Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med en lejer af lagerlokale.

Side 2 ud af 7 (65 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 13:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

1000 tak for det fantastiske og vejledende svar. - Det er virkelig stort af dig at du vil hjælpe.

Mvh.

Peter W.

Fra København
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 13:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 13. Jan 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Og her er så historien fra den slemme lejers side!

Kære Peter,

Der er ikke tale om velvillighed, men snarere nød.

Jeg har dags dato indbetalt 2 måneders husleje, svarende til kr. 6.250,-

Hvis du vil have 150,- kr. mere, må du jo trække mig i fogedretten for det.

Mit lejemål bliver nu aflåst, således at besigtigelse kun er mulig efter aftale med mig.

Ethvert forsøg på at tiltvinge sig adgang til lejemålet uden min billigelse vil blive betragtet som indbrud og politianmeldt.

Jeg vil advare andre og fortælle dem min historie om det forløb jeg har haft som lejer, hvor stort set alle aftaler fra din side er misligeholdt.

Det er aftaler, som står i kontrakten.

Ja, efter længere tids kamp fra min side, fik jeg et beskedent afslag i huslejen. Beskedent i forhold de aftaler, som aldrig blev holdt, de faciliteter, som for længst burde have været etableret.

Dertil kommer, at lokalet to gange har været oversvømmet. Også dette blev fuldstændig ignoreret.

Sådan er det når man har med en kynisk udlejer at gøre, som er fuldstændigt ligeglad med om lejemålet fungerer, bare der kommer penge i kassen!

Det er godt du har et tæt samarbejde med din advokat. Med din moral, vil du få brug for ham fremover.

Ikke underligt at også dit forrige firma kuldsejlede!

Der kom en elektriker, som har rodet alle mine ting ud på gulvet, hvorefter han forsvandt igen, uden at forbinde de kontakter manden satte op til strøm. Det var til mere ulejlighed end til glæde for mig.

Derudover er der siden maj 2014 INTET sket!

Hvis du synes det er OK, så bor du på en anden planet.

Sidst, men ikke mindst, har jeg aftalt med arbejdstilsynet, samt en boligadvokat, at besigtige lejemålet.

Findes lejemålet, at være helbredsmæssigt uegnet til formålet, (atelier) ifølge kontrakten, kan du se frem til en klækkelig bøde.

Hav en god aften.

Tilmeldt 13. Jan 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 06:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Under aftaler, som fremgår i kontrakten er her tale om etablering af toilet, rindende vand, udsugning, samt el på lejemålet. P.t. hentes der strøm via en forlængerledning il et andet lokale!

Da, der arbejdes med bla. spraymaling & andre emner, som indeholder opløsningsmidler, taler vi her om en helbredsmæssig faktor.

Hver gang jeg har rykket for disse arbejder, er jeg blevet holdt hen med snak eller ignoreret.

Pludselig fik jeg en mail om at jeg var smidt ud pr. d.1.2.15.

Derefter en mail, hvor jeg var bundet af 6 måneders opsigelse, dvs. med fraflytning d. 1.8.15

Til sidst har man accepteret  at jeg MÅ fraflytte den 1.5.15. som jeg har ønsket!

Jeg havde som aftalt tilbageholdt husleje for november, da der her kom endnu en omfattende vandskade, som har ødelagt mange af mine ting.

Nu er der ingen huslejerestance, jeg har endnu engang betalt for noget, jeg ikke får.

Ovenikøbet er der ved hvert af mine krav pudset en advokat på mig, senest fik jeg tilsendt et påkrav med renter og gebyrer, som var ulovligt høje!

Dette er resultatet af et helt års kamp for at få etableret de faciliteter, som var en betingelse for at jeg ønskede at leje rummet.

Puha, jeg glæder mig til at flytte på mit nye værksted 1 maj, 2015, hvor jeg på forhånd ved tingene er i orden!

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 07:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, det er altid godt at høre en sag fra mere end en side. Sager som denne her er altid kedelige og opslidende. Desværre er det i sådan en sag, at det værste man kan gøre er ikke at betale lejen, for det giver nemlig udlejer ret til at smide lejeren ud. I dette tilfælde var det af nød lejer ikke havde betalt, men der er sager hvor lejer ikke har betalt p.g.a. manglende vedligeholdelse fra udlejerens side, hvilket er fuldt forståeligt, men som sagt er det opsigelsesgrund.

Jeg skal ikke dømme i denne sag, men hvis forholdene er som ROSTART har beskrevet, så er det groft fra udlejers side, og det bedste er at komme væk fra sådan et sted.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 08:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Skrubbeltrang:
Jeg skal ikke dømme i denne sag, men hvis forholdene er som ROSTART har beskrevet, så er det groft fra udlejers side, og det bedste er at komme væk fra sådan et sted.

Kære Allan og "Rostart"

Inden alt kommer til at handle om mudderkastning, etik og moral, så burde I bruge 5 min. på at læse erhvervslejeloven!

Herunder:

Må lejer IKKE nægte udlejer adgang!

Såfremt det ikke er aftalt skriftligt, kan lejer ikke holde husleje tilbage ved "uenighed"! 

Lejer har normalt den indvendige velligeholdesespligt - herunder muligvis også ved en vandskade! 

Udlejer er ikke forpligtet at anbringe tekniske installationer

og jeg kunne blive ved.

Når man indgår erhvervsmæssige kontrakter gælder helt andre forholdsregler end ved private lejekontrakter. Dermed kan man som lejer i et erhvervslejemål ikke altid stille sig tudende og stampe i gulvet og blot kræve og kræve, da man i erhvervsmæssige henseende selv er ansvarlig for lejemålet. 

Jeg ser således ikke udlejer som en "skurk" og lejer som "offer", men derimod parterne som nogle, der måske ikke har forstået den aftale, de juridisk fælles har indgået! 

Tilmeldt 13. Jan 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for din kommentar, Allan. Du har ret. Huslejerestancen er for mit vedkommende udlignet & jeg glæder mig til at kunne flytte til nye lokaler pr. 1.5.15!!

Tilmeldt 13. Jan 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

ØH, undskyld, gælder aftaler, som står i lejekontrakten ikke? Alle mine krav er, som var udlejers løfter engang er skrevet i kontrakten!

Herunder etablering af el, udsugning, toilet & vand....

Det her handler om IKKE at overholde sin del af aftalen.

I øvrigt er huslejen fuldt betalt, blot har jeg ikke fået det jeg har betalt!

Trust me, partner!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

ROSTART:
Sidst, men ikke mindst, har jeg aftalt med arbejdstilsynet

 Du kommer da virkelig til at skyde dig selv i foden, Det er jo kun dig der er ansvarlig for at dit arbejde ikke udføres lovligt i henhold til arbejdsmiljøloven.  Det er nok ikke hver dag arbejdstilsynet oplever at folk anmelder sig selv;-)      

 Fra Bekendtgørelse om arbejdets udførelse

Kapitel 2 - Planlægning og tilrettelæggelse af arbejdet

§ 4. Arbejdet skal i alle led planlægges og tilrettelægges således, at det kan udføres sikkerheds- og sundhedsmæssigt fuldt forsvarligt.

Tilmeldt 13. Jan 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

RAVN, min pointe er at der ikke er etableret udsugning, som aftalt. Dette er blot et af mange af udlejers misligeholdelser ifølge kontrakten, men det er OK at det er mig der er idioten her!

Side 2 ud af 7 (65 indlæg)