Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et domæne, eller flere keyword optimeret domæner?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer 

Jeg er ved at bygge en service på nettet som jeg er sikker på en hel del mennesker vil få glæde af. Jeg står bare lige med nogle SEO relaterede beslutninger, som jeg håber der er nogle kyndige aminoer som kan hjælpe mig med. :)

Min “service” kan deles op i flere kategorier, så enten skal jeg samle det hele på en side, (mindre SEO venligt domæne navn) eller lave en ny side til hver kategori, med et domæne navn som bliver søgt meget på google

Det kunne f.eks være: 

buy-new-boat.com

buy-new-car.com

buy-new-bike.com

Også sørge for at navngive dem efter Google’s keyword planer, så jeg er sikker på folk søger den eksakte sætning, x antal gange pr/md. Og self. sørge for konkurrencen ikke er for stor ved de forskellige sætninger. 

Eller skal det hele samles på et domæne? Men så bliver det vel svære at komme på forsiden af Google?

Alt hjælp tages imod med kyshånd! 

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

// Jeg sørger self for at linke imellem de forskellige sider. 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger meget af, hvor forskellige din servicetyper er.

Hvis de er vidt forskellige ting du udbyder, giver det god mening, at splitte op, da det ikke vil gavne det enkelte domæne, at have så forskellige emner.


F.eks. Webdesign og betonfliser

Er de nært beslægtede, vil det være en fordel at holde det på 1 domæne.

Dem der slitter nært beslægtede serviceydelser, får ofte bare 5 domæner der ranker elendigt, fordi de ikke har tiden til at lave 5 store websites og linkbuilde til dem alle.

MEN du kan også lave en mellemvej, hvor du har et primært domæne og 4 satellitdomæner, der kun er lavet for at støtte dit primære.
Det er der gode resultater med, hvis det gøres rigtigt.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas. 

Mange tak for dit svar! De forskellige emner er meget beslægtede, og kommer til at bruge den samme web applikation alle steder. Jeg tænkte bare det kunne være en fordel idet der er mange der søger på det eksakte domæne navn i google, derfor er det måske nemmere at få en god placering, da der hård konkurrence indenfor min service. Beklager jeg ikke kan udbyde så meget lige nu.

Det lyder spændende det med satellitdomæner. Jeg har tænkt mig at have et primært domæne hvor jeg samler det hele og linker ud til de forskellige sider. Lidt ligesom VICE.com som har en masse undersider.

Kender du nogle gode links til at blive lidt klogere på satellit domæner? :)

Tak for hjælpen! 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 26. Jul 14
Indlæg ialt: 41
Fra  40plus.dk Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Jonas allerede har værete inde på, så vil det optimale være en hjemmeside, med tilgørende undersider om de forskellige emner, såfremt emnerne er relateret til hinanden.

Selv om domænenavnet (exact match) stadig har betydning, når Google skal ranke en side, så har navnet fået mindre og mindre betydning over de senere år. Bruger du i stedet tid på at opbygge en stor og stærk side, vil sine kræfter være bedre brugt, istedet for at skulle bruge tid på at opbygge flere mindre sider.

Så det vil alltså være *lettere* at ligge godt i Google, hvis du har en side et stærkt site med flere gode undersider.

 

Dating på 40plus.dk - stedet hvor voksne mødes.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)