Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der ærlige webudviklere på Amino?

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er ked af at høre at du er blvet "taget ved næsen" - der er også i webudvikler branchen nogle brodne kar. Jeg har selv tidligere haft dårlige erfaringer med udvikler - godt nok offshore folk, men vi danskere er jo desværre nok ikke bedre.

Anyway, jeg har selv (af bitter erfaring) lært et par ting undervejs, bl.a "hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det som regel" - og at det kan være billigt at være for "nærig" - men jeg ved ikke om det er tilfældet her for dig Smile 

Dertil kommer et par "regler" jeg selv bruger når jeg udvikler for andre (og når andre udvikler for mig):

* Serveren er altid "kundens", jeg starter kun sjældent op på egen server, men sætter altid en dedikeret server op til kunden, f.eks hos AWS, og sørger for at kunden har de brugernavne og passwords der skal bruges

* Kunden har altid en admin adgang til source code repository

* APP's mm udvikles i kundens "navn", ikke i mit

osv

Så til en anden gang vil jeg anbefale dig at tænke en "exit" strategi ind i aftalen fra starten af, som kunde bør man altid have mulighed for at tage sit gode tøj og gå, uden at man skal tigge og be om at få ens "ejendom" leveret fra en modvillig leverandør.

Anyway - så held og lykke med din nye udvikler

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak, jeg har videregivet oplysningerne, så må jeg se om de kan trylle :)

Finkena

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Der var slet ikke noget der var for godt til at være sandt, jeg har også fået min shop, så er som sådan ikke blevet snydt på dén måde.
Men det bliver jeg i det øjeblik, at jeg skal tage benene på nakken og igen betale mig fra en ny shop, fordi jeg ikke kan få ftp adgang og ændre i de ting der er nødvendige

Finkena

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 03:59
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig lyder det som om du har prøvet at få noget for billigt og helst gratis. hvis du vil have noget gratis, så lav det selv.

Men det lyder også som om du er gået forkert frem fra start da du ikke har adgang til filerne, så kunne du lige så godt betale for en dandomain shop.

Først skaffer du selv domæne og webhotel, og så får du nogen til at lave en flot shop for dig. når du selv har købt webhotel kan du altid få tilsendt ftp og sql login og derved har adgang til alle filer. webhotellet sender KUN login oplysninger til den registret email ingen andre. Betaler du kun 1-2000 kr for en færdig shop, skal du ikke forvente noget imponerende, men du får hvad du betaler for. hos os siger vi 32 timer for at lave en shop flot og unik shop. så skal du have en shop som vi laver det, skal du nok ikke regne med vi arbejder for 31,25 - 62,50 kr. i timen, det gider du garanteret ikke selv arbejde for. så betal hvad det koster og hvad der er rimeligt og få noget ordentligt der virker. men en shop kan sættes op på et par timer, og resultatet er derefter.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Finkena:
Det er en Prestashop vi har at gøre med.

Så ligger den vel på et webhotel i dit navn, så det er dig der er kunde hos hostingvirksomheden? Så er det bare at kontakte din hoster og bede om at få lavet/ændret din ftp-adgang.

Held og lykke med projektet
/Brian 

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 25
Fra  My Try Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

det er trist folk ikke holder hvad de lover...

men, du velkommen til og skrive en mail til mig, vi bor i samme by så vi kan mødes og snakke over en kop kaffe vis du har tid og løst :)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ret nemt sortere de fleste useriøse udviklere fra og dermed forøge sine chancer for et godt projekt ved at se nærmere på disse råd:

Jeg vil aldrig vælge en IT-leverandør der ikke…10 gode råd!

En udvikler skal ikke nødvendigvis opfylde alle ti punkter, men det er nogle gode ledetråde. Især den med om folk står frem med navn, adresse, billede osv. Langt de fleste svindlere prøver at gemme sig bag anonyme profiler, betaling over paypal i stedet for bankkonto osv.

Håber du kommer godt videre og der er nogle der kan hjælpe dig med en komplet backup uden FTP adgang.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Jacobsen:
For mig lyder det som om du har prøvet at få noget for billigt og helst gratis. hvis du vil have noget gratis, så lav det selv.
Der er vel altid 2 til at acceptere en aftale. Så det virker lidt populistisk at komme med sådan et udsagn.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder som en rigtig ærgerlig situation du står i. Jeg tænker på, om du har tjekket udviklernes referencer? Amino er en fantastisk mulighed for at skabe nye kontakter og få fat i en freelancer, der har tid og mulighed for at løse dine opgaver. Desværre er det også en fantastisk mulighed til at snyde både som opgaveudbyder og som freelancer. Gode referencer er dog svære at snyde sig til, et telefonopkald eller to til tidligere kunder kunne måske have forhindret, at du blev snydt.

Når det er sagt, oplever jeg ofte at kommunikation mellem "almindelige" mennesker og programmører er ret så vanskelig. Altså kan man nemt komme i en situation, hvor begge parter føler sig snydt, fordi der ikke er en fælles forståelse af, hvad der er aftalt, også når aftalen er på skrift.

Jeg får tit henvendelser fra nogen, der skal have lavet en hjemmeside, men de kan ikke rigtig forklare, hvad det egentlig er, de skal have lavet, og hvad de ønsker sig. Jeg bruger enormt meget tid på at kommunikere med kunden for at finde frem til, hvad det helt præcist er, de har i tankerne. Mange gange ved de slet hvad indebærer både for dem selv og for mig som designer/programmør. Det kan sammenlignes lidt med, at de jokker ind i en tøjbutik og spørger efter et stykke elektronik eller at de tror de kan løse opgaven med et piskeris, men de har brug for en køkkenmaskine, så de kan ikke forstå, hvorfor det bliver så dyrt. Jeg undskylder for de underlige sammenligninger, men det er svært at forklare.

Jeg ved ikke hvad din situation skyldes. Til en anden gang. Køb selv domæne og webhotel. Find en freelancer der vil løse opgaven, som kan referere til lignende projekter. Betal opgaven i mindre bidder evt. på timebasis, så kan du nemt slå bremsen i, hvis vedkommende ikke overholder aftaler. Generelt er det vigtigt at finde en programmør du stoler på. Det er en tillidssag på samme måde som med en mekaniker. Du skal have en mekaniker, der kun laver nødvendige reparationer på din bil, men samtidig må du også have tillid til at reparationerne er nødvendige og betale hvad de koster.

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)