Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Designet møbelserie klar til salg, men hvordan markedsføre jeg ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude 
Jeg har netop designet en møbelserie, som jeg personligt er ret vildt med, og tror på at det kunne blive et hit blandt indretningsinteresserede.  
Jeg står selv for produktionen, og vil gerne se om der kunne komme efterspørgsel på dem.
Da jeg ikke vil ind under et andet brand, men have mit eget lille niche, vil jeg gerne have bloggere/inspirationssider til at linke til mine møbler.
Spørgsmålet er så, hvordan jeg kan komme i kontakt med dem, eller om nogen af jer har andre idéer til salg af mine produkter.  

Altså hvordan min markedsføring kan ramme min målgruppe. 
Nogen der har erfaringer som de vil dele ud af?

Håber i kan hjælpe mig

//Maria  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange måder.

Du kan evt finde 1 til 2 forhandler som vil sælge dine produkter.

Du kan også lave din egen side hvor du har produkterne på

men som sagt mange måder

Kontakt os evt 70666166 spørg efter kent eller mathias de kan hjælpe dig videre

Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria,

Jeg arbejdet pt. For Novo Nordisk, men har i en årrække arbejdet i den danske designbranche. Jeg kan måske godt hjælpe dig, men kunne rigtigt godt tænke mig at høre mere om dit projekt.

Med venlig hilsen,
Peter

Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter
Lige pt har jeg produceret et bord, hvortil der skal være en bænk i samme design. Ideen med min serie er et alternativt træ-produkt som giver et spændende og moderne look, som jeg ikke har set før på trods af stor interesse indenfor indretning.
Planen er at bruge materiale i andre møbler og små møbler til hjemmet.

Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria,

Det lyder meget spændende. Har du et specielt koncept, historie, produktionssted mv.? Hvad er din baggrund og hvad leder du efter? Sparring, partner, investor, business Angel eller noget helt femte?

Mvh.
Peter

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 59
Fra  First Media Webbureau Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria,

Der findes flere forskellige modeller inden for møbel-verdenen, når du ønsker at være producent.

Du kan enten vælge at gå B2B eller B2C vejen. Der findes også en mellemvej, men mange møbelbutikker vil foretrække at handle med dig, hvis du vælger ren B2B. De velmarkedsførte brands som f.eks. HAY, har mulighed for at gå både B2B og B2C, fordi de er så hammer dygtige til at ramme slutbrugeren. Derfor tør mange møbelbutikker ikke andet end at købe varer fra dem, pga. den store efterspørgsel.

Så først skal du tage stilling til, hvordan du ønsker at forhandle dit produkt.
Enten kan du satse på en Webshop og betale prisen for markedsføring. Alternativt er muligheden for at du laver noget kick-ass markedsføringsmateriale, starter bilen op og kører rundt til møbelbutikker i ind- og udland.

Al held og lykke med projektet.

Mvh
Anders

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Peterlauritsen:

Hej Maria,

Det lyder meget spændende. Har du et specielt koncept, historie, produktionssted mv.? Hvad er din baggrund og hvad leder du efter? Sparring, partner, investor, business Angel eller noget helt femte?

Mvh.
Peter

Hej Maria

Ligesom Peter synes jeg at det lyder meget spændende.

Med et enkelt produkt er der næppe plads til det store markedsføringstiltag, men tag fat i nogen af de bloggere der interesserer sig for møbeldesign og tilbyd en præsentation af dit produkt.

Få lavet en hjemmeside med en præsentation af dig og dit design, værdigrundlag mv.

Kontakt nogle forhandlere og se om de vil tage dit produkt ind. Her er det vigtigt, at du også er bevidst om at der skal være en upside for forhandleren. En forhandler skal helst have noget materiale at give kunderne med hjem. Med kun 1 produkt kunne det være noget der relaterede til dit produkt såsom et materiel sample e.a.

Lad os endelig høre mere om dit projekt :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

kunne ikke lade være med at tænke på du skriver du selv er ret vild med din ny designet serie - hvem er ikke det når man selv har lavet den :) - men hvad siger din målgruppe? har du spurgt dem, altså bare inden du går all in?

mvh

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter 
Mit historie er at jeg lige har været ude og rejse i 3 mdr. og er blevet inspireret så meget at jeg næsten ikke kan vente med at skabe nye spændende produkter.
Lige pt. producerer jeg i mine forældres garage og værksted - man skal jo starte et sted. 

Leder efter en distributions kanal. Vil gerne sælge BtC, da de vil bestille mindre partier ad gangen.
Mit koncept er at det skal være håndlavet kvalitet, som vil være eksklusivt at eje.   

Jeg har været ude for at forhøre mig om mit design blandt venner og familie. De er også vilde med designet, så det er ikke bare mig.  ;) 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med andre end familien. Har du vist dit design til andre, f.eks. indnfor branchen, og hvad siger de.

Familie og venner er ikke nødvendigvis repræsentative for købers holdning :)

Hvad er din baggrund, har du erfaring med møbeldesign, herunder produktion?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)