Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du erfaringer med A. Kapital? (Ikke et spørgsmål om hvordan man søger)

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen TAK for endnu et godt og venligt svar ;-)

Jeg har snakket lidt med min mand om det, og vi vil også vende det med de øvrige samarbejdspartnere så nu må vi se.

Det er jo faktisk en mulighed også nu hvor jeg synes at flere små investorer med eks. 100.000 kr hver bliver administrativt for tungt, når der skal advokater ind over for at lave div. kontrakter. Det vi mangler for at starte op i norden, er ikke mere end 200.000 kr rundt regnet, så det er kun de aller sidste praktiske ting som afventer betaling før vi går i luften. Det burde være en forholdsvis lille post for de fleste seriøse investorer... og så tænker jeg på at er der en investor som virkelig kan se potentialet for alle produkterne i udlandet, så kan denne også selv se at den store pakke på 1.9 mil. er det hele værd. 

Danmark ER og bliver et meget lille land når der skal tjenes store penge :)

Held og lykke med sokkerne.... ser spændende ud :)

Venligst

Sue

Tilmeldt 15. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 4 person

Kære Sue,

Held og lykke med dit projekt. Står selv overfor at skulle udforske Amino Kapital, så din tråd var bestemt også brugbar for mig.

Een af udfordringerne ved at række ud til folk på Amino synes at være, at der er så mange "kloge hoveder" herinde, hvis primære formål synes at være at bedømme andres indlæg fremfor at svare på de stillede spørgsmål og dermed skabe blot en smule værdi.

Andre steder kaldes de ved deres rette navn: Trolls :-)

Selv en mindre men yderst relevant forespørgsel som din skal åbenbart bedømmes og analyseres i bund i stedet for blot at svare på spørgsmålet.

At Hr "Dukkemager" tilmed vælger at personkarakterisere dig efter lidt Google-søgning er simpelthen under standard. Måske han skulle holde sig til eb.dk fremover ...

Blachman-wannabe skal du bare fuldstændig ignorere. Han skulle lige sætte dig på plads, skulle han :-) Magen til patetisk størrelse skal man lede længe efter ... :-)

Jeg fandt min gode IT makker på Amino til mit eget projekt. Jeg bad specifikt alle "kloge hoveder" holde sig borte fra min tråd, at jeg ikke var interesseret i folks (fuldstændige ligegyldige) vurdering af mit indlæg, at jeg kun ønskede input fra folk, som svarede på min henvendelse, og bad specifikt alle Trolls holde sig langt borte, og tænk sig: det lykkes .-)

Jeg kender intet til dig, din virksomhed, eller dit projekt, som du ønsker penge til, men ville blot sende lidt opmuntring og dermed ønsket om god vind herfra.

Bh

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Iværksætter2100 :)

Tak for opmuntring - ja, jeg har været under dette og et par andre navne siden Aminos opstart, så jeg ved godt at risikoen for Trolls er store, men det afholder mig ikke fra at spørge, for ligesom dig, har jeg fået nogle helt vidunderlige kontakter... eller rettere, de har kontaktet mig gennem private beskeder. Derfor er jeg her stadig... det er bare oftest at det er dem der holder sig anonyme, der virkelig har noget at bidrage med. 

Jeg er så himle taknemlig for alle de fantastiske mennesker jeg møder som alle og en, bidrager positivt, og jeg har heldigvis et fantastisk liv i privaten, så lidt Trolls er ikke noget der tynger mig. Der er altid nogen der ikke fik den success i livet som mennesker eller iværksættere, de længtede efter, og som bruger nettet til at sprede gylle og højne sig selv ved at få andre ned. 

Jeg har gennem en kontakt hér, fået navnet på en mand som jeg nu er i dialog med... han hjælper iværksættere igang ved at hjælpe med at finde investorer o.l. og han har vist enorm interesse for min case, allerede ved første intro. Så nu har vi startet et samarbejde og jeg vil gerne sende dig en PB med hans kontakt info - så kan du jo lige slå på tråden og høre om han også kan hjælpe i dit tilfælde. Hils fra mig og sig at jeg har henvist dig... :) men husk at sige at jeg ikke kender dit projekt!

