Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At lave sit design, til sin webshop med shoporama.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 18. Dec 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.
Spørger sikkert pisse dumt, men jeg bliver nødt til det.

Det er ved at være flere år siden, jeg har forsøgt mig med hjemmesider. Og på det tidspunkt byggede jeg dem selv op fra bunden. Nu står jeg lidt lost og aner ærligt ikke helt hvordan det fungere når man skal lave den med shoporama (eller andet) - hvis i kan følge mig Skype-Giggle 

Nogen der kan hjælpe? 

Findes der måske nogle guides der kan hjælpe en videre?

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 59
Fra  First Media Webbureau Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er ikke noget dumt spørgsmål overhovedet :-)

Hvis du ikke har erfaring med at programmere, kan det blive en rimelig langsommelig proces at lave et unikt design til dit website.
Hvis du selv kan bruge Photoshop f.eks., så kan du spare udgiften til en grafiker og få et firma til at programmere siden til dig. Det kan vi sagtens hjælpe med, hvis du kunne være interesseret i det.

Hvis jeg forstod spørgsmålet forkert og du blot ønsker en hjemmeside som du selv kan lave og design, support osv. ikke betyder så meget for dig, så kan du f.eks. oprette et Webhotel og bruge "one-click-install" af et open source CMS. Derefter kan du købe et tema og så er siden klar til at bruge. Det kræver ikke meget andet end et par timer at sætte sig ind i det.

Læs evt. mere ved at søge lidt rundt i forummet. Kunne forestille mig at der er en masse gode råd at finde.

God jul!

Mvh
Anders

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er slet ikke et dumt spørgsmål. Vi mangler i den grad tutorials til at komme i gang, men vi har haft rygende travlt med at hjælpe nye shops i gang.

Der er en meget simpel kom i gang-guide her: http://blog.shoporama.dk/i-gang-med-shoporama-udvikling-del-1/

Men den får dig langt fra i mål, hvis du ikke har lidt erfaring med det. Du er velkommen til at sende mig spørgsmål på vadskaer@shoporama.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 33
Fra  Eagle Media ApS Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Efter du har opsat ftp og default tema Morten linkede til, vil jeg anbefale og se hvordan default tema er lavet og læse nedestående links.

ShopOrama kode doc kan du finde her http://doc.shoporama.dk/Forside 


ShopOrama er lavet i Smarty 2, så det er en god ide at læse op på deres doc her http://www.smarty.net/docsv2/en/ 

Syntes du skal vurdere om du vil have en udvikler på eller om du selv vil lave det.

I stedet for at bruge en masse tid selv, som du kunne bruge på ide osv., skal du bare smide en mail til Morten, for så sender han dig videre til en udvikler/designer der passer på hvad du vil give og hvad der skal laves.

Jeg arbejder til daglig med ShopOrama, du er meget velkommen til at kontakte mig.

Tilmeldt 18. Dec 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg kunne egentlig godt tænke mig at forsøge selv. Synes det er spændende og har egentlig altid rigtig godt kunne lide det. Droppede det dog, af en eller anden grund. 

Tilmeldt 18. Dec 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

forresten, tusind tak for svar!  :) :) :)

Tilmeldt 18. Dec 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

SFTP er det lissom almindelig ftp? Altså skal jeg bruge en ftp klient? 

undskyld igen hvis jeg er dum. Det er ved at være nogen år siden jeg har lavet noget form for hjemmesidefis :P

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 33
Fra  Eagle Media ApS Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt :)

Det er ikke almindelig FTP men SFTP du skal vælge, da det kører over SSH FTP.

Hvis du vil have hjælp til at komme igang med Smarty og ShopOrama, så kan vi nok også godt finde ud af noget hvis det er.

Tilmeldt 18. Dec 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvad skal jeg bruge til sftp? :) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 33
Fra  Eagle Media ApS Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Er ikke hel sikker på hvad du mener.

- Webshop tema ligger på SFTP

- Man kan eksempel bruge Filezilla

Hvis du skal have hjælp til meget små ting som det der, vil jeg helt sikker anbefale dig at betale en udvikler for at komme igang.

Morten V hjælper gerne folk igang med ShopOrama gratis, hvis det er design og programmering, så kan han anbefale en god udvikler.

Jeg er en af udvikler der laver tema til ShopOrama så du kan også bare skrive til mig: kasper@eaglemedia.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)