Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor skal SKAT være så tumpede ?!?!?!?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ganske kort.

Den nuværende momsperiode (3 kvartal) var jeg rigtig godt fremme i skoene med, der var styr på det bla.a takket Dinero, og jeg foretog min moms indberetning i god tid, proppede alle tallene ind og endte ud med inde ved SKAT.dk at få et girokortnummer til betaling. Jeg laver betalingen på netbank og alt er som det skal være.

Indtil i dag.

Der ligger pludselig på min E-boks et brev fra SKAT om at jeg ikke har betalt moms. Det kan sgu ikke passe så mig ind og chekke bankbogen på netbank. Gud fader om så ikke det viser sig at det beløb jeg har indbetalt som moms er ført tilbage fra skat til min firmakonto 5 dage efter de var betalt. 

Hvad sker der for det ? Når SKAT overfører dem til nemkonto så er det jo fordi de har haft dem inde og vende hos sig, og manuelt betaler dem tilbage ??? Altså for at gøre det helt klart for alle så er der ikke tale om at jeg har tastet forkert eller andet da der ikke er tale om en afvist betaling for ukendt modtager eller andet. Nej de er blevet overført til firmaets nemkonto direkte fra SKAT.

Så er det bare jeg tænker hvad fanden sidder jeg så og laver moms for hvis de ikke kan finde ud af at modtage det. Jeg har da brugt tid på at trække alle tal ud og sørge for det hele passer og nu bliver det så bare dobbeltarbejde igen. Pissetræls faktisk. Kan bedre forstå jeg ikke kunne få afstemt bankbogen med Dinero nu.... øv øv

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I lang har der med stor skrift stået (eller stod - tror det er taget ned) - når man indberettede-  indberet ikke for tidligt ligesom det har været oppe alle mulige steder inkl, jeg i alle fald fik det i min eboms

Skat vil godt ha dine penge men har fået forbud mod at beholde dem hvis ikke de forrenter dem, og det vil de ikke.

Tilmeld til automatisk betaling så sker det til tiden. Hvorfor loven/reglementet skal være så firkantet at de ikke må beholde noget folk frivilligt betaler uden at forrente - aner jeg ikke

og lille ekstra råd-  check regelmæssigt den nye skattekonto - for der kan også både komme renter og andet der forvirrer ligesom der som standard er 100 kr som grænse for hvornår der automatisk kræves indbetalt eller udbetales (kan man selv sætte i 0 hvis man vil)

vh John H

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Uddrag af seneste mail fra SKAT: --------------- SE ANDET AFSNIT !

Du skal vente, til perioden er afsluttet, inden du indberetter, så du får hele periodens køb og salg med.

Vær opmærksom på, at der er nye regler for betaling. Du bør tidligst betale din moms fem hverdage før sidste rettidige betalingsdag, da din betaling ellers kan blive sendt retur til din NemKonto.

Læs mere om din skattekonto og regler for betaling på skat.dk/skattekontoen.


Indberetter og betaler du til tiden, undgår du renter og gebyrer.

Har du spørgsmål
Hvis du har spørgsmål til denne mail, kan du finde svar på skat.dk/moms. Du kan også ringe til SKAT på telefon 72 22 18 18. Tast 2 for Virksomhed - tast 1 for TastSelv - tast 1 for Moms og lønsum. Du kan ikke svare direkte på denne mail. 

You can find this e-mail in English at skat.dk/New VAT-periods.

Med venlig hilsen

SKAT

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe spekuleret over, hvorfor Skat mon ikke bare kan tilmelde sig betalingsservice. Jeg indberetter, når jeg er klar, og de henter pengene, når de har lyst.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

det er de da Jørgen - jeg har da været tilmeldt masser af år. Så henter de på dagen og ikke før - ved hver momsangivelse får du mulighed for at godkende at de skal tilmeldes PBS (eller hvad det hedder idag) og eneste ekstra så er - som det også vil fremgå - at ved indberetning kommer et ekstra vindue før du godkender endeligt, nemlig at det sker via automatisk træk

Du kan tilmelde dig hver gang du indberetter men skam også bare nu https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1789521 

no-swet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Skat vil godt ha dine penge men har fået forbud mod at beholde dem hvis ikke de forrenter dem, og det vil de ikke.

Det er nu ikke rigtigt, her er SKAT forklar hvor tåbelig den så end lyder:

Vi anbefaler, at du betaler til betalingsfristen og tidligst fem hverdage før sidste rettidige betalingsdag. Hvis du betaler tidligere, kommer det til at se ud som om, du har penge til gode. Det kan betyde, at du får pengene retur, hvis din virksomhed ikke har gæld til SKAT eller andre offentlige myndigheder.

