Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting i udlandet med dansk DNS

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Birkerød
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Fra  Moneymarket.dk Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Har fornylig registreret en række domæner gennem webhosting.dk. Nu kunne jeg godt tænke mig at finde et webhotel til dem, og kunne godt tænke mig at bruge en udenlandsk.

Er det muligt at have et webhotel hos eksempelvis hostgator, hvor alt indholdet til hjemmesiden ligger der, og så have webhosting.dks nameservers?(Så vidt jeg kan forstå det, er DNS og nameserver det samme.)

Kan jeg på nogen som helt måde bruge udenlandske webhosts, som ikke er godkendte domæne registratore?

Jeg håber der er nogle som kan give et nogenlunde svar på dette :)

Mvh

Besøg Moneymarket.dk og lær mere om at tjene penge online.

Fra Skanderborg, Galten
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan fint bruge udenlandsk host og dansk dns/navne server. Du kan endda bruge udenlandske navneservere.

in hos dkhostmaster.dk og specificer domænets navneservere, når du har fundet in webhost - dvs det er nok hostens dns eller evt en anden dns server end webhsoten. Der er rimeligt frit slag.

www.isos.dk- IT support

Tilmeldt 28. Aug 13
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er intet problem - det gør jeg også selv. Når du har købt et domæne, kan du blot sætte navneserverne til den host, du har valgt. Dog har jeg haft problemer med domæner, der indeholder æ, ø eller å - dem kan man normalt ikke overføre til dem uden en masse bøvl. :P

Så: I mit tilfælde valgte jeg NameCheap, så jeg købte mit danske domnæne, gik ind hos DK-hostmaster og redelegerede til NameCheap.

Smart online lektiebog til folkeskoler

Fra Birkerød
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Fra  Moneymarket.dk Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar begge to!

Men navneserverne skal jo være godkendt hos DK-hostmaster ikke sandt, og dette vil vel sige at man ikke kan bruge en hvilken som helst webhost?

Mvh

Besøg Moneymarket.dk og lær mere om at tjene penge online.

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 02:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, navneserverne skal være godkendt at dk-hostmaster, men det skal webserveren ikke være, så der er intet problem i at pege dns på en server i ulandet, og du kan benytte webhosting.dk's dns service til dette.

Hastighed har betydning for seo, og jo længere væk serveren er, jo længere svartid vil den have. Det vil derfor være en god idé at vælge en server i europa til en dansk hjemmesiden og/eller benytte cdn (f.eks. cloudflare).

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer:

Hej Aminoer

Har fornylig registreret en række domæner gennem webhosting.dk. Nu kunne jeg godt tænke mig at finde et webhotel til dem, og kunne godt tænke mig at bruge en udenlandsk.

Er det muligt at have et webhotel hos eksempelvis hostgator, hvor alt indholdet til hjemmesiden ligger der, og så have webhosting.dks nameservers?(Så vidt jeg kan forstå det, er DNS og nameserver det samme.)

Kan jeg på nogen som helt måde bruge udenlandske webhosts, som ikke er godkendte domæne registratore?

Jeg håber der er nogle som kan give et nogenlunde svar på dette :)

Mvh

Du kan sagtens have et webhotel hos hostgator eller hvilken som helst anden udbyder, de større firmaer, er godkendt hos dk-hostmaster.dk (Nu tager det normalt 2-3 minutter at få godkendt en navneserver), men alternativt kan du bruge danske navneservere, med en udenlandsk udbyder, f.eks, som gratisDNS.

Alternativt kan jeg også oprette DNS for dig på vores servere, som du kan administrere så har du også nogle super cool navneserver (ns1.dk, ns2.dk, ns3.dk, and ns4.dk) :D

Dog ville jeg anbefale dig en anden host en hostgator, men det kommer selvfølgelig an på dine behov, og hvor du forventer dine besøgende kommer fra, evt. send mig en email på lucas@hosting4real.net, hvis du har nogen spørgsmål, jeg har utrolig meget erfaring med mange udenlandske udbydere (Og vi er også selv en udenlandsk udbyder Wink )

Forsat god dag!

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer:
Jeg håber der er nogle som kan give et nogenlunde svar på dette :)

Hej

Burde vi kunne :-) Det er ganske nemt og kan gøres på 30 sekunder :-)

Din webserver har et IP nummer, noter dette

1: Login på din konto i vores system og tryk dit domænenavn

2: Tryk DNS manager ikonet

3: Ret ROOTIP nede i venstre hjørne til dit IP nummer

4: Fjern www record som er der i forvejen og opret en ny A record kaldet www pegende til IP nummer

5: Tryk den grønne Gem knap

Det er alt du skal gøre, DNS opdateres med det samme og indenfor få timer vil dit domænenavn pege, med og uden www, til det IP nummer du har tastet ind.

Mvh WebHosting A/S

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer:
Men navneserverne skal jo være godkendt hos DK-hostmaster ikke sandt, og dette vil vel sige at man ikke kan bruge en hvilken som helst webhost?

Hej

Det er korrekt at skal du lave en flytning af et .DK domænenavn til en anden DNS server, skal denne DNS server være godkendt af DK-hostmaster. Der er dog som sådan ikke den store fidus i at skifte navneserver medmindre man har et helt specifikt behov for DNS settings ens udbyder ikke supporterer.

Som en anden skriver, skal du planlægge dit servervalg nøje, er det danske kunder er det vigtigt du er tæt på den danske internet struktur, du er velkommen til at teste vores webhotel pakker af, vi har nogle af de hurtigste servere i verden og de er alle placeret i DK, vi har lige genintroduceret vores rabatsystem, så har du en del webhoteller kan du komme helt ned på ca. 5 kr per webhotel per md (+moms), og det inkluderer stadig en masse ting som du ikke kan andre steder såsom selvvalgt PHP og MySQL versioner, import af email fra anden udbyder, mulighed for flere versioner af PHP/MySQL på samme tid og mange andre nyttige ting man måske har brug for en dag.

Mvh WebHosting A/S

Fra Birkerød
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Fra  Moneymarket.dk Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Hansen:

Ja, navneserverne skal være godkendt at dk-hostmaster, men det skal webserveren ikke være, så der er intet problem i at pege dns på en server i ulandet, og du kan benytte webhosting.dk's dns service til dette.

Tak for svar Karsten. Dette betyder velsagtens, at man ikke bare kan bruge en hvilken som helst host i udlandet? Altså jeg mener, hvis ikke de har godkendte navneservere?

WebHosting Support:

3: Ret ROOTIP nede i venstre hjørne til dit IP nummer

4: Fjern www record som er der i forvejen og opret en ny A record kaldet www pegende til IP nummer

Tak for svar. Står dog lidt af på punkt 4. Skal jeg klikke på "opret ny DNS record"? :)

Besøg Moneymarket.dk og lær mere om at tjene penge online.

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer:
Tak for svar Karsten. Dette betyder velsagtens, at man ikke bare kan bruge en hvilken som helst host i udlandet? Altså jeg mener, hvis ikke de har godkendte navneservere?

Hej

Sålænge du har et IP nummer på webserveren kan du bruge en hvilken som helst host hvor som helst i verden.

4: Fjern www record som er der i forvejen og opret en ny A record kaldet www pegende til IP nummer

Ja du skal lave en ny DNS record (A record) kaldet www pegende til IP nummer.

Mvh WebHosting A/S

 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)