1. Opsætningen af adwords kampagnen (f.eks. Negative ord, specifikke ord osv.).
2. Hjemmesidens brugervenlighed
3. indholdsrelevans i forhold til annoncens tekst.
4. Hvor gode annoncer der laves, omkring pris på produkter m.m. Så kunderne ikke først skal ind for blot at finde ud af prisen er 10x højere end andre steder.
Ja jeg kunne blive ved :) men der er rigtig rigtig mange faktorer, så at give en generel konverteringsrate ville være forkert og uspecifikt.
I kan jo henvende Jer, hvis i skulle have brug for assistance. Til at få jeres adwords opsat. :)
Det er næsten umuligt at sige uden mere viden, men se på det sådan her. Hvis din normale konverteringsrate (fra organisk, social eller lignende) er 5%, og kun 1% fra AdWords - så er der noget galt. Jeg vil faktisk sige, hvis ikke din AdWords trafiks konverteringsrate trækker snittet op, så er det ikke så godt, eftersom du rent faktisk betaler for disse besøgende.
Jeg har med AdWords set konverteringsrater der er alt fra 10-15% højere, til mere en dobbelt så høje som gennemsnittet, alt afhængig af branche, spend/budget og meget andet.
Jeg blogger på AntonHoelstad.dk om digital markedsføring, herunder blandt andet om Google AdWords, SEO, affiliate marketing og Wordpress.
I skal forvente, at konverteringsraten fra AdWords er højere end jeres gennemsnitlige konverteringsrate. Sådan er det oftest.
Men mit bedste råd vil være at forsøge jer frem. Start langsomt og opbyg jeres AdWords konto med tiden - sørg for altid at holde øje med ROI og Quality Score.
At spørge hvad en konverteringsrate (eller en klikrate eller en CPC) skal være er lidt ligesom at spørge hvad prisen på en bil er. Som de andre svarere er inde på, så afhænger det af alt fra opsætningen af din Adwords til hvordan dit site og dine landingssider er, ligesom det for bilen afhænger af hvilken bil det er, antal kørte km, hvornår den er fra osv. osv.
Uanset om du selv står for din Adwords eller om du har fået andre til det, bør der dog helt klart være en plan for hvordan der kontinuerligt arbejdes med at forbedre raten. Hvis dette ikke tydeligt fremgår af strategien for Adwords, så er der noget galt. Det samme gælder for selve sitet. Hvis der ikke kontinuerligt testes for hvordan sitets udformning øger konverteringsraten så får du ikke mest ud af dit site.
Som det skrives, så er det umuligt at forudsige, MEN
Hvis jeres produkter er interessante og jeres priser konkurrence dygtige i kombination med det korrekte Adwords setup - så kan I godt forvente en konverteringsrate i den branche på mellem 2-5%. Dette sagt med alverdens forbehold for uregelmæssigheder etc. Men så ved du det ikke er 0,2 og nok heller ikke skal forvente konverteringsrater over 10% over en længere periode.
Skal I bruge hjælp til Adwords opsætningen så kører jeg lige nu et Januartilbud - læs mere her
Hilsner,
Thomas
Mark-marketing.dk er eksperter i Google Adwords. Kontakt os på thomas@mark-marketing.dk og få en uforpligtende gennemgang af jeres konto.