Hvis du alligevel betaler tidligere end fem hverdage før betalingsfristen og ikke vil risikere at få dine penge retur, kan du hæve din udbetalingsgrænse på din skattekonto. Det gør du i menuen Udbetalingsgrænse. Du skal selv huske at nedsætte udbetalingsgrænsen igen efterfølgende.

Det er dog også i nogle tilfælde muligt at betale tidligere end fem hverdage før betalingsfristen, uden at du får betalingen tilbage. Det gælder, hvor der er registreret en forfalden fordring på kontoen. Forfaldsdatoen er den tidligste dato, hvor en fordring kan blive betalt. Du finder forfaldsdatoen ved at åbne detaljebilledet til fordringen på Kontostatus eller Kontoudtog, når du er inde på skattekontoen.

 

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Vi anbefaler, at du betaler til betalingsfristen og tidligst fem hverdage før sidste rettidige betalingsdag. Hvis du betaler tidligere, kommer det til at se ud som om, du har penge til gode. Det kan betyde, at du får pengene retur, hvis din virksomhed ikke har gæld til SKAT eller andre offentlige myndigheder.

Hvis du alligevel betaler tidligere end fem hverdage før betalingsfristen og ikke vil risikere at få dine penge retur, kan du hæve din udbetalingsgrænse på din skattekonto. Det gør du i menuen Udbetalingsgrænse. Du skal selv huske at nedsætte udbetalingsgrænsen igen efterfølgende.

Det er dog også i nogle tilfælde muligt at betale tidligere end fem hverdage før betalingsfristen, uden at du får betalingen tilbage. Det gælder, hvor der er registreret en forfalden fordring på kontoen. Forfaldsdatoen er den tidligste dato, hvor en fordring kan blive betalt. Du finder forfaldsdatoen ved at åbne detaljebilledet til fordringen på Kontostatus eller Kontoudtog, når du er inde på skattekontoen.

Det svarer vel til det jeg skrev - at man ikke bare skal betale mere end 5 dage før tiden og i stedet tilmelde automatisk betaling med flere ord

Skat må ikke beholde dem - (i sagens natur med mindre man i forvejen skylder dem pengene, for så det skats penge og ikke ens egne)

At der så er tilfælde hvor man ikke før penge igen  = udbetalingsgrænsen er også nævnt af mig (standard 100 kr) og det eneste jeg ikke nævnte var at hvis man har anden skattegæld så tages altid ældste gæld først og derfor får man ikke betalt sin moms - hvis man skylder 1000 kr og så betaler 1000 kr ind i moms - præcis derfor jeg skrev man regelmæssigt skal checke sin skattekonto

Det der er jo bare - om du vil - den lange forklaring på helt samme sag - Betal ikke før tiden - brug automatisk betaling - og tilføjer gerne - skyld ikke penge inden for så bliver det rod :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver sgu da ingen mening..

Ja undskyld.

Det er da det mest tåbelige jeg nogensinde har hørt. 

Så hvis jeg har forstået det her korrekt.

Hvis man betaler sin moms rettidigt efter momsperioden og op til 5 dage før bliver man straffet for at have styr på sin moms.

Betaler man efter det 5 dages vindue (hvis man nu rent tilfældigvis er på ferie eller i udlandet) så bliver man også straffet.

Med andre ord, så har man på papiret 3 måneder godt og vel til at indberette og betale moms i, men i virkelighedens verden har man et vindue på 5 dage!?

FUCK!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

man bliver ikke straffet for for tidlig betaling - men får pengene retur - for sen giver straf ja. Brug dog som ved alt andet PBS betaling. Jeg troede "girokort" indbetalinger var gået helt af mode? For mig tilhører de tiden inden år 1900 i en moderne businessBig Smile

Du får mulighed for tilmelding hver gang og som du ser længere oppe, også uden at skulle indberettet aktuelt

JA det er fjollet, men det er en regel skat har fået, om at de ikke må ha borgernes penge uden at skulle betale dem renter.  Husk at checke skattekonto og hvis din bank ikke stemmer med regnskab i øvrigt - så find fejlen hurtigt, da det kun bliver sværere jo længere der går. Efter som skattekontoen også beregner renter i plus (ex for meget betalt aconto betalt selskabsskat som de i sagens natur skal og må beholde), kan der pludseligt være mere i banken - hvis ikke man er tilmeldt besked service, så ja det er da ikke jordens letteste system

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uldal:
FUCK!

Så tilmeld dig dog betalingservice, så kører det for dig!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)