Det er stadig ikke utænkeligt at A. Kapital vil komme på tale, men jeg venter indtil jeg har fået klarlagt behovet for kapital, da vi er ved at omstrukturere etableringsbudgettet og dermed også kapitalbehovet. 

Vil nødig fremstå usikker ;)

Igen - tusind tak for opbakningen.... dejligt at vide at der stadig er "normale" positive og inspirerende mennesker hér.

KH Sue

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Iværksætter.... Jeg ved ikke hvor knappen til privat besked er blevet af? Men vil du have kontaktoplysninger på min finansmand ;) så send en besked på tlf. 50667298 

:)

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sue, er ked af det er blevet dyrere end planlagt, men du bør måske lige prøve at søge andre steder...jeg tror jeg er stødt på andre steder der matcher dig bedre.

1) EU har for nyligt vedtaget at hjælpe EU landes startup virksomheder med risikovilligelån til 0% rente (måske derfor de starter seddelpressen af Euro næste uge) jeg tror der er lån at få hvis du søger de rigtige steder.

2) Jeg tror de danske businessangels netværk kan findes på google.

3) Jeg vil tro at du kan få lån via vaekstfonden.dk

Håber du får gang i din produktion...

Tilmeldt 15. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Sue,

Tak for dette :-).

Jeg har selv baggrund som rådgiver inden for finans i både Danmark og fra udlandet, og lever idag af at rådgive virksomheder inden for forretningsudvikling, internationalisering, mv. (herunder start-ups), så har fået opbygget et bredt netværk gennem de seneste par år, som jeg heldigvis kan trække på :-).

Held og lykke med at tiltrække kapital til din virksomhed.

Bh

 

 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den forhadte personlighed tillader sig lige at blande sig igen:-) 

Først vil jeg tage afstand til Hr. Dukkemager - jeg ønsker med mine provokationer at få folk til at tænke over tingene - ikke at nedgøre dem! 

Når det er sagt, skal jeg replicere:

Mr. A:
EU har for nyligt vedtaget at hjælpe EU landes startup virksomheder med risikovilligelån til 0% rente (måske derfor de starter seddelpressen af Euro næste uge) jeg tror der er lån at få hvis du søger de rigtige steder.

Dette er delvis korrekt. Ordningen blev etableret i 2010. Men Danmark er først ved at få øjnene op for midlerne nu. Det er dog ikke penge, der bare lige står klar til iværksætterne ! Disse administreres af banker eller innovationsmiljøer og man skal have en trykprøvet og sikker forretning for at komme i betragtning. 

Mr. A:
Jeg tror de danske businessangels netværk kan findes på google.

Måske vi mødes Smile  - men for guds skyld - Vær forberedt!!!!! 90 % af alle de iværksættere, der kommer og fremlægger deres idé første gang har en FULDSTÆNDIG surrealistisk opfattelse af en investor i forhold til deres idé. Og tror vi blot uden at tænke os om smider 2. mio. kr. for 10 % ejerandel! Samtidigt er der mange, der har en overdimensioneret og fuldstændig urealistisk balancegang i deres forretning - herunder i forbindelser med deres cash - og indtjeningsflow. Hvis man kan forvandle 1. mio til over 25. mio. på få år, så forstår jeg ikke, hvorfor vi ikke har større virksomheder i Danmark:-) (Derfor jeg også gav Sue huk for sine voldsomme skaleringsambitioner) 

Mr. A:
Jeg vil tro at du kan få lån via vaekstfonden.dk

Vækstfonden yder kun lån til etablerede forretninger med positive regnskaber. De har et "kom-igang-lån" som formidles gennem bankerne. Her bliver du vurderet på lige vilkår og markedsrente i forhold til dine sikkerheder.  

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sue

Hvad er grunden til at i ikke har bedt banken om at tage vækstfonden med ind over ? Bankerne kan selv bevilge lån op til 2 mil og derover vil vækstfonden nok gerne have en snak med jer hvis der skal lånes direkte ved dem.

Jeg har tilladt mig at læse hele tråden og det var en lang smøre og en del mudderkastning, overse den del i fremtiden eller rettere lad være med at samle bolden op for at kyle den i hovedet på modparten.

