Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura i forbindelse med håndværkerfradrag

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
For leverancer, hvor der udstedes faktura, er leveringstidspunktet det tidspunkt, hvor fakturaen udstedes. Se ML § 23, stk. 2 (periodiseringsregel). Det er en betingelse, at fakturaen udstedes inden eller snarest efter leverancens afslutning.

Som du selv skriver så giver momsloven mulighed for "snarest efter".  SKAT's kontrol vil typisk ske hos skatteyderen og da via faktura. Det er derfor at man på fakturaen skal angive hvornår arbejdet er udført (formentlig det som din advokat har fået galt i halsen).

For mig er loven klar (også momsloven), der er simpelthen ikke krav om at faktura skal udskrives i 2014. Heller ikke i ligningslovens § 8 V er der støtte for det. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen jeg er heller ikke sten sikker - jeg er helt enig i at man skal skrive faktura snarest efter - men med håndværkerfradrag ville jeg ikke turde vente - men skrive i 2014 og jeg ville feks. slet ikke se 25/2-2015 som snarest efter noget der skulle være udført 2014 - Jeg ser nu heller ikke nogen særlig god grund til at tage den risiko - hvis det nu er en risiko

Ud over Nexus advokat som klart skrev faktura skulle være fra året - skriver denne det samme http://idealcombi.dk/hvis-dine-kunder-skal-udnytte-haandvaerkerfradraget-kraever-det-du-har-vinduer-montere/   Ikke at det ikke kan være galt, men der er i alle fald flere der er ret klare på det

Husk at arbejdet skal være afsluttet og faktureret i år, men at dine kunder har indtil 28. februar 2015 til at betale fakturaen – her har du måske lidt spillerum i dine forhandlinger?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Ud over Nexus advokat som klart skrev faktura skulle være fra året - skriver denne det samme http://idealcombi.dk/hvis-dine-kunder-skal-udnytte-haandvaerkerfradraget-kraever-det-du-har-vinduer-montere/   Ikke at det ikke kan være galt, men der er i alle fald flere der er ret klare på det

Der er ikke megen retsværdi i et link fra et rudefirma og et advokatfirma..... Loven vægter nu engang højere - kom med en henvisning til en lovparagraf der understøtter fakturering skal ske i 2014?

Vi er enige om at 25/2 ikke er snarest inde - men det er jo heller ikke trådstarters udfordring i denne tråd. Her er tale om om at han afventer fakturaer først i det nye år fra sine leverandører...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Vi er enige om at 25/2 ikke er snarest inde - men det er jo heller ikke trådstarters udfordring i denne tråd. Her er tale om om at han afventer fakturaer først i det nye år fra sine leverandører..
Du kan sagtens ha ret her - Det er blot det at to andre - trods alt jura selskab - skriver fakt. skal være samme dag - men ja - hvis ikke trådstarter kender prisen fra en underleverandør, så må man vel vente og gå ud fra alm regler gælder

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde jo været smart hvis nu det stod på Skat´s hjemmeside

Hvor svært kan det være at lave nogen klare retningslinjer Angry

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

vespa:
Hvor svært kan det være at lave nogen klare retningslinjer

De er ganske klare. :)

For dine kunder gælder at arbejdet er udført i 2014 og at de fakturaen senest den 28/2, hvis de vil have fradrag.

For dig som virksomhed gælder de regler som SKAT har beskrevet nedenfor:

 http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1949848&vId=0 

Det fremgår her at:

"Virksomheder skal altid udstede en faktura, når de leverer ydelser, der kan give ret til servicefradrag. Fakturaen skal overholde de almindelige regler, herunder at virksomhedens momsregistreringsnummer (CVR-nr./SE-nr.) skal stå på fakturaen."

Altså ingen hokus pokus i det. Fakturering ved levering eller snarest derefter. Det vil sige, at hvis det er primo 2015 der er "snarest derefter" er det ok.

Hvis det havde været et issue at fakturaen skulle være dateret i 2014 så kan du roligt regne med at samtlige betydende revisionfirmaer ville have nævnt det i deres omtale af servicefradraget. 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)