Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefongodtgørelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har en enkeltmandsejet virksomhed hvor jeg i næste uge har et job. Her har jeg hyret nogle freelancere, der alle får løn som B-indkomst (ingen af dem er selvstændige). De udfylder en honorarseddel, hvor timer, løn, dato, navn og CPR nr. skrives på. 

I forbindelse med jobbet benytter de deres egne telefoner og i den forbindelse skal jeg udbetale telefongodtgørelse til dem. Jeg går ud fra, at godtgørelsen er skattefri, men er der nogen som kan hjælpe mig med takster og hvordan det skal afregnes? Skal det skrives på honorarsedlen?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Anders Lolk 

Fra Viborg
Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 58
Fra  Viborg Løn & HR - Dataløn og VISMA PARTNER Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Anders!

Hvis jeg var Dig, ville jeg nu få dem oprettet som lønmodtagere i et lønsystem (vi kører kun BLUEGARDEN), så du får det hele med ind i e-indkomst.

Jeg går ud fra, at de pågældende ikke har et cvr.nr., for så skal de jo komme med en faktura.

Vi kan udmærket køre vederlaget som B-indkomst, da det er en freelance opgave. Så er det deres egen pligt at få det

med på selvangivelsen; men Du har gjort, hvad Du bør; nemlig at indberette det til e-indkomst.

M.h.t. udlæg for telefon, kan vi blot få dem til at skrive, hvad de mener, at de har haft i udlæg (indenfor rimelighedens grænse).

Så noterer vi det som udlæg.

Du er velkommen tilbage.

Mvh

Magne Sandgaard

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)