Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til indberetning af årsrapport

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er virkelig på den! Jeg har et forholdsvis nyoprettet holding (ApS), og har i den forbindelse fuldstændig misset deadline for indsendelse af årsrapporten. Den skulle have været indberettet den 1. december, og har nu fået en venlig henstilling til, at jeg har absolut seneste deadline den 23. december. Mit regnskabsår løber i perioden 1. juli til 30. juni. 

Jeg fravalgte revisionspligten, da jeg oprettede selskabet. Dette gjorde jeg fordi, at jeg vidste, at der ingen aktivitet ville være i virksomheden - altså lige ud over de renter, som jeg løbende har betalt til min bank. Jeg har hverken haft noget salg eller vareforbrug. 

Nu sidder jeg på virk.dk og skal indberette det hele. Jeg skulle nok have lyttet lidt bedre efter i erhvervsøkonomi, for det falder mig sgu ikke naturligt ind, må jeg erkende. Det jeg skal indsende en årsrapport klasse B, som der minimum indeholder:

"en resultatopgørelse, balance med tilhørende noter, herunder en beskrivelse af den anvendte regnskabspraksis"

Jeg kan læse på Erhvervs og Selskabsstyrelsen, at det er vigtigt, at indberetningen sker 100% korrekt (hvilket jo er med rette). Er der nogen kan kan hjælpe mig med en guide til et excelark eller lign, hvor jeg kan indtaste mine egne værdier. Husk at jeg ingen aktivitet har haft ud over renterne

Til info er mit holding ejer af aktier i den virksomhed, som jeg er parter i. 

Bør jeg finde en revisor der kan lave dette asap, eller kan jeg klare den selv? Tænker ikke, at der er det store i det - ved bare ikke hvordan!

Til næste år bliver dette lavet i GOD tid ;-)

Mvh. Thofl. 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lettere avanceret at udarbejde og indberette et regnskab for et selskab i klasse B.

Det bliver nok svært at finde en revisor der kan nå at lave det til d. 23 (især fordi mange er gået på juleferie), også selvom det sandsynligvis bliver en opgave fremadrettet der skal laves.

Der var dog også en igår som var sent ude. Det kan være samme person kan hjælpe dig, han er nok også billigere end en revisor.

Se her: http://www.amino.dk/forums/t/244823.aspx

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke bruge en excel skabelon eller tal fra dit regnskab desværre. Selskabs indberetning er ikke helt let og slet ikke når du har drift og holding med sambeskatning, for så er både resultat samkørsel og sambeskatning en ekstra udfordring.

Ting skal stilles anderledes op end regnskabs programmet spytter ud og det at holding er ejer af aktier i den virksomhed du er partner i, vil jo formentlig betyde sambeskatning - og det klarer du ikke tror jeg

Har drift ikke samme regnskabsår som holding - vil der være tale om perioderegnskab - og du bør få samme regnskabsår fremover

Der skal evt laves skatteregulering

Der skal ledelsesberetning/årsberetning til (kan du nok nappe lidt fra andre)

Der skal laves sambeskatnings selvangivelse

JEG ville finde en revisor, ikke nødvendigvis revision, slet ikke, men en der vil tage sig af selve indtastningen hos styrelsen + selvangivelse.  Prøv evt www.agera.dk for gratis tilbud - ellers ring rundt i en fart

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. May 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for hurtig respons. 

Der har ingen drift været i virksomheden, da den ikke fungerer som driftselskab. Det fungerer udelukkende som et holding. Der har ingen aktivitet været - ikke engang udbytte. 

Så jeg tænker, om jeg "bare" kan taste 0-værdi hele vejen ned, eller om jeg nogen steder skal angive værdien af mine aktier? Og apropos værdien af mine aktiver, så er det jo en sjov størrelse, da de er købt for at beløb, som jeg har aftalt med mine partnere. 

Giver det mening?

Mvh. Thomas

Tilmeldt 12. May 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt spottet med den tråd - tak for hjælpen.

Jeg forsøger at tage fat i ham, og høre hvad han fandt ud af. Sjovt nok er det jo, at det er præcis samme historie som mig!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Thofl:

Der har ingen drift været i virksomheden, da den ikke fungerer som driftselskab. Det fungerer udelukkende som et holding. Der har ingen aktivitet været - ikke engang udbytte. 

Så jeg tænker, om jeg "bare" kan taste 0-værdi hele vejen ned, eller om jeg nogen steder skal angive værdien af mine aktier? Og apropos værdien af mine aktiver, så er det jo en sjov størrelse, da de er købt for at beløb, som jeg har aftalt med mine partnere. 

Jo det kan du da - men bliver du udtaget til kontrol er det enden på komedie. Du har jo dels fortalt der er renter . og de vil fremgå af bank + du har fortalt det holding er ejer af anparter i et drift du er partner i - og så har de jo en værdi +  det selskabs resultat skal med ind formentlig

Du er desværre en af mange, der tror man bare lige laver et holding og så kører det hele uden besvær, men det gør det ikke og et 0 hele vejen ned bør få styrelse og skat til at reagere med ballade - hvad du ikke ønsker + du skal ha ledelsesberetning med mere.

Du skal lave regnskab - med de renter der nu en gang er - og du skal ha værdi af aktiver med ind og de skal jo være dokumenterede med det du har givet dine partnere - OG du må jo fra holding har betalt dem det beløb også - og dermed er det også en post

Formentlig skal resultatet af det driftsselskab som holding ejer også med ind i holdings regnskab - måske bare som perioderegnskab - det er ikke til at vide ud fra det du skriver  og regnskabet skal stilles op efter helt specielle regler som ikke svarer til det du printer ud af regnskabsprogram eller excel

Den anden tråd er i høj grad en i samme båd - og du kan jo se om den der hjælper ham - kan hjælpe dig-  og er en der ved hvordan man håndterer sambeskatning

Jo før du får kontakt med en der KAN det der og vil lave det - jo før er du klar - yderste konsekvens af bare at skrive 0 er en tvangslukning. Har du ikke kreditorer sker der næppe værre end det  men det er da surt at få tvangslukket selskabet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hjalp ham i den anden tråd i går... Kan muligvis hjælpe dig. Skriv hvis det er...

Mvh
Thomas J.
tjregnskabsservice@gmail.com
www.tjregnskabsservice.dk

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Af ren nysgerrighed... Fandt du en løsning? :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)