Udfra det jeg læser har jeg et par ting som jeg syntes du lige skal kigge på igen evt med hjælp fra kapital coach forløbet ved væksthusene:

Den mængde kapital du har brug for at søsætte projektet, 200.000 i norden, 1,8 mil i verden, det er lyder ekstremt lavt ellere rettere så lidt at det går galt!

Den investor du leder efter skal sikkert have dybe lommer, men du har allerede solgt ud af virksomheden, hvor mange ejere er der og hvor stor en del af virksomheden har du tilbage? er den ved at blive så lille at det kan faretruende ende med at du trækker dig ud fordi projektet bliver uinterressant da du mister ejerskabet af virksomheden? Jeg tror den bedste finansiering du kan få er et lille indskud fra investoren, men med en aftale om et lån/ kassekredit til at få det løbet ordentligt igang, jeg ville nok firdoble de beløb du kommer frem med.

Jeg tror uden at vide at det at en investor vil kigge grundigt på sammensætningen af jeres ledelses gruppe, er det realistisk i kan komme i mål med den eller skal der flere/ andre kræfter til. Tager jeres go to market forbehold for mange af de problemer andre virksomheder er rendt ind i, såsom forhandlere/distributører der tilbageholdte produkter fra markeder fordi det konkurrede med deres egne produkter?

Hvad med jeres leverandører, de sidder vel ikke i kina? Har du sikret dig med en lokal kinesisk advokat at få dem bundet fast på kun at levere det produkt til jer? eller er der mulighed for at de lige sælger til dansk supermarked eller en af de mega koncerner der er i usa, tyskland, england?

Jeg håber for dig at du får sparket projektet igang og det giver et lækre arbejdspladser til DK, men det bliver et eventyr op af bakke og du skal have lavet en buffer der kan bære de udfordringer

Ha en fantatisk dag :)

Brian

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for indput - og vi er netop igang med at etablere samarbejde med en kapitalcoach, der har tidligere erfaring fra bankverdenen, og som netop tager fat på både vaekstfonden og div. BA's

Dette er for os meget bedre end selv at gå i krig, da han bakker 100% op om vores case.

Takker, håber og tror vi kommer i mål ;)

God dag.

Mr. A:

Sue, er ked af det er blevet dyrere end planlagt, men du bør måske lige prøve at søge andre steder...jeg tror jeg er stødt på andre steder der matcher dig bedre.

1) EU har for nyligt vedtaget at hjælpe EU landes startup virksomheder med risikovilligelån til 0% rente (måske derfor de starter seddelpressen af Euro næste uge) jeg tror der er lån at få hvis du søger de rigtige steder.

2) Jeg tror de danske businessangels netværk kan findes på google.

3) Jeg vil tro at du kan få lån via vaekstfonden.dk

Håber du får gang i din produktion...

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian Tak for dine indputs :)

Jeg går stærkt udfra at vores kapitalcoach vil tage banken eller div. vaeksfonde o.l. med ind over... men for overhovedet at nå dertil, er vi igang med at trimme forretningsplanen og sætte struktur på vores visioner. 

JA! Mudderkastning er svær at ignorere... jeg kan ikke holde min k*** for jeg har et lidt iltert temperemant, men egentligt giver det mig kun mere krudt til at fortsætte og bevise hvad jeg kan. Jeg er en stærk person og lader mig aldrig gå på eller tager det personligt... så selvom jeg kaster tilbage, er det kun fordi jeg elsker at mærke at jeg lever ;) Det er sundt med en lille slåskamp i ny og næ... det kræver dog modsvar når folk vælger tror de ved hvem de har med at gøre.

Du har ret i at det lyder lavt, men dette er allerede ændret ved kapitalcoachens gennemgang af budgetterne. Han mener 500.000 kr som minimum og skal produkterne lanceres worldwide er vi oppe på 2,5mil. For mig som almindelig produktudvikler/designer UDEN forretningssans, lyder det helt vildt... det er mange penge, men jeg lytter og lærer og lader virksomheden vokse med kyndige rådgivere :)

Jeg har ikke solgt andele af virksomheden endnu. Den investor der ligger på sidelinien og som har lagt 100K oveni vores egne 400K har ingen andele, så jeg er stadig ejer af alle andelene. Investoren med de 100K har ved kontrakt fået X antal renter plus en bonus der udbetales. Så det er mere et lån end investering. Du har fuldstændig ret i at det skal finansieres på flere fronter med både lån OG investorer. Dette iværksættes via kapitalcoachen.

