Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slutregnskab og diverse

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 17. Jun 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos.

Jeg har af flere grunde valgt at lukke mit enkeltmandsvirksomhed ned.

Jeg har været inde og indsende blanketten med ophørsdato samt lagerværdi af det jeg trækker ud af firmaet privat.

Jeg undres nu om der er mere jeg skal, ud over slutregnskab, og er det kun moms jeg skal forvente at betale, af det jeg har trukket ud?, næsten alt i virksomheden er betalt på mellemregning, (men er registreret i firmaet), hvis det har nogen betydning.

Og så, hvordan laver jeg et slutregnskab, er det ikke lidt alla den resultatopgørsle jeg kan finde på dinero ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du lukker ned på virk.dk og fjerner moms

Du laver slut regnskab = du trækker alt ud du har købt  - og til dig selv fakturerer du bare med moms helt enkelt fra din virksomhed til dig selv, så der intet er tilbage du har købt. Derefter laver du slutregnskab

Din mellemregning har ikke betydning - den ligger i status så det du har i resultat er alle indtægter (inkl. salg til indkøbspris med moms til sig selv) minus alle udgifter som er skatte fradragsberettigede (f.eks. ikke gaver og ikke fuldt fradrag for bespisning og andet)

Du sender ikke noget ind om lagerværdi

Du laver slut regnskab med alt solgt til dig selv osv - og så indberetter du moms helt som Dinero viser dig det og der bør du også - hvis du har bogført korrekt hele vejen, kunne se dit resultat, som du udfylder udvidet selvangivelse med som her vist i billeder hvordan http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herfølge
Tilmeldt 17. Jun 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Jeg er nu lidt i tvivl med hvad du mener, med fjerne moms?

Jeg trækker alt ud jeg har købt. Hvordan fakturaere jeg varene til mig selv?. er det blot indkøbsveærdi + moms?

Det jeg har sendt ind, at jeg har trukket ud, i lagerværdi, skal jeg så lave en ny blanket, hvor der står 'varelager trukket ud privat - lagerværdig lig nul'?

Fra Herfølge
Tilmeldt 17. Jun 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Sådan ser en copy paste ud af den nuværende ophørsblanket som jeg har indsendt Ophør - enkeltmandsvirksomhed, CVR-nr:
Navn:
Moms
Moms 31-12-2014
Import/eksport ændringer
Ændringer til import registrering 31-12-2014
Ændringer til eksport 31-12-2014
Overdragelse af aktiver
Dato for salg 31-12-2014  Værdi af varelager, der hjemtages til privat brug 5747 kr
Lukning
Virksomheden lukkes 31-12-2014
Betingelser
Anmelder har accepteret betingelserne for brug af enhedsregistrering.
Anmeldelsen er indsendt af: Jonas Emil Anthony har den 26-12-2014 21:50 anmeldt ændringer til enkeltmandsvirksomhed
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas A:

1

Jeg er nu lidt i tvivl med hvad du mener, med fjerne moms?

2

Jeg trækker alt ud jeg har købt. Hvordan fakturaere jeg varene til mig selv?. er det blot indkøbsveærdi + moms?

3

Det jeg har sendt ind, at jeg har trukket ud, i lagerværdi, skal jeg så lave en ny blanket, hvor der står 'varelager trukket ud privat - lagerværdig lig nul'?

Har set din blanket - det  med at man skriver værdien af udtaget lager er nyt for mig - men ser fint ud .

1 - man fjerner kryds i moms - det sker sikkert med det du har udfyldt - tidl. fjernede man kryds i moms

2 jep - en helt alm faktura med indkøbspris + moms for varelager (og computer og evt andet)

3 nej - det skulle så gerne være det beløb du så fakturerer for (som ex moms pris) samlet = den pris inden moms du har betalt for det du har taget ud privat
Jeg tror det afgørende er, at du fakturerer det korrekt beløb og opgiver det korrekt i selvangivelsen - hvis nu det viser sig ikke at stemme helt med det tal du skrev i luningen . hvis ikke du lige kan ændre det tal

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herfølge
Tilmeldt 17. Jun 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, og mannge tak for meget hjælpene svar!

Jeg tænker dog, da jeg allerede har betalt fra privatkontoen, at det lyder lidt mærkeligt at jeg skal betale igen, så en vare der kostede 100 kr i indkøb nu har kostet mig 200 kr.

Eller skal jeg tage fakturaen (det uden moms) som en hævning privat, og så betale momsen med kontoen?

Fra Herfølge
Tilmeldt 17. Jun 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilføjende formulering.

At jeg skriver fakturaen betalt fra mellemregning ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas A:
Jeg tænker dog, da jeg allerede har betalt fra privatkontoen, at det lyder lidt mærkeligt at jeg skal betale igen, så en vare der kostede 100 kr i indkøb nu har kostet mig 200 kr.

det du har betalt privat eller ikke betalt privat - sker i status og han ikke betyding for dit resultat.

Det du har købt i virksomhed - for 100 kr plus 25 kr moms - er en udgift i din virksomhed. Når du sælger det samme til dig selv for 100 kr + 25 kr moms - så betyder det jo bare at udgiften bliver lavet om til et rent 0 - og den moms du trak fra med 25 kr, nu bliver modsvaret at 25 kr moms der skal indbetales

Det er jo for, at du ikke skal få ting privat uden moms - og hvis ikke du købte varen ud, ville du jo ha underskud på 100 kr - so du ville kunne trække fra i skat + stå med varen i hånden. Derfor skal du fakturere varen til dig selv - og betale dig selv - så firmaet får 0 resultat - både indtægt/udgiftsmæssigt og momsmæssigt ud af de varer der skal ud

Alt der bliver tilbage i kontanter i virksomheden efter lukning er DINE penge og skat vil du kun betale af dit resultat - i det nævnte eksempel - et resultat på 0 kroner (købt for 100 kr solgt for 100 kr) og dermed 0 skat i virksomheden

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)