Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - Hvordan retter man momsangivelser for 2014 i Dinero?!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino / Dinero

Jeg søger svar på følgende:

Hvordan annullerer/retter jeg moms-indberetninger for hele 2014 i Dinero, således at jeg kan oprette nye momsangivelser og derved sende efterangivelser for hele 2014 ind til SKAT?

Hver gang jeg trykker på knappen "Annuller momsafregning" kommer Dinero med følgende besked: "Der opstod en fejl! - du kan ikke slette et bilag der er momsafregnet."
Er der ikke en måde man kan rette momsen for 2014?

På forhånd tak!

Mvh

Christian

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian. Du kan gøre det bogføringsgymnastisk ved at modpostere alle momsafregningerne på relevante konti og dernæst ligeledes bogføre de korrekte købs- og salgsmoms manuelt. Jeg kan ikke forestille mig, at Dinero har knapper til at håndtere dette. Jeg er lidt nysgerrig: Hvordan er dette opstået, og kan du ikke klare det ved at korrigere de posteringer, som måtte være gået galt? Ellers vil nok blive vanskeligt at få det til at stemme over årsskiftet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Overordnet er det noget der ikke kan give andet end lidt rod i at forstå momsen i dit regnskab, når man ikke kan følge de enkelt poster

du kan givet - hvis det helt enkelt drejer sig om at stille din købsmoms i 0 bruge kassekladde -

føre al købsmoms fra hele året (kreditere købsmoms) op på en ny varekøbskonto UDEN moms - og så er købs moms i 0 (og lad os håbe du ikke også skal rode med importmoms) Den får eget bilag - Rettet moms

Dernæst må du ha udregnet din købs moms korrekt ud fra hver enkelt købsfakturas momsbeløb - og så må du nu postere det ind på købs moms og bruge den konto for varekøb du lavede uden moms - så vil det samlede tal skulle blive rigtigt. Der ved kan du få ny opgørelse af din korrekt købsmoms og efterindberette til moms  Igen får den eget bilag

Din salgsmoms kan du ikke gøre samme med, for her har dine kunder jo fratrukket moms efter dine fakturaer så den vil jo kræve nye fakturaer at ændre - ellers skal du klart ha fat i en revisor hvis al din salgsmoms er gal.

JEG ville la en regnskabskyndig gøre det som skal gøres frem for selv at eksperimentere også selv om du ville bruge min metode for købsmomsen som jeg kan ha overset noget med - hvad jeg dog ikke tror

 vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
. Du kan gøre det bogføringsgymnastisk ved at modpostere alle momsafregningerne på relevante konti
pas lige på der  - for de relevante konti har givet automatisk moms - så den skal undertrykkes eller der skal laves en ny #relevant" konto uden moms til formålet. Ellers føre vor ven måske 125 kr moms op op køb af varer - og så laver den lige automatisk 100 kr som varer og 25 kr som "modsat" købsmoms  -så moms skal undertrykkes ved øvelsen eller ny konto bruges (tror jeg at jeg ville for at kunne følge det lettere siden)

bedst var hvis hver oprindelig postering helt blev modposteret og gen bogført med korrekt moms - så ville alt blive korrekt til efterangivelse

igen TRÅDSTARTER la en proff gøre for dig

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
TRÅDSTARTER la en proff gøre for dig
Enig, enig OG enig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar!

Det sætter jeg stor pris på :)

Jeg går videre med det.

Mvh

Christian



Side 1 ud af 1 (6 indlæg)