Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stat og juleindsamling, kom nu politikere

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvert år går ca. 20000 familier gennem december måned vel vidende at de ikke har nok til selv at holde en lille jul.

Hvis de hver skal have 1000-2000 kr. for at klare det - så betyder det at vi skal skaffe op til 40mio kr. årligt for at kunne give vores egen befolkning en glædelig jul.

HVORFOR ER DER FAMILIER DER IKKE KAN HOLDE JUL????????????????????????????????

Det kan ikke være rigtigt at vores politikere på begge fløje, blot ser til mens børneforældre bliver udstillet overfor deres børn som nogle der har svært ved at skabe glæde, og ikke kan tage sig af familien. Hvorfor skal en stor gruppe hvert år ud og bede om hjælp hos familie og venner?

Det ville koste 8 kr. per dansker, i dag bruger man sikkert 100kr. per dansker blot på at reklamere for indsamlingerne i TV ect.

Det er det samme der sker hvert år - få nu indført julen i bistandsloven...

PS har ikke selv børn, men synes det burde være et problem der er nemt at løse!

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mr. A:
få nu indført julen i bistandsloven

Det er en joke, ikke?

Fra Ringe
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 5 person

Det er vel op til den enkelte, hvordan man ønsker at holde jul. Ikke alle har lige meget at gøre godt med, og det finder børn hurtigt ud af - men det behøver ikke at betyde, at julen bliver mindre glædelig af den grund. Jeg har børn, og jeg havde også børn, da jeg var på SU - og det til trods har vi aldrig haft en dårlig jul - heller ikke de år, hvor der kun var råd til små gaver. 
Det er jo i bund og grund ikke gaverne, det handler om.

 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Nej Carsten det er ikke en joke!!!

Medierne bruger så meget tid på at fortælle om fattige folk i julen for at ramme vores samvittighed. De frivillige organisationer arbejder i måneder på at stable indsamlinger på benene. Vi bruger måske 200mio på at samle 20mio ind. 

Hvorfor skal vi hvert år igennem det samme tigger system.

Hvor slemt er det lige for dig Carsten hvis 4-8 kr. af de 100-200.000 + du betaler i skat, de går til luksus i julen til fattige børnefamilier? Du har måske selv sat 30000 kr. ind på en pensionsopsparing og derved nasset dig til 15000 kr. i skattefradrag i december men er bange for at der går 8 kr. til en fattig. 

Vil du til at argumentere for at vi ikke har råd til at de fattigeste familier kan øge deres december indkomst med 5-10% fordi velhavende nassererøve har indført at de skal have børnecheck hvert kvartal? Eller at vi ikke har råd til at være gode mod fattige udstødte danskere fordi det er vigtigere at tilbyde folk fra mellemøsten gratis hotelophold efterhånden som de kommer uindviteret til landet.

Carsten prøv du selv at leve for 8000 udbetalt før du betaler dine udgifter til lejlighed, strøm, varme, licens, tøj, osv. Hvor meget tror du de har at gøre godt med til at være en del af den vigtigeste årlige kultur del i Danmark.  

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mr. A:
Vi bruger måske 200mio på at samle 20mio ind.

Kilde?

Mr. A:
Hvorfor skal vi hvert år igennem det samme tigger system.

Spørg dem der laver artiklerne, som f.eks. dig selv?

Mr. A:
Hvor slemt er det lige for dig Carsten hvis 4-8 kr. af de 100-200.000 + du betaler i skat, de går til luksus i julen til fattige børnefamilier? 

Det er slemt, de kunne have været brugt bedre!

Mr. A:
Du har måske selv sat 30000 kr. ind på en pensionsopsparing og derved nasset dig til 15000 kr. i skattefradrag i december men er bange for at der går 8 kr. til en fattig.

Så nu er jeg nasser fordi jeg betaler et par hundrede tusinde om året i skat? - Jeg vil nødigt høre hvad du så kalder dem der får glæde af de penge jeg betaler i skat!

Mr. A:
Vil du til at argumentere for at vi ikke har råd til at de fattigeste familier kan øge deres december indkomst med 5-10% fordi velhavende nassererøve har indført at de skal have børnecheck hvert kvartal?

De velhavende nasserøve du her omtaler, de betaler mange gange deres børnecheck i skat. - Tror du skal tænke over din sprogbrug, ellers bliver du hurtigt skinger. - Men jeg er i øvrigt delvis enig. Væk med børnechecken, at folk vil have børn skal ikke være en statslig byrde.

Mr. A:
Eller at vi ikke har råd til at være gode mod fattige udstødte danskere fordi det er vigtigere at tilbyde folk fra mellemøsten gratis hotelophold efterhånden som de kommer uindviteret til landet.

