Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du erfaringer med A. Kapital? (Ikke et spørgsmål om hvordan man søger)

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg og min virksomhed/teamet har besluttet at søge en aktiv investor til at nå sidste fase, før vores produkter kan komme ud til en masse forhandlere verden over.

I den forbindelse tænkte vi på Amino Kapital, men jeg kan ikke se noget om de investorer der er listet på siden, kun få ord som ikke giver mig meget i forhold til at den person vi søger skal have en vis "kaliber" da vi mangler en stærk person med en bred erfaring indenfor vækst og eksport.

Når man betaler for en profil (995,- + moms) er dette så for at kunne se de profiler der er listet eller ser man stadig intet? Hvordan kan jeg rette mit behov specifikt til enkelte investorer?

Sorry, men kan ikke gennemskue Amino Kapital.

Sidste spørgsmål, er der nogen her på Amino der har gennemført et låne/investeringsforløb? 

Og hvad gør man hvis der både ønskes kapital til den "lille" pakke som starter norden op - men også vil have muligheden for at få en medejer/investor ind over som kan hjælpe med den "store" pakke... 

:)

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sidder og bliver i tvivl om, om det overhovedet er et troværdigt sted at søge kapital - når der ikke kommer et eneste svar, kunne det tyde på at andre ikke ved mere om det end jeg!!

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fredag eftermiddag plejer ikke at være bedste tidspunkt at stille spg. på Amino - meget lav aktivitet :)

Men de tekniske spg. ang. Kapital, kan du sikkert stille direkte til Amino.

Jeg har ikke set/læst om nogen succeshistorier, men det kan jo skyldes mindst to ting;

Enten er der meget langt imellem

- Eller de implicerede har ikke lyst til at stå frem

Helt overordnet skal du forvente at det er MEGET MEGET vanskeligt at skaffe kapital/investorer, og de vil stille store krav til et gennemarbejdet materiale, en form for sikkerhed, stor ejerandel mv.

Det afspejler det nærmest umulige at skaffe/få lån gennem banken.

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja kapital er bestemt vanskeligt at få fat i - Jeg har selv haft et par henvendelser da jeg stod med i amino kapital, men jeg hoppede ud, fordi det ikke rigtigt var særligt gennemarbejdet det som jeg modtog fra folk der ville ha kapital (og penge var så iøvrigt bundet på andet vis Smile) Jeg tror bestemt der er muligheder via amino kapital men er heller ikke i tvivl om, at der skal meget gennemarbejdet materiale til + egen offervilje - i tid og også gerne lidt penge

Det her er ikke en facitliste men dog måske lidt hjælp til nogen http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/rad-til-investerings-ansgning.html  

god vind med projektet i alle fald 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :)

Fredag er for mig det samme som tirsdag eller søndag! Så det havde jeg ikke lige tænkt over - hér er det 7 dages arbejdsuge... selv midt under min mors fødselsdag som vi fejrer lige nu ;)

Haha.... "lidt offervilje", den var god. 

Jeg har ofret hele min husopsparing PLUS alt det jeg har solgt ud af hjemmet det sidste 1½ år... så ofret mig for min idé det har jeg godt nok. Det er en total på 450.000 til 500.000 kr jeg selv har lagt, og nu er kassen tom, ligesom jeg står og er fuldstændig parat til verdensmarkedet og har tilmed kunderne fra den messe vi deltog på... så store navne som BabiesRus og LittleMico er allerede nogen af dem der har ventet længe på vores salessamples, men de sidder fast på fabrikken da der ikke er penge til at få dem alle certificerede, beskyttet og testet, inden salg. Jeg var ikke klar over den tunge økonomiske byrde at "modne" produkterne inden de kunne sættes i produktion, så det er klart at jeg nu må ty til at have medejere ind, selvom det bestemt ikke er noget jeg bryder mig om. 

Tak for link - kigger på det.

Mit team vil gå igang med at søge investorer gennem de sociale medier, gennem aviser og ved personlig kontakt til dygtige erhvervsfolk den kommende tid, så alle fif er velkomne. 

;)

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har samme erfaring som Cookie, og gebyret blev netop indført for at sortere i ansøgerskaren. Trods det, har mange nye iværksættere svært ved at skelne mellem en investor og en långiver, - og ansøgningerne bliver derefter.

Som investor ville jeg nu ikke være interesseret i jeres ansøgning overhovedet. Markedsføring er jo alfa og omega, og at have en hjemmeside hvor der advares mod virus af Google uden at i selv har opdaget det, tyder på at i ikke er nok opmærksomme. Man skal være knivskarp på præsentationen, - og da især hvis man finder sarkasmen frem om amatørisme ;-)

Mit råd ville nok være, at finde investorer på en anden måde. Det kunne være at finde en branchespecifik samarbejdspartner der i forvejen markedsfører sig gennem egne kanaler, - hvor i kunne supplere et sortiment. Så kunne i finansiere jeres leverancer ved factoring, og betale jeres plads i kataloget ved en aftale om en progressiv rabat.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemager... nu var dette jo ikke en ansøgning og vores website er ikke inficeret med noget. Vi er fuldt ud klar over at den ikke er tilgængelig lige nu og der arbejdes på sagen. Den har kørt problemfrit i halvandet år... og selv den bedste kan altså komme ud for et hackerangreb.

