Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer på sigt at ansætte en fuldtids sælger / accountmanager, er dette oplæg realistisk ?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg overvejer på sigt at der skal en account manager / sælger ind i virksomheden som ansat.

Jeg har sat og kigget på nogle tal og kommet frem til følgende oplæg.

En grundløn på 20.000.- pr måned 

Kørselspenge for kørsel i egen bil iht statens takster (til møder osv)

En provisionsaftale på 15% af overskuddet pr time. 

Provisionsaftalen kræver lidt forklaring. Jeg påregner en udgift pr time på 350.- kroner, dette dækker alt fra husleje til løn og telefoner m.m. Vores timepris er minimum 500.- pr time, målet er 600.- kroner pr time da det er markedsprisen for den service vi leverer.

Det betyder at ved 500.- pr time modtager sælgeren provision på 15% af overskuddet = 15% af 150.- = 22,5.- kr pr time.

Sælges der til 600.- pr time stiger provisionen hvilket giver sælgeren motivation til at få bedst mulige timepris hjem (600.- pr time giver provision på 37,5.- pr time)

En lille ordre i vores butik er en uges arbejde, dvs 40 timer. Dette er en lille ordre, og en lille kunde som er forholdsvis nem at få. Sælgeren vil ved salg af sådan en opgave alt efter timepris forvente en provision mellem 900 og 1300.- kr.

Mellemstore opgaver er ca en måneds arbejde, ca 150 timer hvilket vil give mellem 3500.- og 5500.- i provision. 

Er dette realistisk, er det for flot, eller er det for "cheap". 

Jeg mener realistisk set at den rigtige sælger vil kunne hove en månedsløn hjem på 40.000.- + kørsel uden at få stress, men så er vi også tæt på at have fyldt måneden helt ud.

Jeg mener selv det er en god måde at lave provision på at denne beregnes af overskuddet fremfor den samlede timepris da det sikrer at sælgeren vil gå proaktivt efter at få bedst mulige timepris. 

Lad høre, for og imod.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)