Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der ærlige webudviklere på Amino?

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim, det lyder som om nogen har pisset på din sukkermad, og det så lige skal gå ud over min tråd :)

Jeg har aldrig bedt om at få noget gratis! 

Jeg søgte en billig shop, da mit primære salg skal ligge på en fælles platform, hvor vi er mange shops. Desværre kunne jeg først komme med på denne platform efter nytår, og ville gerne have julesalget med.

XX havde en shop skabelon til at ligge som demo i Prestashop, da han var ved at åbne nyt firma. Kunne jeg bruge denne demo - med tilpasninger til min egen - kunne han tilbyde mig denne til fornuftige penge. Dernæst ville det blive min egen som jeg kunne rette i efter behov.

Det ville være en win-win, jeg fik en fornuftig shop og han en reference.

Jeg har eget webhotel, men han har lavet shoppen så den alligevel ligger på hans egen server - det finder jeg først ud af efterfølgende. Da jeg så beder om ftp adgang da jeg skal lave nogle rettelser, så stopper al kommunikation.

Om jeg så kun skulle give 10kr for shoppen, så er det ikke iorden ikke at overholde hvad man lover, så jeg er slet ikke enig med dig i, at man får hvad man betaler for. Jeg har sort på hvidt, at shoppen og adgange tilhører mig. Alle aftaler var fra starten som de skulle være, så lad være med at få mig til at lyde som én der forventer at få tingene gratis, det gør jeg ikke. Han skulle ikke bruge 30-40 timer på at lave shoppen til mig, da han i forvejen havde en der blot skulle tilpasses.

Amino er fyldt med iværksættere der gerne vil have referencer, eller folk der knokler for en skilling for at få deres firma op at køre. Dem vil jeg rigtig gerne hjælpe, da jeg selv har stået i opstartfasen flere gange. Det er desværre - har det vist sig for mig - også ofte dem, der ikke tager sig pænt af sine kunder - men hvem kan vide det på forhånd? Dette forum ER jo for iværksættere hvor vi hjælper hinanden.

Finkena

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det var det jeg troede, men han har lagt den på hans egen server.

Da jeg skulle have en webudvikler til at lave nogle ting om, fandt han ud af at der kun var tomme filer på mit webhotel, og de ligger på en tysk server.

Finkena

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du siger selv at du har indgået aftale om at benytte en demo shop han har rådighed over. Du kan da ikke gøre krav gældende om at en demo shop er din ejendom. En demo shop forstår jeg som en midlertidig løsning der skal vise dig hvordan en rigtig løsning vil se se ud. 

Jeg tror du har set dig blind på en attraktiv pris, uden at forstå hvad du køber.

Din programmør har ment at det var en god ide at få dig ind som kunde og hvis du var glad for demo shoppen har du indirekte bundet dig til at betale ham den pris han sætter for en rigtig shop...alternativet er at du sætter dig ind i et helt nyt shop system.

Sådan kan det desværre gå, når man kun fokuserer på prisen. 

Det er selvfølgelig kedeligt at stå i din situation nu, men det er så vidt jeg kan se dig, der ikke forstår hvad du har indgået aftale om.

Jeg tror du har en samarbejdspartner men ellers kan du måske få brug for hjælp fra min programmør i Indien, i så fald send mig en pm. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Han havde en demoshop, hvis skabelon jeg måtte bruge hvis jeg kunne lide designet. 

Dette ville gøre prisen billigere fordi han ikke skulle designe en ny. Så hvad du vil kalde det ved jeg ikke, aftalen var stadig at det blev min i det øjeblik jeg betalte for den.

Så jo, det kan jeg nu sagtens gøre krav på.

Og jeg er faktisk oprigtig træt af at høre jeg har fokuseret på prisen, og ikke kan tillade mig at kræve. Netop fordi jeg fik shoppen til en billig pris, har jeg selv efterfølgende været ude at finde en programmør som jeg betaler for at hjælpe mig. XX skulle kun levere selve skallen til min shop, alt andet vil jeg naturligvis betale for. Og at postulere jeg ikke ved jeg har har lavet en aftale om, er at sætte mig i et lys som en dum blondine. Jeg har stadig sort på hvidt hvad jeg har betalt for - hvis jeg ikke kunne få ftp adgang efterfølgende, havde jeg ikke valgt løsningen, men derimod et abonnement hos Dandomain eller lignende.

Jeg har netop programmører der kan hjælpe mig - hvis de vel og mærket kunne få adgang. Så ellers tak.

Finkena

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Prisens størrelse er vel ikke relevant for om en skriftlig aftale skal overholdes eller ej. 

Jeg synes måske nogle bemærkninger her i tråden er lige spydige nok, når den eneste "fejl" han har begået er at stole på at en leverandør overholder en kontrakt. Ja, der kunne måske have været taget flere forholdsregler ved fx at eje webhotellet selv, men det er da en trist udvikling vi er i hvis man skal klandres for at have lidt tiltro til sine medmennesker. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian B:

Prisens størrelse er vel ikke relevant for om en skriftlig aftale skal overholdes eller ej. 

Jeg synes måske nogle bemærkninger her i tråden er lige spydige nok, når den eneste "fejl" han har begået er at stole på at en leverandør overholder en kontrakt. Ja, der kunne måske have været taget flere forholdsregler ved fx at eje webhotellet selv, men det er da en trist udvikling vi er i hvis man skal klandres for at have lidt tiltro til sine medmennesker. 

Jeg er helt enig. Jeg havde endda mit eget webhotel, men XX har lavet en på sit eget, og derfor har jeg nu problemet. Jeg er slet ikke skarp til alt det tekniske, og derfor vidste jeg ikke, at shoppen ikke blev bygget på mit eget webhotel.

Finkena

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Af nysgerrighed må jeg så spørge hvor mange af de 10 punkter fra mit link http://www.amino.dk/forums/t/145698.aspx din leverandør overholder?

9 ud af 10 :)

Her jo ikke tale om at jeg er blevet snydt pga jeg ikke har fået det produkt jeg har betalt for, jeg har "bare" ikke adgang til det nu!

Finkena

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Finkena:

Thomas Frost:

Af nysgerrighed må jeg så spørge hvor mange af de 10 punkter fra mit link http://www.amino.dk/forums/t/145698.aspx din leverandør overholder?

9 ud af 10 :)

Her jo ikke tale om at jeg er blevet snydt pga jeg ikke har fået det produkt jeg har betalt for, jeg har "bare" ikke adgang til det nu!



Tit når jeg byder på projekter er jeg blevet total underbudt af en ny eller ung som har lavet en enkel shop og egentlig syntes det var ret sjovt.
Så udbyder de dem som professionel men kan ikke levere varen.

Efter et stykke tid bliver jeg kontaktet af udbyderen fordi de aldrig fik deres varer og nu gerne vil give det som shoppen rent faktisk koster (minus amino pris)
Jeg har sagt nej til en del fordi jeg simpelthen ikke kan levere kvalitet til det de efterspørger og så vil jeg hellere lade være.

Nu ved jeg ikke hvad du går efter....
Kvalitet eller pris?

Har nok meget med det hele at gøre vil jeg tror, men kun et gæt fra min side.....

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Finkena:
Her jo ikke tale om at jeg er blevet snydt pga jeg ikke har fået det produkt jeg har betalt for, jeg har "bare" ikke adgang til det nu!

Hvis du ikke har fået adgang til det du har betalt for er du efter min mening blevet snydt - Sorry to say that - men leverence bør altid indeholde fuld adgang til det man har betalt for (medmindre det selvfølgelig er en Service du har valgt at abonerer på) 

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)