Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontakt til store dagligvarer kæder, som Dansk Supermarked og Coop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 19. Apr 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg skal i forbindelse med et innovationsprojekt tage kontakt til Dansk Supermarked og Coop, for at høre deres respons på en nye App, som vi går med i tankerne.

App'en skal være et samlingspunkt for alle de andre dagligvarer apps, så kunderne ikke skal bruge 4-6 apps for at handle ind, dertil kommer også nogle helt nye features, som ikke er set før.

Vi har fået ros af lærer og dommere, som har været ude på vores skole, men flere af dem mener at vi skal tage kontakt til butikkerne...

Her kommer spørgsmålene så:

- Er der noget man skal være specielt opmærksom på, i forbindelse med at tage kontakt til så store kæder?

- Hvordan sikre man sig at de ikke stjæler idéen?

- Hvem skal man overhovedet snakke med i kæderne (distriktschefer/butiksleder/indkøbere)?

Bryllups- og børnefotograf i nordjylland

- nordensfotograf.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Prøv at tage et kig på COOP skolekontakten. Det er garanteret ikke dem du skal snakke med i det lange løb, men de er vant til forespørgsler fra skoler mv. Så jeg ville se det som en nem måde at få kontakt på uden at blive afvist.

De vil så helt sikkert kunne guide dig videre til den helt rigtige person derefter.

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Frederik -

Jeg har selv udviklet it/app løsninger og tilhørende lancerings struktur mv. rettet til Dansk Supermarked, samt holdt møder med dem.

Der var forud for møde indgået aftale om mindre betaling såfremt de ønskede at bruge helt eller delvist.

herunder var de også en længere email korrespondance og hvor produktet blev fremlagt med Deres it chef *** ***** samt markedsføring/digitalchef **** ********* ( jeg må jo ikke nævne navne på amion og advare mod sådanne personer som stjæler med arme og ben for at hytte sit eget skind i et firma)

Efter de fik detaljeret viden, valgte de at de ikke ville lancere mit forslag og skitser på grund af mangel på it resourcer , fair nok- dog blev en 99,9% identisk begyndt udviklet af Dansk supermarked selv, under 1/2 år efter de havde droppet mit.- at de efterfølgende selv (med forudgående viden om mit) skulle have udviklet helt identisk uden at kigge på mit, vil for mig være usandsynlig.

Produktet er for noget tid siden nu med succes lanceret af DS gennem deres udviklere hvor de 2 herre fra DS tager æren for det? - så hel skæv var ideen trods ikke jeg udviklede siden de ville bruge den og tage æren for det   Wink

Jeg sidder fortsat med aftaler, email dialog mv. og overejede at stævne dem- denne overvejelse er der stadig , men kyniske firmaer/personer som DS kan være arrogante og svære at få dømt og forud koste mig mere i advokat /tid mv. end jeg ville vinde , især når de er total ligeglad med aftaler og mangel på samvittighed for at stjæle, dette sammenholdt med de utallige sager om ulovlig kopivare osv som DS satdig i stor stil forsøger sig med- går den så går den, og de systematisk strækker en sag i langdrag.- her er jeg for lille til at bokse med dem.

Jeg arbejder med den viden jeg har om deres produkt i bund og grund,  istedet nu på en "mod App"  der skaber noget værdi for mig og shoppingkunder  på bekostning af "deres" app Stick out tongue

Mit personlige råd er at holde sig fra Dansk Supermarked, da det er griske/kynsike typer som dem som kan slukke lyset for iværksætter hvis man i første hug tror det er standard at opføre sig sådan over for udviklere der lever af at komme med ideer som de senere hen blot bruger frit- heldigvis er jeg OLD i faget, og bliver ikke slået ud.

Skulle du stadig ønske at gå i dialog med dem, så betal en advokat til at side ved bordenden, optag samtalen og få en underskrift på ALT materiale du fremlægger, og sørg for kun at fortælle om dit produkt i begrænset mængde før du fortæller for meget i detaljer.- og med DS er du alligevel ikke sikker å at de ikke går solo hvis din ide er god for dem og de kan spare et pr kr.

Held og lykke 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 19. Apr 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

så går jeg ikke udfra at en hemmeligholdelseskontrakt er nok. 

Bryllups- og børnefotograf i nordjylland

- nordensfotograf.dk

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

frederik jørgensen:
så går jeg ikke udfra at en hemmeligholdelseskontrakt er nok. 

det skal jeg ikke kunne sige generelt  om den vil være i dit tilfælde , den var ikke nok i mit!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)