Jeg har haft en konsulent til at fejlfinde på min analytics, med den konklusion at jeg har fået at vide at alt virker perfekt.
Jeg får det meste af mit salg via adwords (og for det meste konverteres i løbet af samme dag på klikket eller en af de følgende dage).
Men det meste af mit salg kommer ind som Organisk med søgeord (not provided).
Det er kun en meget lille del af mit salg der rent faktisk kommer ind som Adwords.
Min konsulent siger at der kun kan spores hvis købet foretages med det samme, men en af mine kunder som også har webshop har fortalt mig at han kan spore hvis kunden foretager sit køb indenfor 30 dage (p.g.a. en cookie).
Hvem har ret? Kan man virkelig ikke bruge analytics til at se hvad man tjener på sine adwords kampagner?
Hvis ikke man kunne spore det længere end "med det samme", ville det i hvert fald være sværere at lave en positiv forretning ud af AdWords ;) Som det bliver nævnt - selvfølgelig kan man det. Du kan evt. læse mere om forkellen mellem de to trackingsmetoder her :)
Jeg blogger på AntonHoelstad.dk om digital markedsføring, herunder blandt andet om Google AdWords, SEO, affiliate marketing og Wordpress.