Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dot Com og/eller Dot EU domæne?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis man planlægger at sælge noget i EU, hvilket domæne post fix skal man vælge? Dot EU eller Dot Com?

Er der nogle live cases I kan henvise til?

Hvad er fordelen ved at købe .eu, når man i forvejen ejer .com?

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

.eu er ikke så udbredt, men virker netop af den grund kuriøst og som noget, man lægger mærke til. Samtidig signalerer det, at du koncentrerer dig om hele EU - og kun EU. På godt og ondt.
Jeg har selv brugt .eu til StaticData, fordi jeg henvendte mig til det internationale marked, men det var kun, fordi .com var optaget. Den har jeg nu fået og bruger ikke længere .eu.
Jeg opfatter det som regel sådan, at hvis firmaet ikke bruger .dk eller .com, er det fordi, de ikke har kunnet få dem.
Min anbefaling er, at du - netop fordi du har begge - selvfølgelig har alias på mailadresserne og tilsvarende med domænerne samt angiver begge i signaturer osv. Hvis du har dansk og engelsk version af hjemmesiden, kunne den danske måske være www.firma.eu og den engelske .com. Man kan jo gå lidt mod strømmen. .com lugter jo også lidt af USA.
Men ikke noget entydigt svar herfra, kun nogle overvejelser.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste folk tager .com som første mulighed, når de prøver at finde et domain. Derfor vælger jeg altid .com

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror .com helt klart stadig er den bedste til det internationale marked. Det skyldes dog især at .eu domænet endnu ikke er helt modnet. Det er helt klart en af de mere serøse domæner, og når først det bliver mere udbredt tror jeg det kommer op på niveau med .com.

Det kunne være interessant med en test der testede forskellen mellem .eu og .com mht. europæiske besøgende - ligesom den test der netop har sammenlignet .com og .diamond. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Om du vælger .com eller .eu, det er lidt irrelevant. Det vigtigste er det indhold, som der er på siden...

Dog signalerer .EU, at du primært sælger i EU, hvilket kan være en fordel...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 9. Jan 15
Indlæg ialt: 55
Fra  www.ostishop.dk Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvordan opfattes f.eks. et .dk domæne af f.eks. amerikanere? Er de konservative og stoler ikke på f.eks. .dk domæner eller er de ligeglade. Jeg har tidligere set kommentarer om at .com domæner er mere troværidige for mange.

Køb din osteskærer online - www.ostishop.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)