Det er jeg enig i - det er meget hurtigt at undersøge. Skal man gå længere end det lovpligtige kan man også overveje om man overhovedet vil kontakte virksomheder som har reklamebeskyttelse - også selvom de har lagt kontaktoplysninger ud andre steder. Reklamebeskyttelse indikerer at virksomheden ikke ønsker at blive kontaktet mhp. reklame, så nogle vil blive provokeret. Det kunne jo være de havde lagt kontaktoplysninger ud til deres kunder - ikke til nogle der vil sælge noget. Derfor ville jeg heller aldrig kontakte nogle med reklamebeskyttelse for at reklamere for noget. |
Her er flere vejledninger om reklamehenvendelse (meget til forbrugere - men også til juridiske enheder/selskaber)
Der er flere amino-svar som går på telefonisk henvendelse, og en lad os kalde det "god skik" adfærd.
Min holdning er lidt den, at hvis du som iværksætter kun skulle sidde og vente på at kunderne ringer til dig - så er du færdig inden du er kommet i gang. Man bliver simpelthen nødt til at smide fløjlshandskerne og ringe r'ven ud af bukserne. Og ja, mange kundeemner er ubehøvlede og arrogante, og føler man har brudt deres tillid ved at have frækheden til at ringe til dem, men det er fordi de er lullet i søvn af egen succes, eller fordi de har haft en dårlig dag**. Eller aldrig har startet noget selv.
HVIS man som iværksætter og virksomhedsejer har en reel ydelse eller vare som markedet kan opnå en reel fordel ved at anvende, så mener jeg men gør markedet en tjeneste ved at ringe rundt og gøre opmærksom på sig. Men der er så mindst 10.000 måder at gøre dette på - og nogen er respektfulde og værdifulde end andre, og de vil ofte blive mødt positivt.
Selv jeg, ville tage telefonen og ringe rundt, hvis jeg skulle starte noget nyt BtB i morgen. Men som de fleste har gættet vil jeg nok gribe det an på en anden måde en ham supersælgeren på 21 år fra "telemarketing aps" på ren provision, og som sidder med et forberedt script foran sig. Der er en forskel på når direktøren fra "iværksætter aps" ringer til direktøren/ejeren fra "virksomhed aps" med et ønske om at tilbyde reel værdi.
PS:
Jeg har været lønmodtager i store virksomheder hvor vi også ringede uopfordret/kold canvas. Vi havde folk som skulle lave mindst 10-15 kontakter pr. dag - hvilket kunne kræve op imod 70-100 opkald pr. dag. Jeg kan sgu fortælle nogle ret sjove historier - både positive og negative.
(** Jaja, der er jo de talentløse sælgere som er ansat i "fuskfirmaer" som reelt ikke har noget "value" at tilbyde, - men dem ser jeg lige bort fra hér).