Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt regnskabsår, men kun med overdragelse af ubetalte fakturaer?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 64
Fra  https://motorcykelgrej.dk Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle derude!

Jeg har i 2014 udelukkende brugt dinero til at holde styr på fakturaer. Nu har jeg så valgt at bruge det til alt bogføring og regnskab fra 2015 og skal derfor have lavet et nyt regnskabsår - det eneste jeg ønsker at overføre fra det gamle, er dog mine ubetalte fakturaer.
Jeg kan slette alle andre tal i det nye regnskab, på nær det som står tilbage for de ubetalte fakturaer, men den siger at balancen eller startbalancen skal være 0,00. Jeg er ikke sikker på, hvad jeg skal gøre for at komme udenom dette. Eller hvor jeg skal sætte pengene, for at blive bliver korrekt og balancen bliver 0?
Vil jo gerne starte på et friskt regnskab, kun med de ubetalte fakturaer overført

Mit spørgsmål er så nu, hvordan gør jeg bedst dette og mest korrekt?

Håber der er nogle regnskabskyndige, der kan hjælpe :)

Fra Odense
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 64
Fra  https://motorcykelgrej.dk Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der igen derude, der ved hvordan jeg laver dette med en modpostering :)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1 - det lyder som om du taber hele din balance fra tidl. regnskab. Der må være masser af balancetal - bank - skyldige regninger, varelager  - evt momsafregning og meget andet. Du skal ha hele din gamle ultimo balance ind i dinero for at du ikke siden står med et dinero hvor skat eller andre ikke kan godkende det grundet afstemninsfejl - moms, bank , kasse og sikkert en del andet

2 - dine fakturaer ville normalt komme med over ved at årets resultat fra 2014 føres over i ny balance 2015 og dermed er der modpost til dine tilgodehavender - at bare lægge dem ind er ikke lige til som jeg ser det

Jeg synes du skal få en regnskabskyndig til at gøre dette i stedet for at skabe rod for dig selv helt ærligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 64
Fra  https://motorcykelgrej.dk Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar.

Det er helt korrekt at jeg tager alt fra, da jeg som sagt udelukkende har brugt det til fakturaer i 2014 (Der ligger ingen andre posteringer for noget).

Mit regnskab for 2014 er ført i et regneark og allerede afstemt og lukket, men nu vil jeg som sagt gerne over på Dinero efter jeg blev pro bruger. Jeg ønsker derfor at starte på et frisk regnskab, da jeg nu har en konto i 0, og skal derfor blot have overført de fakturaer som endnu ikke er betalte. Dette må vel kunne gøres på en let måde?

Det er enkeltmandsvirksomhed, så har ikke noget fra 2014 der skal videreføres ud over de fakturaer - som sagt skal jeg blot bruge et frisk regnskab :)

Måske det ville være lettere at starte et helt nyt i 0, og så bare selv skrive fakturaerne med ind, uden at overføre dem?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John skriver, skulle man da tro, der var andet end udeståendet at overføre. Er du momsregistreret, er der f.eks. "Skyldig moms". Hvis dette ikke er tilfældet, kan du blot summere dem i kontoen "Tilgodehavender, Debitorer" og så finde en passende modkonto - her er sikkert en Amino, som kan sige, hvad den hedder.

Det vil ikke hjælpe dig, bare at skrive fakturaerne ind, for så vil de blive bogført som salg, og moms vil måske blive lagt på. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

ps. hvis det er mange fakturaer, kan vi -for en mindre symbolsk betaling- lave en fil med dem, som du så kan importere til Dinero.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan importere dem til en ny version 2014 med modkonto Debitorer og herefter afslutte året. Husk at tage nødvendigt hensyn til moms..

Fra København
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 43
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Zeke:

Hej alle derude!

Jeg har i 2014 udelukkende brugt dinero til at holde styr på fakturaer. Nu har jeg så valgt at bruge det til alt bogføring og regnskab fra 2015 og skal derfor have lavet et nyt regnskabsår - det eneste jeg ønsker at overføre fra det gamle, er dog mine ubetalte fakturaer.
Jeg kan slette alle andre tal i det nye regnskab, på nær det som står tilbage for de ubetalte fakturaer, men den siger at balancen eller startbalancen skal være 0,00. Jeg er ikke sikker på, hvad jeg skal gøre for at komme udenom dette. Eller hvor jeg skal sætte pengene, for at blive bliver korrekt og balancen bliver 0?
Vil jo gerne starte på et friskt regnskab, kun med de ubetalte fakturaer overført

Mit spørgsmål er så nu, hvordan gør jeg bedst dette og mest korrekt?

Håber der er nogle regnskabskyndige, der kan hjælpe :)

Hej Zeke

Hvis du har afsluttet dit regnskab og kun anvendt Dinero til at udarbejde faktura ville jeg til at starte med downloade alle faktura du har udarbejdet. Herefter kan du slette regnskabsåret 2014 i Dinero under Indstillinger (tandhjulet øverst til højre) -> regnskabsår -> Mere -> slet regnskabsår 

Herefter kan du oprette 2015 og starte med at indtaste din åbningsbalance (balance 31.12.2014) hvor dine ubetalte faktura bør fremgå i balancen. 

Jeg anbefaler kun denne fremgangsmåde hvis du har lavet et regnskab for 2014 og blot anvendt Dinero til faktura udarbejdelse. 

Du er mere end velkommen til at skrive til support@dinero.dk hvis det giver problemer at slette, downloade faktura mv. 

De bedste hilsner 

Jacqueline 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacqueline Libak Kastrup:
Herefter kan du slette regnskabsåret 2014 i Dinero

Mnøeh, er det ikke fjollet at slette dataene? Det må da være bedre at oprette et nyt regnskab i 2014, som jeg skriver. Zeke foreslår så netop at indtaste fakturaerne i 2015, men mangler modkonto.

Fra København
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 43
Fra  Dinero Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):

Jacqueline Libak Kastrup:
Herefter kan du slette regnskabsåret 2014 i Dinero

Mnøeh, er det ikke fjollet at slette dataene? Det må da være bedre at oprette et nyt regnskab i 2014, som jeg skriver. Zeke foreslår så netop at indtaste fakturaerne i 2015, men mangler modkonto.

Hej Jørgen

Jo det kan du godt have ret i men når der ikke er blevet bogført andet end blot faktura udarbejdelse tror jeg det vil være lettere for en ikke regnskabskyndig blot at slette 2014 og så starte på ny for 2015. Jeg synes også kun det skal gøres nu hvor der er blevet lavet et regnskab et andet sted og det så blot er en åbningbalance der skal tastes :)  

De bedste hilsner

Jacqueline 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)