Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervsstyrelsen - indberetning virker ikke på Explorer

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Indberetning af årsrapport i "Regnskab Basis" virker ikke på min Explorer (Version 11), der kun reagerer på XBRL. Den går kun igennem på en anden browser (Chrome), pog indberetningen blev derfor forsinket, jf. nedenstående korrespondance med Erhvervsstyrelsen.
 
Er der andre, der har haft samme oplevelse?
 
Med venlig hilsen
Peter Hye
 
(læs nedefra)
 
 
Tak for tilbagemeldingen;
 
nu har jeg indberettet via Chrome, men jeg prøvede igen i dag med Explorer, og den reagerer stadig ikke på Regnskab Basis men kun på XBRL. Jeg anvender Explorer version 11, og der er automatisk opdatering.
 
Da min Explorer virker på andre indberetninger som f. eks. Skat, kan jeg stadig ikke udelukke, at der ligger en fejl i programmet. Jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal demonstrere fejlen, men der er kommer blot ingen reaktion, når jer klikker på Basis – i modsætning til XBRL, hvor jeg bliver ført videre.
 
Jeg kender nu løsningen, nemlig at anvende en anden browser, men det kunne være et problem for andre.
 
Med venlig hilsen
Peter Hye
 
Sent: Wednesday, January 07, 2015 3:29 PM
Subject: SV: Indberetning virker ikke på Explorer
 

Kære Peter Hye,

 Jeg skriver her til dig på baggrund af din henvendelse til os af 31. december 2014 vedr. internet explorer og Regnskab Basis.

 Jeg vil gerne nævne, at det er muligt at indberette en årsrapport digitalt via Regnskab Basis ved brug af internet explorer.

 I oktober 2014 blev Regnskab Basis reprogrammeret og det blev besluttet, at Regnskab Basis skulle understøttes af internet explorer version 10 eller nyere versioner, da hovedparten af brugerne anvender disse versioner. Alternativt kan man også anvende en anden internet browser – fx google chrome - som jeg kan forstå du har gjort i dit tilfælde.

 Jeg kan bemærke, at det altid er en god idé at forsøge sig i en anden internet browser, hvis man oplever noget mystisk på Regnskab Basis. Det gælder såvel også på andre hjemmesider, netbank osv.

 Jeg håber, at det er svar på din henvendelse.

 Med venlig hilsen

Theis Bruun Olsen
Fuldmægtig


ERHVERVSSTYRELSEN
Erhvervsvilkår og regulering

Dahlerups Pakhus
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Telefon: +45 3529 1000
www.erhvervsstyrelsen.dk

ERHVERVS- OG VÆKSTMINISTERIET


Fra: Peter Hye [mailto:peter.hye@mail.dk]
Sendt: 31. december 2014 12:24
Til: Erhvervsstyrelsen
Emne: Indberetning virker ikke på Explorer

 Jeg havde overset indberetningsfristen for ApS 14850074 indtil jeg i min e-boks modtog påkravsskrivelse dateret den 11.12.2014.

 For at overholde den her angivne frist, den 23. ds., har jeg forgæves forsøgt at indberette via virk.dk på min Explorer browser, som jeg altid har brugt som standard til indberetninger. Den virkede imidlertid ikke på “regnskab 2.0 – basis” men kun på XBRL versionen, som jeg ikke har adgang til, og den virker stadig ikke.

 Da jeg ikke kunne komme igennem til Erhvervsstyrelsen, tog jeg kontakt med en it-ekspert, som ikke kunne konstatere, hvor fejlen lå. Han anbefalede at prøve en anden browser, f.eks. Chrome eller Firefox.

 Med Chrome gik indberetningen igennem uden problemer.

 Nu kender jeg løsningen, men jeg hører gerne fra Deres it afdeling, hvorfor Explorer ikke kan anvendes på “regnskab 2.0 – basis”.

 Med venlig hilsen

Peter Hye

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)