Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omvendt betalings pligt af moms

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - ser ud til at det er første gang jeg modtager en faktura uden moms fra en grossist og det er for en bærbar som jeg sælger til en erhvervs slutkunde. 

Hvad gør jeg i mit regnskab og hvad skal jeg påføre fakturaen

For lige at gøre det forståeligt for alle vil jeg gerne være fri for en guide til Dinero , som jeg kan se er standard svar i en anden blog

Som sagt kan jeg læse at det bliver moms neutralt - skal jeg påføre moms i faktura ? hvis ja hvor skal jeg angive mit momsfradrag i regnskabet 

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville ringe til grossiten om han har glemt at påføre moms, hvis ikke skal du allegevel påføre salgsmoms når du sælger videre.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:

Jeg ville ringe til grossiten om han har glemt at påføre moms, hvis ikke skal du allegevel påføre salgsmoms når du sælger videre.

Det har han med 100% sikkerhed ikke glemt. Der kom ny omvendt betalingspligt på moms (for visse produkter) i sommer: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2161804

Om trådstarter skal påføre salgsmoms, afhænger derfor af hvor stor en procentdel af hans omsætning der går til hhv. privat- og erhvervskunder.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok min indtjening er sandsynligt mest baseret på firmaer da vi leverer It support til firmaer på Fyn , men også nogle private. 

Hvis jeg fakturer den efter omvendt betalingspligt til erhverv så kan jeg gøre det uden moms og her er salg/købs moms neutral. 

Hvis jeg derimod sælger den med moms så mangler jeg et momsfradrag i mit regnskab - hvad gør jeg i det tilfælde - for her er den ikke momsneutral ? 

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Server Service:

Hvis jeg fakturer den efter omvendt betalingspligt til erhverv så kan jeg gøre det uden moms og her er salg/købs moms neutral. 

Hvis jeg derimod sælger den med moms så mangler jeg et momsfradrag i mit regnskab - hvad gør jeg i det tilfælde - for her er den ikke momsneutral ? 

Du vælger ikke som sådan - du sælger omvendt betalingspligt hvis dit salg B2B udgør mere end 50% af dit salg inden for området af varer.

Du mangler ikke et momsfradrag hvis du sælger med moms eller uden - du har jo ikke betalt moms ved købet hvis det er gjort med omvendt betalingspligt, du har netop bogført 25% af prisen som omvendt betalingspligt moms under SALGSMOMS og helt samme under KØBSmoms og du har IKKE betalt moms til sælgeren så du mangler intet fradrag men sælger bare med moms

Lidt som hvis du købte uden moms af en ikke momsregistreret, når du ikke betaler moms er der i sagens natur ikke moms at fratrække

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et præcist svar og tak for hjælp. 
Jeg er ikke regnskabs uddannet , men jeg vel selv køber og sælger varen videre til en erhvervskunde 

Min indtjening er mindst 50% erhverv af min omsætning. Så jeg skal sende en faktura uden moms for hardwaren og så en med moms for det arbejde der skal udføres med klargøring, som kunden har bestilt. ?

Jeg fatter simpelthen ikke det her fra linket http://anettesand.dk/tag/omvendt,-betalingspligt/ 

"Virksomheder, der sælger disse varer, og som primært (dvs. mere end 50%) handler business to business, skal fremover udstede fakturaer uden moms, når de sælger de varer til en anden virksomhed. Det er så køberens opgave at beregne og indberette salgsmomsen."

Hvad er det så slutkunden skal indberette af salgsmoms når han får en faktura uden moms ? 

Jeg prøver bare for at få en total forståelse af konceptet og muligt jeg spørger lidt dumt. Smile

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror bare du må læse mit og anettes indlæg igen, jeg ved ikke om jeg kan svare bedre.

Slutkunden er jo ikke en B2B kunde men en privat generelt. Slutkunden - hvis det er en momsregisret betaler så ikke noget til moms og hvis det er en ikke momsregistreret får han jo faktura med moms.

De som sælger uden moms efter reglen, har i sagens natur ikke modtaget moms og skal indberette som jeg beskrev

De som køber med omvendt betalingpligt har heller ikke betalt moms, men lagt 25% på både salgs og købsmoms siden (statistik som gør moms kan følge udviklingen bla.a) så der er det hele totalt neutralt momsmæssigt

Først når der sælges til en privat - lægges der moms på og den eneste der i alle handler betaler moms, er den ikke momsregistrerede slutkunde. Det er derfor moms aldrig er del af en momsregistreret virksomheds driftsregnskab og intet betyder for overskud eller skat.

Momsregistrerede har momsen i status og ikke i drift. Ikke momsregistrerede betaler momsen - som momsregistrerede bare opbevarer og betaler ind for slutbrugeren

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)