Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero: Bogføring af VP udbytte --> bogføring på 3 konti

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg skal have bogført noget VP udbytte, og det skal ske på flg. konti:

Udbytte består af:
Bruttoudbytte

-Skat

= Netto udbytte.

Dvs. at hvis bruttoudbytte er 1.000,- (som eksempel) bliver det posteret på konto 9020 (aktieudbytte)

Skat  på 200,- posteres på 63060

Nettoudbytte på 800,- skal i banken.

Når jeg bogfører i Dinero, så har jeg kun 2 konti tilgængelig og i dette tilfælde ønsker jeg at splitte 800 + 200 på hver deres konto, samt 1000,- på en tredje.

Nogle der har et bud på, hvordan jeg gør?

Mvh
Lars 

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
er der ingen der har et bud på ovenstående?
Jeg kan ikke se hvorledes jeg kan bogføre på 3 konti i et finansbilag.

mvh
Lars 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville gå til en revisor. Det vil bl.a. afhænge af om du driver som personlig virksomhed eller i selskabsform

jeg kan ikke se 9020 men har du sådan en nye evt - så kan den vel være til brutto udbytte  og den til skat (63060) er til skyldig selskabsskat for selskabet selv så den er jeg ikke med på heller

Så er der tallene som ikke ligner alm udbytte skat (27%) som tilbageholdes men

Indtægten kan jeg ikke se Amino har konto til - men det kunne være en 9020 - aktieudbytte brutto 1000 kr indtægt i kredit og ny konto til udbytteskat aktiebeholdning 200 kr som udgift i debet (ved ikke om den kunne hedde 9220 - why not) -  i driften og så er der 800 kr i bank på erhvervskonto i status debet hvis det er et selskab og:

3 linjer får du kassekladde vil at trykke + for ny linje - men først og fremmest kan jeg slet ikke li de konti du vil benytte.

Mit bedste råd trods alt samlet er: Tag og hør en finanskydning der får lov at se selve regnskabet og aktieejerforholdet og selskabsformen + de samlede aktieindkomster da det jo ikke er sådan, at den aconto skat der er trukket ved udbetalingen nødvendigvis er den fulde skat (afhænger jo af den samlede aktieindkomst) + sikring af aktiernes ejerforhold er korrekt registreret i selskabet - eller måske support@dinero.dk vil vove pelsen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John

Det blev løst - så alt er i skønneste orden. Tak for din hurtige tilbagemelding.
(By the way tallene var bare fiktive - der var blot til at illustrere mit problem)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)