Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig lige... (Import fra Kina)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  McFly Companies Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer
Går lidt med tanker om at importere en bestemt vare fra Kina og sælge varen videre fra min webshop.
Jeg kunne godt tænke mig at starte på hobby basis, dvs intet cvr nummer, da omsætningen ikke skønnes at overstige 10.000 kroner det første år.
Det mit spørgsmål går på er: varen som jeg køber koster omkring 7,5 kroner + gratis fragt. Jeg tager maks 10 stk hjem ad gangen og undgår dermed told og afgift eller hvad? Eller skal man betale noget fordi det er til videresalg?
Jeg er klar over at jeg skal betale skat af overskuddet.

Peter

Tilmeldt 3. Jan 15
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret, man skal ikke betale told af varen / varene hvis beløbet ikke overskrider omkring 80 kroner tror jeg...

Og du skal vist heller ikke betale ekstra mht. videresalg, tror bare det fungerer fuldstændig som privat forbrug. Men det er der en del herinde der ved mere om end mig, bare mine gæt :-)

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

mcfly2go:
Det mit spørgsmål går på er: varen som jeg køber koster omkring 7,5 kroner + gratis fragt. Jeg tager maks 10 stk hjem ad gangen og undgår dermed told og afgift eller hvad? Eller skal man betale noget fordi det er til videresalg?
Jeg er klar over at jeg skal betale skat af overskuddet.
ja du må ikke importere noget til videresalg uden som minimum at være importregistret via at ha CVR men du må godt undlade momsregistrering i så fald - så det er en nødvendigt registrering http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  McFly Companies Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John. Kan jeg så bare oprette PMV firma?

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

nej - du kan bare oprette helt alm personlig virksomehed med import registrering og uden moms hvis du vil

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  McFly Companies Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, John.

Har nu oprettet en enkeltmandsvirksomhed uden moms men med import. Nemt nok egentlig. 

Håber jeg får brug for at komme over de 50.000 kr, på et eller andet tidspunkt.

Peter

Tilmeldt 12. Jan 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Fortoldningsbutikken.dk er normalt rigtig søde til at hjælpe med råd og vejledning vedr. import og fortoldning.

Tilmeldt 14. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Jeg synes, at det er godt du starter lidt forsigtigt med eksporten fra Kina. Men jeg ville nøjes med nogle prøver i første omgang - efter at jeg havde godkendt produktspecifikation og pris.

Efter at du har godkendt prøverne, kan du sende en ordre og få det antal hjem, du har behov for. Nu ved jeg ikke, hvad det er for et produkt vi taler om, men typisk ligger tolden på 2-3%, hvis der i det hele taget er told på. Det kan du undersøge på SKATs hjemmeside "VITA". Her finder du alle toldsatser - hvis du er i tvivl, så ring til SKAT, de er meget flinke.

En anden ting jeg studser over er, at transporten er inclusive (gratis). Det lyder næsten for godt til at være sandt, det ville jeg undersøge, hvis jeg var dig.

Held & lykke med dit projekt.

Mvh.

Mogens

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er tit gratis fragt fra kina. Tror de sender så massivt meget, at det er årsagen til at deres fragt er intet i sammenligning med det vi kender til.
Har prøvet at købe noget tungt jeg fik forkert til 1500 kr. med fragt, og det ku slet ikke betale sig at sende retur :-/

Tilmeldt 14. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi får jævnligt prøver hjem fra Kina. Som hovedregel, er transporten ikke inclusive prisen - vi benytter kurerpost, tager 3-5 dage. Selve prøven er nok gratis i 50% af ordrene og betales i resterende.

Jeg er spændt på at høre hvor lang tid, det tager at få prøverne hjem, når transporten er med i prisen.

Mvh.

Mogens

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)