Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tvangslukning nu konkurs ??

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Vi har et aps der nu er under konkurs, men da jeg skulle i skifteretten var det tvangslukning grundet jeg valgte og træde ud af direktionen. Jeg trådte ind som direktør efter en anden og tænker nu om han kan have skabt gæld i apsèt som jeg ikke kendte til, siden det nu er konkurs?

Hvis han nu har været kautionist i apsèt overtager jeg så også den gæld eller er det stadig ham der evt har underskrevet der hænger på den del? ved som sagt ikke hvorfor det nu er konkurs og ikke blot tvangslukning.

Jeg spørg herinde da advokat idag skrev han skulle have et møde med mig og det nu er konkurs og studsede en del over det.

Vil gerne have lidt ro for tanker i julen så håber i kan hjælpe med at afklare et par ting 

God jul

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du hæfter ikke for noget - hvis du loyalt har fortalt skifteretten det som du burde kende til i din tid som direktør og tvangslukning fører generelt altid til konkurs bare så der er ikke problemer for dig og du kommer aldrig til at hæfte for noget en anden har kautioneret for

Det eneste afgørende er, at du har fortalt alt det du ved om gæld osv  så rammes du som direktør ikke. Nu ved jeg jo ikke hvad det er for en advokat der ber om møde, men under tvangslukning og konkurs - er du sat ud a spillet, og:

jeg er lidt skeptisk overfor, at en advokat ønsker møde med dig. Ring bare og tal med boets kurator og hør hvad du bør gøre - Normalt skal du ikke mødes med nogen som helst kreditorer eller andre. Spil med åbne kort, så har du intet at frygte som tidl. direktør

god jul

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

mange tak for et godt og brugbart svar :) Jeg har måske formuleret mig forkert, det er kurator der er udpeget af skifteretten der ønsker dette møde med mig.

Der står blot han vil have et møde for yderligere oplysninger og intet andet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal du møde op til - det er stadigt blot, at du skal fortælle alt du ved og kan forventes at vide. Det kan være der er noget han vil vide om du måske kender til af gammel gæld - moms - skat osv - men din rolle er blot ærlighed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay super mange tak.

jeg møder op med et smil og fortæller hvad der vides.

Ville blot sikre mig jeg ikke kan hæfte personligt hvis der tidligere er sket noget i selskabet (gæld)

mange tak for det

Så kan jeg godt holde jul med ro i hovedet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

hov den tidligere dirketør før mig har åbenbart også været i skifteretten, er det også normalt?

er det normalt ikke kun den sidste direktør der skal i skifteretten?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vist skifteretten der selv afgør hvem den vil indkalde - og igen - hvis du fortæller sandt om det du ved så hæfter du ikke for noget du IKKE kunne vide. 

Mørkeland er vist du klart burde ha vist noget men det skal du ikke bekymre dig om ,det er meget specielle tilfælde og du skal bare sige det du ved - Det er klart, at hvis en tidl. dir. man påvise, at du vidste en masse om kreditorer eller begik svindel, så er det jo skidt, men det hænger jo igen sammen med, at du bare skal sige alt ærligt - og så er det klart, at hvis du ærligt må sige, jeg har nappet en masse penge med hjem, så er det skidt - men så længe du har ført helt alm drift har du ingen problemer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder super, jeg blev nok bare fanget af titlen med Direktør og fik aldrig gang i noget og melde mig ud af direktionen.

Jeg har intet lavet i det som jeg ikke kan vedkende så min sti er 100% rent :)

Endnu engang mange tak for dine gode svar :)

Det vildeste jeg vidst lavede var en avisannnonce, der dog ikke blev betalt, så den kan jeg nok hæfte for

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Indbo & Import:
Det vildeste jeg vidst lavede var en avisannnonce, der dog ikke blev betalt, så den kan jeg nok hæfte for
og den hæfter du så heller ikke for, hvis den ellers er lavet fordi du mente den var god for selskabet da du tegnede den - det er næppe heller noget en avis vil gøre mere ud af ved en tvangslukning i alle fald

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godt :)

man tænker jo reklame for at få gang i det hele så absolut noget jeg troede var nyttigt.

Endnu engang mange tak for alle dine gode råd

Du og din familie ønskes en fantastisk jul :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)