Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor - Hvordan håndteres speciel donation

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Revisorer og andre med godt kendskab til skat

Jeg står i den lidt specielle situation at min virksomhed skal være med til at betale hjemrejse for en dødsyg dansker fra udlandet.

Hastighed er yderst væsentlig i denne sag.

Jeg vil dog gerne sikre mig, at jeg ikke får et ordentligt skattesmæk senere.

Hvad er muligheden for denne betaling går ind under donationer, gaver eller sponsorater? Der er tale om et ambulancefly håndteret af falck!

Jeg har selv lige forsøgt at søge på nettet, men kunne ikke finde info på denne problemstilling.

Det er en hastesag, og jeg regner naturligvis at give Skat et kald i morgen, men hellere være forberedt, for de penge jeg sender kan gøre forskellen på liv og død, og det er også penge der presser økonomien rigtig meget, så vil helst ikke straffes af skat bagefter.

MVh

Laust

Partner - KH-Online.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal ikke regne med at kunne få noget som helst fradrag for dit bidrag til hjemtransport af en person som udgangspunkt helt enkelt. Jeg tror ikke engang kvart fradrag som gave - da det vel er helt uden for virksomhedens formål og helt uden sammenhæng med indtjening.

Ring til en revisor i morgen tidligt - Har du ikke en du lige kan få fat i, så tag et af de store selskaber som givet kan stille dig ind til en med konkret viden om det. Skat er ikke meget værd hvis du ikke får bindende svar, og det tager tid. Det vil let bare ende i noget forkert svar som begrundes i misforståelser

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)