Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor sælger man ApS selskab til 1,- ?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg skriver på vejne af min samlever der ønsker at afsætte 2 aps selskaber, det gør hun grundet sygdom og hun akut har behov for at søge penge fra det offentlige.

Hun har dog fået besked på at hun skal have afskrevet de 2 apsèr først, men hvor gør man det henne og således det går hurtigt ?.

Selskaberne har pt. ingen aktiver, så skal i princippet bygges op igen. der er et par tlf regninger i dem, eller ingenting.

Er det samtidig lovligt og sælge dem for 1,- hvis der ikke er aktiver ? tænker her det jo er uden kapitalgrundlag, men en god mulighed for folk der vil starte uden kapitalgrundlaget iorden her og nu?

Håber i kan hjælpe på rette vej

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fremt man kan sælge dem til 1. Kr så vil jeg gerne overtage det ene

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det er lovligt, men jeg tror det er svært at finde køber. Det med at købe ApS betyder jo man let køber skeletter i skabene og forsætter man ikke helt uændret drift med samme kreditorer osv, så kan man ikke bruge underskud til noget. Idag kan man stifte IVS for 1 kr - så at købe ApS for 1 kr - er fjumset - men lovligt

Din samlever kan bare afmelde sig som dir. og afmelde revisor - så vil samlever normalt blive anerkendt som at selskabet er under lukning - evt med en revisor der står for afmeldelse. A kasser f.eks. godkender et selskab som lukket, så snart man er afmeldt, også selv om det tager tid at gennemføre rent praktisk, men lad samlever tale med den kasse i det offentlige der skal betale (kunne være kontant hjælp eller lignende) og høre om afmeldelse af direktør og revisor ikke rækker (normalt går der 1 md fra afmeldelse mindst- inkl breve hvor man skal bekræfte at man er klar over, at selskabet bliver sendt til lukning - og til det sendes til skifteret - og så kan der gå ½ år mere før det lukker

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lurks: Du er velkommen til at sende en privat besked.

John: Hun vil rigtig gerne have det overdraget således hun kan tage et papir med ned på kommunen om det er solgt og søge forsørgelse nu hr når de åbner op igen :)

Samtidig må hun ikke have en formuge også derfor prisen.

Hvordan forgår det rent praktisk med lukning her og nu? er det lidt det samme som at træde ud som direktør? tænker man jo stadig har anparter i selskabet så ? Og der er igen problemet med hun ikke må have det kommunen kalder en formue.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hun må gerne sælge til 1 krone men køber står så med håret i postkassen hvis der siden viser sig en kreditor der har penge tilgode-  skat, moms eller andre skeletter i skabet  ALT hæfter køber for  + køber skal til at genetablere kapitalen. Køber kan stifte IVS for 1 kr - og ApS på ingen tid uden risiko, så svært at finde køber normalt

Hun kan ikke lukke hurtigt uden det koster ganske meget med selv at erklære konkurs. Hurtigste uden store om er tvangslukning - og det vil normalt vise, at der ikke er penge og dermed ikke formue - Jeg vil tro det offentlige kender til tvangslukning og ved det betyder slut - men hun må høre dem

Det er nu ikke noget der sker lige fra dag til dag med at få bevilget penge tror jeg, men hør dem

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Hvordan egentlig med overdragelsen, her tænker jeg cpr numre og sådan det er jo ikke noget man ligefrem vifter med, tænker du man laver en kontrakt eller alt igennem en revisor?

men så er der jo selvfølgelig gebyr for at ændre det og det ikke længere er helt gratis.

Ved det koster ca 170,- og andre igennem tast selv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Man sælger anparterne og så får sælger skat eller fradrag for tab af aktieindkomst - helt enkelt sælger. Der er ingen risiko ved at også få købes CPR og gi ham dit i sådan en handel. CPR ligger for alle børn i vuggestue, børnehave, skole - alle ansatte har deres CPR liggende hos arbejdsgiveren hvor lønningskontoret kender dem osv ' så skidt med det

Ja der er gebyr for vedtægstændringer hvis der skal det til og ja - det vil da være fornuftigt hvis man er i tvivl, at la en revisor være med-  så får man også klar besked om fradrag i tab af aktieindkomst m-m - men man må skal godt selv - hvis man kan. Husk også at der er krav om at alle ejere skal oprettes i ejerregister (frist dog 15/6 om jeg lige husker ret) det bør man gøre sammen med overdragelsen, så er det klaret - og ligeså ændring i ejerbog hvis den ligger online hos styrelsen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, jeg har fået lidt mere at arbejde videre imod :)

God juleaften

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

For at hjælpe hende hurtigt kunne du da bare træde ind som anpartshaver, samt direktør, så kan hun søge fra det offentlige med det samme, og du kan roligt sælge selskabnerne.

Bare en ide.

God jul til jer her inde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for dit indspark :)

Jeg er selv på understøttelse og kan desværre ikke hjælpe hende, ellers ville det have været absolut bedste mulighed

Det er altid træls og skal afvikle hurtigt, men ser det også som super ide for andre at komme billigt igang hvis man ikke ønsker ivs, men ApS

Du må også have en god jul

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)