Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

krav om leje af lokale?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 11. Jan 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal til at starte enkeltmandsfirma med adresse ENTEN hos min søster ELLER hjemme hos mig selv (i lejelejlighed). Er der i de 2 tilfælde krav om at jeg officielt lejer et par kvadratmeter til at drive virksomhed på? Jeg har IKKE tænkt mig at trække leje-udgifter fra, fordi jeg kun har brug for et bord og min egen komputer. På forhånd mange tak for råd og vejledning. Dbh, Mads D.
Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46460
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er der ikke krav om - man kan sige tværtimod - da det at trække noget fra har ret store krav til lokalet hvis det er hos dig selv - og givet også kunne gi rynkede øjenbryn hvis det bare var hos søster - så NIX - du driver bare helt som du vil fra dit bord med din computer

Der er heller ikke skatte problem for søster - ud over at hun skal kunne være der (ikke 24/7) og henvise skat til dig hvis du har det hos hende (evt hvis din boligforening forbød dig at ha det hos dig selv - men oftest får man lov)

god vind med det

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John og Uffe

Mange tak for hurtigt svar. Jeg ved ikke om jeg fik spurgt præcist nok med ordet "leje": er der krav om at jeg laver en lejeKONTRAKT med mig selv hvisvirksomhedsadresse registreres i mit hjem?

Samme spørgsmål er hvis adressen bliver hos min søster? Skal vi have en lejekontrakt?

I fald jeg skal have en lejekontrakt med min søster, har kontrakten lov at være mundtlig?

Og kan lejen være 0 kr?

Hvis ikke, kan man aftale at jeg udfører noget arbejde for hende i stedet for penge så hun slipper for at skulle deklarere noget over for Skat?

Jeg forstod ikke det sidste i dit svar om at min søster skal kunne være der (ikke 24/7) og kunne  henvise til Skat...?

Dbh, Mads D.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46460
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

nej ikke krav om kontrakt med dig selv eller søster - men med søster kan du måske bare lave en kort der hedder du har ret til at bruge kontoret gratis - og ja leje 0 kr men NEJ du må ikke udføre arbejde i stedet for leje. Så skal hun fakturere leje - f.eks 1000 kr og du skal fakturere arbejde 1000 kr - man må ikke betale hinanden med naturalier - halve grise eller abejde uden skat - begge betaler så skat af indtægten (og evt moms hvis de er momsregistrerede - ellers ikke)

Der hvor du har din adresse skal skat kunne komme i kontakt med en person . men jo ikke døgnet rundt-  men med en person der kan få fat i dig og vise bilag og andet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for svar.

Er der krav om at have et særskilt kontor eller kontorplads? Eller har man lov at arbejde i køkkenet, stuen eller gæsteværelset hvis det er tilstrækkeligt for en? (som skrevet tidligere vil jeg ikke trække noget som helst fra i Skat).

Er det i øvrigt acceptabelt at have både firma- og privatadresse hos fx sin søster?

Dbh, Mads D.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46460
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

du må sidde på toilettet hvis du vil. Du kan dog kun ha EN officielt hjemstavnsadresse men godt har flere p numre = flere steder du driver forretning fra, men skat blander sig ikke, bare du har EN adresse hvor de kan komme i kontakt med en person hvis de vil checke noget - Om du så sidder en del i køkkenet hos din søster med en bærbar computer er skat og virk.dk helt ligeglade med her

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for svar.

Hvis jeg ingen lejekontrakt har med min søster og hun gratis giver mig adgang til at sidde og drive virksomhed fra hendes lejlighed, er hun nødt til at deklarere noget over for Skat?

Er vi i øvrigt nødt til at betale for såkaldt erhvervsaffald? Eller er det kun for produktionsfirmaer?

Og hvad med den såkaldte multimedie-licens - bliver husstanden opkrævet ekstra penge for at jeg driver enkeltmandsvirksomhed fra min søsters lejlighed?

Bliver jeg tildelt automatisk et P-nr udover CVR-nr, eller skal jeg selv oprette et P-nr? Eller kun hvis jeg driver virksomhed fra mere end 1 sted?

Dbh, Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46460
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

madsdammgaard:

Hej John

Mange tak for svar.

1

Hvis jeg ingen lejekontrakt har med min søster og hun gratis giver mig adgang til at sidde og drive virksomhed fra hendes lejlighed, er hun nødt til at deklarere noget over for Skat?

2

Er vi i øvrigt nødt til at betale for såkaldt erhvervsaffald? Eller er det kun for produktionsfirmaer?

3

Og hvad med den såkaldte multimedie-licens - bliver husstanden opkrævet ekstra penge for at jeg driver enkeltmandsvirksomhed fra min søsters lejlighed?

4

Bliver jeg tildelt automatisk et P-nr udover CVR-nr, eller skal jeg selv oprette et P-nr? Eller kun hvis jeg driver virksomhed fra mere end 1 sted?

Dbh, Jacob

1 nej - 2 ja efter samme regler som andre - her reddes du sikkert for den store del af grænsen på 300.000 omsætning - 3 der er ikke noget der hedder multimedie licens men der er skat af fri telefon som DU som ejer skal beskattes af (2600 kr) så undlad at tage telefonen ind i selskabet hvis du ikke har omkring de der 2600 i omk - og hvis du ikke direkte bor til leje, så lad være med at lade virksomheden betale søstes internet - det må du max gøre hjemme hos dig selv hvis det er nødvendigt og så skal du dele momsen http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

4 ja - og hvis du officielt driver fra flere steder skal du har flere P numre - men driv det god hjemmefra og så kan du sagtens sidde hos din søster indmellem uden at skulle gøre stor nummer ud af det

MEN - hvis skat kan mene, at det er din søster der faktisk driver virksomheden hjemme fra hende og ikke dig - og søster er på overførselsindkomst - e.l.  - eller de kan mene at du tager det hele over din personlige skat som måske er meget lav - mens søster har topskat - så det skal jo gøres sådan, fordi du har brug for at sidde der, og ikke for at din søster som sådan skal drive virksomheden

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 06:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for svar.

ad. 2: dvs hvis jeg regner med at have under 300.000 kr i omsætning om året, kan jeg glemme alt om erhvervsaffalds-afgift?

ad. 3: dvs public service udbyere som DR og staten opkræver ikke længere tv/radio/multimedie licens? Foruden det med beskatning af fri telefon som jeg ikke fik læst mig klog på. Jeg har basispakke taletidskort hos Telmore, dvs ingen fri tale hvis det er det der menes. Jeg har en del udgifter ved Telmore, men sådan er det. Mener du at jeg ikke bør trække noget af mine telefon-udgifter fra i mit tilfælde?

Dbh, Mads D.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)