Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP vedr. valg af virksomhedsform

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hej vi er to der ønsker at starte (har allerede startet 😁) et online coaching firma indenfor vægttab og sund livsstil.

vi har hele tiden troet vi kunne lave et I/S men fordi vi endnu ikke ved hvor meget vi kommer til at tjene så vil vi ikke lade os momsregistrere så vi er i tvivl om det kan lade sig gøre...

nogen der kan rådgive os?

vh Victoria

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan ikke stifte I/S uden at registreres for en pligt og som coaching er moms vist den eneste pligt jeg kunne se jer ha behov for

Det gælder alle CVR former som kunne tænkes at due til mere end 1 person. Det har i øvrigt ikke at gøre med hvad man kommer til at TJENE men hvad man kommer til at omsætte/sælger for ialt uden nogen omk.fradrag som i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Hvis I er to og vil mene noget med det i laver, så er 50.000 kr på 12 mdr altså ikke voldsomt meget i omsætning, så vil I være sammen om det, så momsregister og lave I/S eller et selskab - se for og bagdele http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.
Dvs vi skal betale moms fra start af. Men er der ik noget med man ik skal etalt moms indtil man har tjent de 50000 kr?
Ja undskyld spørgsmålene vi er helt grønne i det her - og tilmed blondiner begge to :-D ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ah du må læse de to links jeg kom med - det har ikke med hårfarve at gøre men med ikke at gide rent ud sagt - men NEJ til dit spørgsmål - meget tydeligt forklaret også første gang at det ikke er TJENT og registrering skal ske på forventning

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)