Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ER DET FREMTIDEN?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 14
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften amino'er :-)

Jeg kom i tanke om noget, da jeg i går fik stjålet min cykel.

Hvis man får stjålet ting og sager, laver nogle bla. en efterlysning på Facebook, eller hænger en seddel op i det lokale supermarked. De fleste mennesker derimod, glemmer eller tænker, at det er ligemeget. I år 2012 blev der anmeldt 68.000 cykeltyverier til politiet, men det reelle tal kan være helt op mod en 250.000. Mange gider nemlig ikke bruge kræfter på at anmelde et cykeltyveri, da politiet kun opklarer en halv procent af tyverierne. Det er værd at tænke over.

Derfor kunne det da være en idé, at lave en hjemmeside, hvor den helt almindelige borger, ville kunne gå ind og oprette en efterlysningannonce. En ekstra detaljer ville være, hvis man også kunne søge efter et bestemt område/by. For at få folk til, at gå ind og læse andre folks efterlysninger, ville det være en idé, hvis der blev udgivet en dusør, personen selvfølgelig selv skulle vælge.

Rent teknisk skulle det være lidt ligesom DBA, når man opretter en annonce. Man skal kunne inddele den i kategorier, med bl.a.: område, dusør (i kr.) og så selvfølgelig hvilken ting det er. Derudover skal man kunne dele den direkte på Facebook. Der vil også komme et forum derinde, hvor folk bl.a. kan skrive nyttige informationer om efterlysningen, hvis nødvendigt.

Der findes allerede et par hjemmesider, hvor man kan lægge sin efterlysning ud, men med meget lav aktivitet. Så hvis man kunne få det reklameret godt op, og hvis opbakningen var der, ville det så kunne blive til noget? Tyverier vil jo aldrig stoppe, så jeg ser det som en god fremtid? Folk vil da kunne få nytte af denne side. 

Det kunne være fedt, hvis du ville give en mening om dette :-)

Og hvis det giver dig anledning til spørgsmål, så fyr løs! ;-)

Med venlige hilsner

ReklameStof

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du selv følger at det er en god ide, hvorfor så ikke bare gå i gang med at lave hjemmesiden??

Tilmeldt 24. Nov 14
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener hvad mener du med idéen?

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv siddet med samme tanke, det smarte ville være hvis man kunne gå ind og se om den cykel man er ved at købe er stjålet.

Tror godt der kunne være et marked for sådan et site.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 05:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror på ingen måde at der vil være nogen som ville sidde og dobbeltchecke de cykler de har set i løbet af dagen på en hjemmeside! Hvad skulle motivationen for dette være? 

Med henhold til at se om den cykel du er på vej til at købe er stjålet så er politiet foran med den service

http://beep.tv2.dk/nyheder/politi-app-tjek-om-din-brugte-cykel-er-stj%C3%A5let

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 06:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Har hørt en lignende ide, dog udvidet en hel del, som en sad og nørklede med.

Men som andre har sagt, mangler der jo motivation fra den ene side af og det jo i sidste ende er den der er stjålet fra der har noget større ud af siden.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)