SEO er et langt, ofte sejt træk for at få de rigtig gode placeringer. Det er bestemt værd at gå efter at have et SEO optimeret site og få skrevet gode orginale tekster til samtlige site og ligeledes arbejde med links og alle de andre faktorer i SEO. Grundlæggende tager SEO tid, og på nogle områder kan det tage så længe og konkurrencen være så hård, at det for mange bliver en meget svær kamp.
Adwords derimod kan man komme online med relativt hurtigt og ligeledes få topplaceringer med på de fleste ønskede søgeord. Da det netop er det helt modsatte ift. SEO med tiden, så tror mange også bare det kan gøres. Min erfaring siger mig at langt de fleste spilder 20-40% af deres Adwords budgetter på forkert trafik - dette fordi de ikke får sat rigtig søgeordstyper ind, ikke får lavet nok kampagner/annoncergrupper osv.
Hvis du har en fornuftig avance på dine produkter og ligeledes er gerne vil sælge dem for dag 1 - så kommer du ikke uden om Adwords. Få sat det hele rigtigt op, find en kupon fra Google der giver dig 600 kr når du har brugt 200 eller lign. og sørg så for at du ligesom så mange andre ikke spilder dine Adwords penge eller betaler for meget pr. klik. Dette gøres, som alt andet markedsføring, ved at optimere ens setup.
Når Adwords kontinuerligt giver dig salg, så får du en masse læring fra dette - hvilke søgeord folk benytter sig af osv. Herefter kan du begynde at lægge SEO strategi og bygge dit site yderligere op efter disse læringer.