Vores Team (der er en anonym direktør der indtil udgangen af hans nnuværende ansættelse, ikke ses på hjemmesiden) er sammensat efter bedste overbevisning. Vi dækker hver især nogle kompetencer som giver virksomheden styrke. Dog vil vi se efter en investor med en mangeårig erfaring indenfor erhvervslivet som ikke nødvændigvis kender til produktudvikling og design eller logistik, men som ved hvordan virksomheden udvikler sig bedst rent økonomisk/strategisk.

Ja, der er ikke p.t. chancer for at hverken distributører eller forhandlere tilbageholder produkterne. De designbeskyttes af patentadvokatkontoret Otello og er unikke af deres art - dvs. at forhandlere og distributører gerne VIL have disse produkter da de er tillægsprodukter til produkter de i forvejen forhandler, altså skaber de mersalg.

Vores fabrik i Kina er bundet med en NDA og selvfølgelig er dette noget som vi tager meget alvorligt. Men TAK fordi du nævnte det - måske vi ikek havde tænkt tanken selv :)

JA!!! Vi skal bestemt skabe lækre arbejdspladser i DK og også i udlandet hvor vi har filialer.

TUSIND tak for en positiv besked med mange brugbare og vigtige emner til eftertanke. Jeg er glad for at se at vi er nået langt, eftersom næsten alle punkter er gennemtænkte. Vi er vist godt på vej ;)

Hav en dejlig dag.

Kh Sue

Brian Knudsen:

Hej Sue

Hvad er grunden til at i ikke har bedt banken om at tage vækstfonden med ind over ? Bankerne kan selv bevilge lån op til 2 mil og derover vil vækstfonden nok gerne have en snak med jer hvis der skal lånes direkte ved dem.

Jeg har tilladt mig at læse hele tråden og det var en lang smøre og en del mudderkastning, overse den del i fremtiden eller rettere lad være med at samle bolden op for at kyle den i hovedet på modparten.

Udfra det jeg læser har jeg et par ting som jeg syntes du lige skal kigge på igen evt med hjælp fra kapital coach forløbet ved væksthusene:

Den mængde kapital du har brug for at søsætte projektet, 200.000 i norden, 1,8 mil i verden, det er lyder ekstremt lavt ellere rettere så lidt at det går galt!

Den investor du leder efter skal sikkert have dybe lommer, men du har allerede solgt ud af virksomheden, hvor mange ejere er der og hvor stor en del af virksomheden har du tilbage? er den ved at blive så lille at det kan faretruende ende med at du trækker dig ud fordi projektet bliver uinterressant da du mister ejerskabet af virksomheden? Jeg tror den bedste finansiering du kan få er et lille indskud fra investoren, men med en aftale om et lån/ kassekredit til at få det løbet ordentligt igang, jeg ville nok firdoble de beløb du kommer frem med.

Jeg tror uden at vide at det at en investor vil kigge grundigt på sammensætningen af jeres ledelses gruppe, er det realistisk i kan komme i mål med den eller skal der flere/ andre kræfter til. Tager jeres go to market forbehold for mange af de problemer andre virksomheder er rendt ind i, såsom forhandlere/distributører der tilbageholdte produkter fra markeder fordi det konkurrede med deres egne produkter?

Hvad med jeres leverandører, de sidder vel ikke i kina? Har du sikret dig med en lokal kinesisk advokat at få dem bundet fast på kun at levere det produkt til jer? eller er der mulighed for at de lige sælger til dansk supermarked eller en af de mega koncerner der er i usa, tyskland, england?

Jeg håber for dig at du får sparket projektet igang og det giver et lækre arbejdspladser til DK, men det bliver et eventyr op af bakke og du skal have lavet en buffer der kan bære de udfordringer

Ha en fantatisk dag :)

Brian

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)