Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Statslige ansatte - egen virksomhed

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. Dec 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er statslige ansatte og ønske at lave min egen virksomhed, men hvad siger lovgivning?
Må jeg det, eller skal jeg sige mit job op først?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Loven siger ikke noget - men din statslige arbejdsgiver kan ha regler som du er nødt til at høre den pågældende om. Det er helt det samme for privat ansatte - nogen har OK til selvstændig ved siden af, andre har/får det ikke - det kan afhænge af mange ting - 

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal også være opmærksom på at du ikke misbruger din stilling. Det vil ikke være sjovt og komme på forsiden på EB.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

enig Lykkebjerg - det er derfor man skal be om OK. F.eks. får en politimand næppe lov til at være dørmand på diskotek "det rene glas" i Istedgade - En ansat i fogedafdelingen næppe tilladelse til privat inkasseovirkomhed - en hjemmehjælper måske ikke tilladelse til dørsalg af hjælpemidler til ældre osv - alle de steder hvor der kan være konflikt, vil det ligge i arbejdsbeskrivelsen eller man vil få nej

En skolelære vil nok få lov til at sælge vin f.eks - (i det private ville man ofte sige, at den ansatte skal bruge alle sine kræfter på heltidsjobbet men jeg tror det offentlige har en lidt anden holding ind i mellem - sjovt nok)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altid en god idé at få din arbejdsgivers samtykke, da din arbejdsgiver kan betragte dit bierhverv som illoyal adfærd.

Illoyal adfærd er en af de få fyringsgrundlag, hvor en arbejdsgiver kan bortvise en medarbejder uden løn.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal  have en accept af din offentlige arbejdsgiver 

Jeg har selv prøvet det...og dengang var det personalechefen samt kommunaldirektøren jeg havde møde med.

Serie

Fra København
Tilmeldt 26. Dec 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg har et Ja, men det ikke er skrevet ned, er min chef i sin gode ret til at afskeden mig?

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:
Så hvis jeg har et Ja, men det ikke er skrevet ned, er min chef i sin gode ret til at afskeden mig?

Kristian, selvom en mundtlig aftale også gælder, så sørg for ALTID at have ALTING på skrift, ellers kan det ende sådan : Crying

Ved godt at det kan lyde paranoid, men ofte kender man kun folk til tænderne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:

Så hvis jeg har et Ja, men det ikke er skrevet ned, er min chef i sin gode ret til at afskeden mig?

Nej det har denne ikke ret til -  men klart at du kan blive afskedigt  og så må du føre en sag og håbe på at du vinder -  men du skal bevise ja og det er svært''

Serie

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Serie:
Nej det har denne ikke ret til -  men klart at du kan blive afskedigt  og så må du føre en sag og håbe på at du vinder -  men du skal bevise ja og det er svært''

Medmindre du har det på skrift, så er det jo til at bevise Wink

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)