Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress og SEO

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Købenahvn N
Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 5
Fra  Decision Design Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle, jeg håber I kan hjælpe mig.

Jeg har hjemmesiden http://decisiondesign.dk/ og den er bygget i Wordpress.

Jeg har nu i 5 måneder prøvet at få siden op i SERP på ordet 'Nudging' på Google, men jeg har kun præsteret at gå fra nr. 98 til 44.

Jeg har dog lige hørt fra en ven, at Wordpress i sig selv kan være problemet!

Så er det noget I kender til? At Wordpress i sig selv, ikke er specielt elsket af fx Google?

Håber I kan hjælpe mig med at blive klogere.

Mvh

Asger

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Wordpress er definitivt det absolut mest søgemaskinevenlige CMS ud af boksen - og med Yoast SEO Plugin er det second to none.

Et af dine problemer er "søgeordskannibalisme": https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#safe=off&q=nudging+site:decisiondesign.dk

Du skal have én landingsside for nudging, og den URL skal være den eneste, hvor sidetitlen starter med "Nudging..."

I Yoast SEO Plugin skal du sikre /tag/ mod indeksering, da det er "tyndt indhold".

Start med det - og se så bare ;-)

Fra Købenahvn N
Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 5
Fra  Decision Design Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Tak for det hurtige svar.

Super at høre, så er det i hvert fald ikke WP der er problemet. Vi har så andre problemer, fx langsom load tid af hjemmesiden, bl.a. pga. flere forskellige CSS filer.

Jeg vidste ikke det med, at man kun måtte have en URL med nudging, det vil jeg lave om med det samme.

Jeg bruger ikke Yoast, men i stedet All in One SEO pack, men der vil jeg også lige tjekke, om man kan fjerne indeksering.

Nu er jeg spændt på, om det kan rykke noget :o)

Fra Købenahvn N
Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 5
Fra  Decision Design Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Thomas

Lige for at forstå det med landingsside.

Er det lige meget hvad selve URL hedder? Eller skal det også laves om, lige nu, er der siden  /nudging-faar-et-klap-paa-skulderen med overskriften Nudging får et klap på skulderen. Her ville jeg lave titlen om (så nudging står senere), men er det også nødvendigt at lave URl'en om, eller er google ligeglad med denne?

Tak for svar.

Mvh

Asger

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Asger Breindahl Ridderhaugen:
Vi har så andre problemer, fx langsom load tid af hjemmesiden, bl.a. pga. flere forskellige CSS filer.

Prøv at starte med dine billed filer, http://www.smushit.com/ysmush.it/ Klare arbejdet, men findes i dit tilfælde noget nemmere, her : https://wordpress.org/plugins/wp-smushit/ Det vil hjælpe på din load tid, som eller ser ok ud, men kan gøres bedre med det plugin.

Vh

TomN

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Asger Breindahl Ridderhaugen:
Jeg bruger ikke Yoast, men i stedet All in One SEO pack, men der vil jeg også lige tjekke, om man kan fjerne indeksering.

Skift til Yoast - det trækker MARKANT mindre på serveren og dermed får du hurtigere loadtid.

Det er ikke så vigtigt med dine URLs - det er sidetitlerne, der tæller!

Tjek gerne denne: Hvad er søgemaskineoptimering

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Du kunne jo også se på W3C til Wordpress, så du får dine CSS filer lagt sammen m.m.

Smush.it er ret godt til .png filer, så hør efter TomN, det kan gøre en hel del, hvis dit topbanner ikke er optimeret.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Dec 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Asger!

Som udgangspunkt så bør et CMS system ikke forværre din SEO.
Den eneste måde det bør ske på, er hvis du mister kontrol og ikke har mulighed for at lave specifik meta og titler til hver side f.eks.

Læs evt:

http://webmasters.stackexchange.com/questions/4840/why-can-using-a-cms-be-bad-for-seo 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter P.:

Hej Asger!

Som udgangspunkt så bør et CMS system ikke forværre din SEO.
Den eneste måde det bør ske på, er hvis du mister kontrol og ikke har mulighed for at lave specifik meta og titler til hver side f.eks.

Læs evt:

http://webmasters.stackexchange.com/questions/4840/why-can-using-a-cms-be-bad-for-seo 

Vurderer du, at den eneste måde et CMS kan have negativ indflydelse på SEO, er ved manglende mulighed for at skrive unikke title tags etc.?

Du vurderer ikke, at sorteringsfunktioner, søgefunktioner og lignende kan skabe duplicate content for eksempel?

Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Dec 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas, jo det er jeg helt enig i kan have en effekt. Det skal dog siges at hvordan sorteringsfunktioner, søgefunktioner og lign. bliver hentet ud er baseret på det theme man gør, og ikke nødvendigvis har noget med CMS at gøre.

Som udgangspunkt virker de fleste CMS søgemaskiner mm. utrolig godt og der e ringen problemer med dem.
Jeg bruger selv Wordpress og har aldrig oplevet nogle af de problemer du nævner.

Mvh 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)