Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirksomhed - hvad må jeg trække fra

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leger med retro i min fritid, hvor jeg opkøber gamle møbler og sætter dem i stand, inden jeg sælger dem igen.  Jeg har ingen intention om at nå over 50.000 kr. årligt i omsætning. Altså jeg agter at lade det forblive en hobbyvirksomhed. Jeg tænker at lave et excelark med min udgifter og indtægter, så jeg kan se om - eller hvad jeg skal betale B-skat af. 

Men jeg kan ikke finde forståelige oplysninger på, hvad jeg må trække fra som en udgift - ej heller på Skats hjemmeside. Jeg er ikke så meget i tvivl om de direkte udgifter, men mere så noget som al den kørsel jeg i forbindelse med mine indkøb, materialeforbrug og fragt. Jeg bor i en lille lejlighed og har derfor brug for at leje et ekstra kælderrum, men er i tvivl om jeg kan kan trække det fra som en udgift. 

Nedenstående ridser jeg de mulige udgifter op, og jeg vil være glad for at få Jeres input på nedenstående eller andre ting jeg evt. skal være obs på. 

Udgifter:

Varekøb

Evt. fragt i forbindelse med køb af varer i anden del af landet.

Materialer til renovering, såsom maling, tapet, lim, sandpapir, teakolie m.m.

Værktøj til renovering. såsom skruemaskine, slibemaskine, bordbukke, pensler m.m.

Kørsel i forbindelse med at jeg køber varer på loppemarkeder og hos private

Leje for ekstra kælderrum

Derudover bruger jeg min Iphone, mac og internetforbindelse til salg via facebook og Instegram.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørg Skat og søg evt lidt på deres webside og på google - så finder du den info du skal bruge.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg gjort uden af finde konkrete svar. Og jeg har drevet virksomhed i mange år, så ved en del - bare ikke om hobbyvirksomhed....

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er noget at starte med - http://www.tax.dk/jv/ca/C_A_4_1_2.htm

Hvis du går på google.dk og skriver fradrag i forbindelse med hobbyvirksomhed - så er der masser af info -

Det er være iværkksætter er også at søge lidt selv - god jagt -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får dælme lige et gratis link her som der sikkert kan hjælpe dig en hel masse - http://hobbyvirksomhed.dk/

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Laila B:
Jeg har ingen intention om at nå over 50.000 kr. årligt i omsætning. Altså jeg agter at lade det forblive en hobbyvirksomhed

fejl - hobby er ikke noget man driver som andet end - hobby - faktisk - det er ikke sådan at lav omsætning er hobby. Er det for at tjene penge - er det alm virksomhed, bare uden moms registrering

Du kan som ikke registreret kun trække direkte udgifter fra - eller noget du kan påvise i % KUN er brugt til at tjene dine penge og det er vanskeligt med en god del - jeg napper det jeg kan nedenfor

Laila B:

Udgifter:

Varekøb1

2

Evt. fragt i forbindelse med køb af varer i anden del af landet.

3

Materialer til renovering, såsom maling, tapet, lim, sandpapir, teakolie m.m.

4

Værktøj til renovering. såsom skruemaskine, slibemaskine, bordbukke, pensler m.m.

5

Kørsel i forbindelse med at jeg køber varer på loppemarkeder og hos private

6

Leje for ekstra kælderrum

7

Derudover bruger jeg min Iphone, mac og internetforbindelse til salg via facebook og Instegram.

1 til 4 er direkte udgifter.

5 - er langt mere besværligt - og ikke noget du normalt vil ha fradrag for hvis du ikke registrerer virskomheden - Hør evt skat om de ville godkende kørebog - her - ikke helt umuligt men igen - meget lille oms og måske bevidst underskud

6 - ja hvis det er 100% kun for det formål og ekstern leje  

7 intet fradrag i ikke registreret virksomhed ud fra det du beskriver - og i registeret ville du, for at ha fradrag for ex telefonen skulle betale skat af fri telefon

Det lyder i øvrigt som om du er ved at bygge en underskudsforretning op med under 50 t i omsætning - udgifter til varene og alt det andet du nævner inkl leje - og du vil ikke få fradrag for et underskud som ikke registreret normalt heller - da du ikke vil blive set som tilstrækkelig seriøs drift med OVERSKUD FOR ØJE - TROR jeg - med under 50 t i oms og alle de udgifter. 

Læs evt også her om forskel hobby og egentlig virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html 

Du må regne med, at uanset hobby eller ikke - så er under 50 t i omsætning - med det du beskriver, let noget som skat ikke kan se er med overskud for øje, og så ryger enhver mulighed for fradrag af underskud i anden personlig indkomst - så 0 bliver bedste scenarie frygter jeg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)