OK, så vil skal ikke tage os af flygtninge. - Så må vi da håbe vi ikke selv får brug for hjælp engang!

Mr. A:
Carsten prøv du selv at leve for 8000 udbetalt før du betaler dine udgifter til lejlighed, strøm, varme, licens, tøj, osv. Hvor meget tror du de har at gøre godt med til at være en del af den vigtigeste årlige kultur del i Danmark.

Licens, man har vel ikke råd til tv og eller radio. - Så sparer man licensen. En computer kan man låne på biblioteket. - Der er allerede mange penge at spare.... Også på strømregningen.

Generelt er det et spørgsmål om at sætte tæring efter næring. - Som for alle andre.

P.S.: Hvis de folk du her omtaler som fattige, dem der har 8000 om måneden virkelig er fattige. Hvad er så de hundrede tusinde flygtninge rundt omkring i verden? - Jeg tror vi skal passe på med ikke at udvande begreberne.

Fra Ringe
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A - hvad er det for nogle familier, du taler om?

Hvad er det for en familie, der har 8000 kroner udbetalt om måneden? Selv på SU (der mig bekendt er den laveste ydelse, der findes i Danmark) vil en enlig forsøger have mere end 8000 kroner om måneden - og har man to voksne i husstanden kan man da slet ikke komme ned på det niveau medmindre man har valgt alle ydelser fra og ikke har et fast arbejde - men så har man jo i givet fald selv valgt det.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg er træt af at os der rent faktisk kan klare os selv konstant skal "jages" af nassere og tiggere der vil have penge til deres godtgørende formål. Her generaliserer jeg men i December måned er jeg blevet mødt af alt lige fra Falck der vil sælge hjemmealarmer til blindefonden og over i nogle der ville have penge til en fond for lunger ? Ud over det så er der alle de sædvanlige ting, julelotteri med den lokale spejderklub, indsamling til jeg ved ikke hvad. Det koster sgu snart mere at betale alle "tiggerne" end at holde selve jul og købe gaver.

Jeg er fed-up og jeg vil ikke have et barn med dig eller kaste gode penge efter dårlige.

Fakta er at de familier der ikke kan holde jul for deres børn er økonomisk inkompetente. Jeg har også levet af 8000.- om måneden og der var fint råd til jul fordi man lagde penge til side, stoppede med at ryge, sparede hvor der spares kunne, og sørgede for at lægge lidt til side af børnepengene. 

Jeg vil gerne give 1000.- kr om året som donation til en given fond der uddannede de mennesker til at have bedre økonomisk sans. 

Jeg går ud fra vi her taler om folk på overførselsindkomst. Hvor stort et % tal af dem ryger ? Ja jeg spørger bare, for det er sociovidenskabeligt bevist at dem der klarer sig dårligst i samfundet oftest ryger... Hvis man tager udgangspunkt i at der ryges 1 pakke smøger á 34kr pr 2 dage giver det 6052.- kr årligt som kunne bruges til en jul der i så fald ville være mere overdådig end den jeg p.t holder for mine børn til trods for at vi er to voksne med hver en årlig indkomst på 300.000.-

Så fri mig for alt det tiggeri og mislykkede forsøg på at give mig dårlig samvittighed så jeg kan komme til lommerne og betale for alle de andre inkompetence og uduelighed. Nix, ikke her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:
Du har måske selv sat 30000 kr. ind på en pensionsopsparing og derved nasset dig til 15000 kr. i skattefradrag i december men er bange for at der går 8 kr. til en fattig. 

for det første sparer man vel det offentlige ganske meget ved selv at spare op til pensionen og så siden kun få folkepensions grundbeløbet og ikke de store ekstra beløb.

Jeg tror de som sparer op til pension samlet sparer det offentlige utroligt meget mere end de som ikke gør. Dertil kommer, at der jo kun er tale om udskydelse af skatten - og at kaptialpension med fradrag i øvrigt er væk

Vi giver i øvrigt alle langt langt mere end 8 kr til fattige. En meget stor del af vor indtægt går til at betale netop vigtig socialhjælp, kontanthjælp, SU, dagpenge, nødherberger og alt muligt andet -

Jo mere vi tjener, jo mere betaler vi til det - via f.eks. topskat og alt der ligger over person/bundfradrag

Set er mange mange tusinde kroner folk med selv "normal" skat betaler. Om den skulle være 8 kr større eller mindre har ikke betydning, men det er galt at tro, vi ikke betaler langt langt mere allerede, og om staten bruger det på julestøtte eller andet, blander vi os normalt heller ikke i.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)