Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man som virksomhed tage kontakt til en virksomhed med et tilbud om en ydelse?

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Hvis man har en virksomhed, hvor man mener at man kan tilbyde en anden virksomhed noget som kan gavne dem - må man så tage direkte kontakt til dem?

Eksempelvis hvis deres hjemmeside/facebook kan forbedres, må man så tage kontakt til den givne virksomhed, og tilbyde dem at lave en ny hjemmeside eller optimere facebooksiden?

Og er der andre ting man skal være opmærksom på?

Håber der sidder et klogt hoved som kan give et svar :-)

 

Tilmeldt 28. Aug 13
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan i princippet ringe lige så tosset, som du vil, så længe det er en virksomhed. :P

Smart online lektiebog til folkeskoler

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :

og skrive brev - men ikke mail ( så vidt jeg ved )

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Henrik Ørsnes Ure og Smykker Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke, hvis virksomheden er reklamebeskyttet. Ellers må du gerne :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Henrik Ørsnes Ure og Smykker Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ignorer mit tidligere svar. Jeg kan se at det kun gælder, hvis virksomhedens kontaktoplysninger ikke er tilgængelige andre steder end CVR-registeret (f.eks. på hjemmeside).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jep som Peter skriver - alt det du vil hvis du kan finde deres kontakt via andet end CVR - og hvis de ikke er beskyttet på CVR så også hvis du har deres kontakt derfra-  men Altid hvis du kan finde dem på nettet

Du må dog aldrig bruge Email - men brev, telefon - personligt besøg

Rigtigt mange - specielt nye iværksættere mener det er personfornærmelse og rent tidsrøvere at de bliver kontaktet på telefonen -(nok ofte telefonabonnement) og nogle få opfører sig dårligt over for den type salg

Min opfattelser er, at det er helt bagvendt, at iværksættere mere man burde kunne afholde andre fra at kontakte en. Det er fuldstændigt nødvendigt for, at vi vi skal leve i et virksomhedssamfund, at vi frit kan kontakte hinanden.

Vist kan det være irriterende, men har man lidt pli (det kunne jo være ens søn der valgte telefonsælger jobbet frem for kontanthjælp) så opfører man sig pænt når man ringes op, og afslutter rimeligt hurtigt bare, og går videre i programmet - glad over, at den der kontaktede jo var en som trods alt søger at skabe forretning - som jo er det iværksætteri går ud på, - og ikke en tigger

Så JA du må kontakte folk - get on with it

venligste hilsner  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tusinde tak for svaret!

Så det vil sige, at jeg som virksomhed gerne må tage kontakt til en anden virksomhed, og tilbyde dem vores "produkt" eller ydelse, så længe det er en virksomhed og ikke en privat forbruger? Men dog ikke pr. mail, men gerne telefon eller personligt fremmøde?

Med venlih hilsen
Jonas Primdahl. 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - med mindre de i CVR registeret står med reklamebeskyttelse OG de ikke selv har annonceret deres kontaktoplysninger andre steder (som f.eks. deres hjemmeside).

Man må KUN kontakte en virksomhed der har reklamebeskyttelse, hvis de selv har lagt kontaktoplysninger ud.

Men det er jo heldigvis nemt at se om en virksomhed er reklamebeskyttet i CVR registeret.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Århus
Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas.

Tak for dit svar!

Så hvis der i CVR registeret står at virksomheden ikke er reklamebeskyttet, og jeg har fundet deres kontaktoplysninger på deres hjemmeside, krak eller lignende - så må jeg gerne kontakte dem med et tilbud?


Med venlig hilsen
Jonas Primdahl. 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas peter Høgfeldt Andersen:

Ja - med mindre de i CVR registeret står med reklamebeskyttelse OG de ikke selv har annonceret deres kontaktoplysninger andre steder (som f.eks. deres hjemmeside).

Man må KUN kontakte en virksomhed der har reklamebeskyttelse, hvis de selv har lagt kontaktoplysninger ud.

Men det er jo heldigvis nemt at se om en virksomhed er reklamebeskyttet i CVR registeret.

Nu er det jo nok de færste firmaer der gemmer sig væk, så kunder ikke kan kontakte dem!

At de er reklamebeskyttet i CVR betyder kun, at man ikke må benytte oplysningerne fra cvr til at kontakte dem, et udtræk fra cvr f.eks.

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)