Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C/C++/Batch er dette muligt ???

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Dec 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål til de kloge hoveder der ude.

Jeg kunne godt tænkte mig at få udviklet noget windows software, og jeg er igang med at lave en beskrivelse af funktioner. Jeg er dog kommet lidt i tvivl om hvad som faktisk er muligt.

Jeg kunne godt tænke mig at have muligheden for manuelt at ændre ting i mit software på et senere tidspunkt, uden at skulle ændre i selve kildekoden.

Min ide var at jeg havde et stykke "master" software hvor jeg kunne opsætte forskellige ting. Eksempelvis FTP login osv, da dette meget nemt kan skifte senere. Og at dette "master" software så skabte eller generede en exe fil som indeholdt mine ændringer.

Det er muligt det ikke behøvet være en exe. Jeg tror måske batch fil ville kunne dække mine behov, men er ikke sikker. Så svar gerne på begge.

Er det muligt, og er det noget hvor jeg skal have fat i en seriøs ninja ??? 

Tak for hjælpen.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

batch:
Jeg har et spørgsmål til de kloge hoveder der ude.

Jeg tillader mig at svare alligevel.

batch:
Jeg kunne godt tænke mig at have muligheden for manuelt at ændre ting i mit software på et senere tidspunkt, uden at skulle ændre i selve kildekoden.

Det er muligt men du skal beskrevet alle funktionerne på forhånd så man kan tage dette med i udviklingen. Men på et tidspunkt kommer du nok til at skal lave en opdatering af det med ny kode.

batch:
Min ide var at jeg havde et stykke "master" software hvor jeg kunne opsætte forskellige ting. Eksempelvis FTP login osv, da dette meget nemt kan skifte senere. Og at dette "master" software så skabte eller generede en exe fil som indeholdt mine ændringer.

Ja det er muligt. Man kan sagtens have et program til at lave et andet program uden at du skal kode selv. Det kan gøres på forskelige måder. Selv er jeg ved at lave en slags CMS hvor man kan lægge nye funktioner ind i det uden at skulle rekompile det (som det hedder) men at programmet dynamisk kan læse nye funktioner.

Tilmeldt 19. Dec 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

batch:
Jeg har et spørgsmål til de kloge hoveder der ude.

Jeg tillader mig at svare alligevel.

batch:
Jeg kunne godt tænke mig at have muligheden for manuelt at ændre ting i mit software på et senere tidspunkt, uden at skulle ændre i selve kildekoden.

Det er muligt men du skal beskrevet alle funktionerne på forhånd så man kan tage dette med i udviklingen. Men på et tidspunkt kommer du nok til at skal lave en opdatering af det med ny kode.

batch:
Min ide var at jeg havde et stykke "master" software hvor jeg kunne opsætte forskellige ting. Eksempelvis FTP login osv, da dette meget nemt kan skifte senere. Og at dette "master" software så skabte eller generede en exe fil som indeholdt mine ændringer.

Ja det er muligt. Man kan sagtens have et program til at lave et andet program uden at du skal kode selv. Det kan gøres på forskelige måder. Selv er jeg ved at lave en slags CMS hvor man kan lægge nye funktioner ind i det uden at skulle rekompile det (som det hedder) men at programmet dynamisk kan læse nye funktioner.

Tak for hjælpen. Det var super brugbart :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)