At lave et samarbejde med nogen i samme branche er en god ide men nu har vi alt klar til egen markedsføring og egne sælgere placeret rundt om i både USA og Europa, så vi prøver at gøre det vi kan for at starte op uden at blande andre lignende virksomheder ind i det.
Senere kunne det dog være interessant. 4 af mine opfindelser som ikke er fremlagt på hjemmesiden passer fint til andres koncepter men ikke selerne.

Det er forståeligt at man skal betale for at lave en ansøgning til A. Kapital... det var ikke det mit spørgsmål gik på....
Og jeg har stadig svært ved at gennemskue hvordan jeg som kapitalsøger skal kunne identificere de forskellige investorer, hvilket er vigtigt for mig...os, idet vi ikke vil have hvem som helst indenfor dørene.

mvh Sue

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 03:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Sue,

Sorry, men du har rigtig meget at lære endnu om forretning og investering - og det som de andre prøver at forklare dig på den pæne måde, vil jeg udspecificere på en lidt mere "Thomas Blackman" facon!

En investor er ikke "useriøs" blot fordi det ikke lige går efter din næse!

Hvis du tror dine kække bemærkninger om at du har styr på ALT og knokler hårdt hjælper dig til finansiering, så tro om! Du skal ikke være kæk og smart - men ydmyg og tålmodig! Og frem for alt - vis at du har styr på din forretning!

Alene dine anslag i denne tråd får dig til at virke uprofessionel for mig, og jeg fortæller gerne hvorfor:

1.: Det er tydeligt, at du overhovedet ikke lytter til de råd du får! Mange investorer mener alle det samme - og giver en investor et råd/kritik - så tag det velovervejet til dig, da du vil høre det samme råd/kritik fra andre. Det med smarte modsvag hjælper intet, men gør dig kun arrogant. Er du uenig med en investor, så forsvar dig selv sagligt i stedet for at for investorens råd/kritik til at virke "indlysende"!

2. Du skriver i denne tråd at du har styr ALT og ikke har behov for andre kompetencer end kapital! Dette viser meget tydeligt at du ikke har styr på noget!!!

Alene af den grund, at du skriver at have sælgere klar rundt i både USA og Europa gør, at jeg ALDRIG vil investere i dig. Du mangler realitetssans ! Det vil være fuldstændig umuligt og dumdristigt at starte op i hele verden. Alene USA er et vanvittigt marked!

Start i et nærmarked og bevis din forretning før du skalerer! (Forretningssans)

Du er meget velkommen med et kækt modsvar - don't care. Håber bare, du blot forstår lidt at mine ord.

Eller har vi begge spildt tiden!

Jeg har besvaret dig med dine egne ord - kæk og arrogant :-)

Held og lykke!

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår slet ikke hvorfor der besvares så negativt hér når jeg ikke har skrevet et ord negativt. Trusted Partner - du sidder og sviner mig til uden belæg. Gå ind foran dit tv og sæt dig med en Carlsberg - der gør du nok mere nytte.

Jeg vælger at se bort fra det sidste svar da jeg ikke kan bruge kritik til noget som helst. Det er ikke mig der driver min virksomhed alene, det gør mit TEAM bestående af en direktør som ikke er mig, samt os andre. 

At dreje mine meget konkrete spørgsmål om på et emne der har med min realitetssans, erfaring og seriøsistet at gøre er for mig endnu et bevis på at man skal holde sig til vind og vejr på dette site. Der må være en grund til at i har så meget tid til at kaste om jer med negativt. 

Tak til Jesper Laugesen og Cookie for konstruktive svar som jeg kan tage med mig i min videre færd. 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Angiver selv at være verdens største leverandør. Derfor lidt Googlefacts;

Mindre end 2 års drift. Først som enkeltmandsvirksomhed i lejlighed i stuen, senere Aps der er 8 mdr. gammelt i en privat villa uden erhvervsdel. Ejer og direktør har samme efternavn. Website i WP med gratis software installeret, hvori der ligger malware der har været aktiveret og registreret som sådan hos Google siden 26.12.14. Hostet hos unoeuro på mindste webhotel.

Andet domæne tilknyttet TINY1.dk, og - kære kække Sue - prøv du at søge på Youtube under ?list=FL1JrxewtaorwXA5RsYRzcXA">TINY1  og fortæl mig hvor smart det er i sammenhæng med at du søger kapital til markedsføring.

Og, ja! Jeg synes også at vi har spildt hinandens tid.  

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)