Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Parkering i indre Kbh, ikke mange km

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er selvstændig moms- registreret, kører i min private bil med hvide plader til kundemøder og opgaver som primært er i indre København og omegn. Parkeringstaksterne er høje og vil høre om jeg kan trække disse udgifter fra? Tænker ikke det giver mening at tælle km da der ikke er mange af dem. Bruger e-conomics, ved I hvordan jeg evt. bogfører det? jeg bruger easy ark appen til at betale parkeringen. Indtil videre har jeg brugt mit private kort men vil gerne sætte mit firma kort op til det.

Pft.

mvh

Ann

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - du skal blot kunne vise kvitteringerne - og hvis der er moms på så er det hele beløbet som udgift og ikke noget momsfradrag når vi taler om hvidplade bil og det er vigtigt du kan referer til de konkrete kundemøder så det hænger sammen med den enkelt parkering - f.eks parkering Skindergade 2/2 - kundebesøg Nørregård på Strøget kl 12 - så der ikke kan rejses tvivl fra skat om , at det kundebesøg og ikke privat ærinder

De bogføres på en konto uden moms - kunne være en du kaldte parkering - eller hvad der kan findes der passer i e-conomic  (kunne være en der hedder transport?) bare en uden moms i passende gruppe

vedr. km kan du føre kørebog efter reglerne og så kan du ved skatteregulering af dit regnskab - hvis du som jeg formoder, er selvstændig med personlig virksomhed - trække det beløøb fra dit resultat, og derved få personlig fradrag for det - se under selvstændige her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tusinde tak for svar. Det med momsen synes jeg ikke er ligetil. Eksemplvis står der et beløb 59,68 kr og heraf moms 1.56 kr. Det forstår jeg ikke helt?

Easypark koster 5 kr pr kvittering hvis det skal være en pdf, jeg har indtil nu bare printet den oversigt over beløb man får i sin mail. Er der krav om sådan en rigtig faktura til 5 kr pr stk og som oveni købet er momspligtigt som jeg kan se det?

skal jeg sidde med 1 krs beløb og beregne moms heraf eller er der en smartere måde? og må jeg slå p-udgifter sammen eller skal hver parkering registreres for sig?

Tak for svar:-)

mbh

Ann

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hver parkering for sig - og der er aldrig moms fradrag for parkering med hvidplade bil så det er bare hele beløbet. Husk du kan ikke både få statens takster for kørsel per km efter kørebog OG parkering da statens takster sjovt nok omfatter parkering også

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)