Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man som virksomhed tage kontakt til en virksomhed med et tilbud om en ydelse?

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Skovmand:

Hej Jonas, 

Der er skrevet mange tykke bøger om emnet. Særligt på amerikansk. Men for at koge de 15 stykker ned som jeg har læst ind til en 'few liners' Maggi-terning:

1) Du skal have formuleret et ret skarpt "værdibudskab". Dybest set har du 15-30 sekunder til at sige et budskab som skal fjerne modtagerens reservation/aversion mod uopfordret telefonkontakt fra sælgere.

2) Du skal huske at på telefonsamtalen skal du IKKE sælge din kunde selve produktet/servicen. Det du skal sælge er KUN et 1. møde mellem dig og ham/hende. Intet andet. (mange glemmer dette).

3) På mødet (hvis du får ét) kan du sælge din vare/service.

4) RESPEKTÈR hvis kunden siger "jeg har ikke tid  - ring senere". "det ved jeg ikke lige - ring senere". "han kan ikke træffes - ring senere". "send noget materiale og ring senere". Men gør det! Altså ring senere - utrætteligt.

5) Husk at "nej" betyder ikke "nej". Det betyder:
- Jeg har ikke tid
- Jeg kende dig ikke
- Jeg har ikke råd
- Det er ikke mit ansvarsområde
- Jeg har ikke forstand på det du sælger (ergo vil jeg ikke købe det for jeg forstår det ikke)
- Jeg vil ikke købe som den første
- ....[fyld selv flere indvendinger ind] 

PS) Det første som du altid vil blive spurgt om (i danmark) er referencer. HVEM har sagt "ja" til dig før kunden du nu jager.

PPS) For at få den første reference er man ofte nødt til at enten pynte lidt på virkeligheden eller forære sine varer/services væk til en virksomhed med et godt navn. Sorry, men sådan er det. Men det kan være en god investering alligevel.

Faktisk pisse sjovt arbejde, hvis man selv er ved at piske noget igang Wink

6) jo, nej betyder nej hvis man f.eks har det tlf.system der er billigst, og som opfylder ens behov, elller man er tilfreds med sin hjemmeside , eller.......

Respekter et nej tak, tak :-) 

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hartmann, du misforstå min pointe. Mange kunder er ubevidst inkompetente, og derfor siger de nej. Jeg har f.eks. i min tidlige karriere ringet til store anerkendte virksomheder vedr. internet/ehandel i slut 90'erne. De sagde NEJ fordi de mente det "gik over igen" det dér internet.

(Det er klart at møder du kunden som er bedre stillet end hvad du tilbyder så må de gerne sige nej.)

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Laugesen:

Jonas Primdahl:
Men kan ikke lige finde rundt i svarene - Må man ikke kontakte virksomheden pr. mail når det er B2B

  NEJ

Sikke noget vrøvl at man ikke må kontakte et andet firma via mail..... KLART AT MAN MÅ 

Serie

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Serie:

Jesper Laugesen:

Jonas Primdahl:
Men kan ikke lige finde rundt i svarene - Må man ikke kontakte virksomheden pr. mail når det er B2B? 

  NEJ

Sikke noget vrøvl at man ikke må kontakte et andet firma via mail..... KLART AT MAN MÅ 

Serie

Er du ikke lige så flink, at underbygge din påstand? Kontaktes en virksomhed, uden forudgående aftale, vis mail med henblik på salg for øjet, er det at betragte som spam og derved ulovligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne G.:

Serie:

Jesper Laugesen:

Jonas Primdahl:
Men kan ikke lige finde rundt i svarene - Må man ikke kontakte virksomheden pr. mail når det er B2B? 

  NEJ

Sikke noget vrøvl at man ikke må kontakte et andet firma via mail..... KLART AT MAN MÅ 

Serie

Er du ikke lige så flink, at underbygge din påstand? Kontaktes en virksomhed, uden forudgående aftale, vis mail med henblik på salg for øjet, er det at betragte som spam og derved ulovligt.

Mon ikke det er ordet MAIL der spøger og Serie opfatter det som i gamle dage som POST - den der kommer med den røde mand. Det må man jo godt sende, men i 2015 er mail jo nok for de fleste betegnelsen for E-mail og det må man ikke sende uopfordret i salgs eller kommercielt øjemed -  helt klart  

Allerede i den ældgamle film "You got mail" var det ikke tanken at Tom og Meg skulle stå og vente ved postkassen - nææh - det var den slags der tikkede ind på computeren allerede den gang Big Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Arne G.:
Er du ikke lige så flink, at underbygge din påstand? Kontaktes en virksomhed, uden forudgående aftale, vis mail med henblik på salg for øjet, er det at betragte som spam og derved ulovligt.

John har svaret  for mig

Og da der ikke spørges til e-post men blot om post ( oversat) , så vælger jeg blot at svare på det der spørges om ..

Serie 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Smiler  med undren 

Minus 13 point på at svare sandfærdigt..

100 % korrupt  er i  -  i er sgu mærkelige 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Serie:

Minus 13 point på at svare sandfærdigt..

100 % korrupt  er i  -  i er sgu mærkelige 

tag dig nu sammen- Hele tråden handler om at kontakt kunder via email - så er der en der får skrevet MAIL og du kaster dig ud i at SELVFØLGELIGT MÅ MAN KONTAKTE ALLE VIA MAIL

Hvis ikke du ved, at "mail" idag er Email i sådanne tråde, så der du bedstefar og mangler totalt nutids fornemmelse som du gør i 99% af dine indlæg

Fat dog, at når du synes alle er imod dig, så er det på tide at tænke. at DU måske gør noget galt. Man kan aldrig være den eneste ud af 40 mand der går i takt og tro de andre fjolser går ude af takt

Rent ud - Tag dig sammen mand og prøv at få lidt ud af Amino i stedet for konstant at være på tværs

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vist ingen der tvinger dig til at blive her på Amino!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

John

Du kender ikke min mission - men jeg kender din.. 

Men uanset om 40 eller 200  ikke anerkender eller forstår  en sandhed ..bliver den ikke ret ... lær dig dette

Det var faktisk rart at opleve at du kom lidt op af stolen og bankede lidt i bordet ... SOM EN MAND

Personligt synes jeg ikke at Aminobrugere altid skal stryge hinanden med hårende, da dette er en hån mod virkeligheden,,,

Du kunne få 30 point blot ved at sige at jeg er dum og jeg vil få 30 mnus ved at sige at du er dum  -  så det betyder at sandhed og troværdighed ikke får en fair vurdering,,,  

Men smukt at du turde vise lidt bid 

Serie 

Smukt 

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)