Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal jeg bogføre dette?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle...

Jeg har svært ved at finde ud af hvordan jeg skal bogføre en bestemt slags transaktioner.

Her er nogenlunde hvordan det forgår.


* Jeg sælger en vare på min .com hjemmeside til en privatperson, som bor i USA

* Kunden betaler $10 via PayPal

* Jeg køber varen af min leverandør (som også er i USA) for $5 via PayPal.

* Min leverandør sender varen afsted til kunden.

Jeg rør aldrig selv ved varen. Den kommer hverken ind eller ud af DK. 

Mine kunder køben varen af mig og min leverandør sender varen på mine vegne.

Nogen bud?

Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 02:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som jeg ser det skal du momse og fortolde varen ved købet og salget dvs.

Din købspris vil være 5 kr plus moms 25% og told = 6,25 plus told (jeg kender ikke tolden på dine varer)

Din salgspris er 10 kr inkl dvs. 8,00 eskl. moms, altså skylder du kr. 0,75 i moms plus told for denne handel ( købsmoms 1,25 - salgsmoms 2,00 kr)

Derudover bør du være eksport import registreret, uanset vil du være forpligtet til at importere varen til DK for så igen at eksporterer varen til USA, alternativet kan være at åbne en filial men det kan være dyrt og besværligt, så omfanget af handler skal være stort for at det kan betale sig.

 

Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Rejo,

Jeg håber ikke du har ret :)

Det ville give meget lidt mening for mig at skulle bruge en masse ekstra ressourcer (tid, penge, brændstof osv.) på at flytte nogen varer fra USA til DK, for så at flytte dem fra DK til USA igen, bare for at få regnskabet til at gå op.

Kunne jeg ikke bogføre det som en service istedet (eftersom jeg jo aldrig rent fysisk rør ved varen).

Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg anser det ikke for nødvendigt at transporterer varen til DK når jeg skriver at importerer og eksporterer varen er det set ud fra et rent regnskabsmæssigt synspunkt.

Din leverandør kan derfor sagtens sende varen direkte til din kunde, men det ændre ikke på mit synspunkt i forhold til at du er forpligtet til at betale moms og told i Dk tiltrods for at varen aldrig er i DK.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)