Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hurtig importhjælp - forudbetalt alkohol afgift via transitland

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg håber i kan hjælpe. Jeg er ved at købe alkohol fra et EU-land hvor jeg forudbetaler afgiften i Danmark. Jeg giver afsender SEED nummer så de kan starte overførelsen af afgiftsansvaret. Jeg vil sende varen til Polen hvorfra jeg selv vil hente den i stedet for at den bliver sendt direkte til Danmark.

skat's hjemmeside om "Lejlighedsvis køb af varer pålagt harmoniserede punktafgifter fra andre EU-lande" står der intet om at de skal transporteres DIREKTE til Danmark.

Kan de skabe problemer ved grænsen til Polen? Afgiften er jo betalt, men bare ikke til Polen, men Danmark. Afsender har kan sagte gøre det, men vil bare ikke tage ansvaret hvis den sidder fast på grænsen.


Kort sagt, jeg vil bruge Polen som et transitland - kan jeg det?

Jeg kan godt ringe til SKAT i morgen, men har Canada i røret så søger et svar nu.

På forhånd tak!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

fitwa:
Jeg vil sende varen til Polen hvorfra jeg selv vil hente den i stedet for at den bliver sendt direkte til Danmark.

Undskyld men hvorfor i alverden får du varen sendt til polen frem for direkte til Danmark??

Du kan være næsten sikker på at de vil give dig problemer med de polske myndigheder, da modtageren i polen ikke er  registreres som Midlertidigt registreret varemodtager.

 

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Den bliver sendt til Polen, da jeg kan spare en del på transportomkostningerne. Jeg er nemlig i Polen på visit hvor jeg også skal afhente noget andet spiritus som jeg skal have med hjem.

Jeg har nu talt med både SKAT, tolden og andre og ingen kan give et klart svar. Varen bliver som sådan jo ikke importeret til Polen, kun transporteres.

Det er jo det samme som jeg gør når jeg selv afhenter i Polen og kører til Danmark via Tyskland... der kan de jo godt stoppe mig og spørger hvorfor jeg har spiritus med til Tyskland når afgiften er til Danmark. Her mente SKAT at det ikke ville være noget problem.

MVH.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

fitwa:
Varen bliver som sådan jo ikke importeret til Polen, kun transporteres.

 

Det tror jeg så ikke lige de poske myndigheder vil være enig med dig i. Transportøren aflevere jo varen i polen ergo er den da også importeret.

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, som en varen, men afgiftsansvaret behøver ikke blive overdraget til Polen ved import. Ofte bliver det sendt til bounded warehouses.

Jeg laver jo selv samme "nummer" ved at jeg kører via Tyskland... i tilfælde med Polen, så er det bare en speditør som gør det og ved grænsen kan det skabe problemer, da de ikke har samme mulighed for at forklarer/give beviser på at det kun transit.

Jeg søger en som har styr på disse regler og EMCS... men det ser svært ud lige pt :(

Jeg er blevet anbefalet at kontakte ambasseden og vil prøve nogle toldkonterer i Polen.

MVH. Filip :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)