Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino iværksættere bliver ramt af EU Bøf: Kaos på Moms for salg af Digitale Ydelser til udlandet fra 2015

Side 4 ud af 7 (67 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
John, jeg tager den lige med SKAT når de vågner (skulle lige til at skrive "i morgen" ; men klokken fik sig lige sneget over midnat....
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep gør det. Du skal ha fat i en med forstand  Der har været en helt tilsvarende tråd for 3 dage siden herinde hvor en også fik den besked du fik fra skat, og også måtte overbevises - og også han skrev tilbage - at efter at ha fået den rette person (dette er spritnyt) fik han den rette forklaring - ved ikke om du kan søge den

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til John og alle andre interesserede

Jeg har talt med Skat i dag, og har efter 1 gang ventetid på 20 min og 1 gang ventetid på 10 fået SKAT's ekspert på området til at undersøge det for mig.

Efter at hun har brugt nogle timer på sagen har jeg netop fået hendes e-mail.

Den lyder:

***********************

Hej

Mange tak for snakken.

Hermed den lovede opfølgning og links.

Først link til emneteksten Momsfri ydelser (her kan du åbne underpunktet Undervisnings- og kursusvirksomhed og læse nærmere her)

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=70157&vId=0

Endvidere link til nyhedsbrevet Nye regler for momssalg af elektroniske ydelser:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2156667

samt til Den juridiske vejledning afsnit D.A.6.2.8.13

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1973331&chk=209795

Jeg har efterfølgende indsat underafsnittet (fra afsnittet) om salg til kunder udenfor EU:

Regel: Kunder udenfor EU

Leveringsstedet for ydelser omfattet af ML § 21 d, stk. 1, nr. 1-11 er ikke Danmark, hvis ydelsen leveres til en ikkeafgiftspligtig person, som er hjemmehørende (dvs. er etableret eller har bopæl/sædvanligt opholdssted) udenfor EU. Se ML § 21 d, stk. 1.

ML § 21 d, stk. 1, er en særregel i forhold til hovedreglen i ML § 16, stk. 4. Særreglen gælder kun for leverancer til kunder udenfor EU. Hvis ydelsen leveres til en person, som er hjemmehørende indenfor EU, gælder hovedreglen, dvs. at leveringsstedet er dér, hvor leverandøren har hjemsted. Leveringsstedet er dermed Danmark, hvis leverandøren har hjemsted i Dannark.

Leverandøren skal kunne dokumentere, at kunderne er hjemmehørende udenfor EU, for at leverancen er omfattet af ML § 21 d, stk. 1. Se SKM2010.512.SR og momsforordningens artikler 3, 23, 24 og 25. Se evt. D.A.6.2.2.5 og D.A.6.2.3.4.

Det vil sige, at salg af elektronisk leverede ydelser til privatpersoner hjemmehørende uden for EU, er uden dansk moms.

God dag.

Med venlig hilsen

Marlene C Christensen

SKAT

Tlf. 72 22 18 18

***********************


Det er egentlig resumeet i nyhedsbrevet der endeligt præciserer hvad der er omfattet:


Resumé

Hvis din virksomhed sælger elektroniske ydel­ser til forbrugere i EU, er der nye regler fra 1. januar 2015.
SKAT udvikler et nyt system, som skal håndtere netop disse nye momsregler.


Så John, du har ret Yes

Lovgivningen gælder kun kunder der er inden for EU - og for dem har man udviklet One Stop Shop.

Private modtagere af digitale ydelser udenfor EU skal ikke betale moms, hverken nu eller i 2015.

Hermed kan jeg ånde lettet op og vil fortsætte med mit eget projekt.

Hvis One Stop Shop skulle vise sig at blive for besværlig (tror det ikke) har jeg fortsat resten af verden hvor jeg kan sælge min digitale løsning.



Jeg siger tak for kampen for alle der har bidraget, ikke mindst John.

Venlig hilsen,
Christian


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:
Så John, du har ret Yes

Lovgivningen gælder kun kunder der er inden for EU - og for dem har man udviklet One Stop Shop.

Private modtagere af digitale ydelser udenfor EU skal ikke betale moms, hverken nu eller i 2015.

Hermed kan jeg ånde lettet op og vil fortsætte med mit eget projekt.

Hvis One Stop Shop skulle vise sig at blive for besværlig (tror det ikke) har jeg fortsat resten af verden hvor jeg kan sælge min digitale løsning.

Selvtak - og ja det er altid bedre at ånde lettet op, end at lette åndet op Smile

Du får lige igen den excel hvor du i det røde i O kan skrive salgs pris (som altid bør være samme inkl. moms uanset momssats for ellers vælger kunder jo land efter at få lavest samlet pris) og så viser den hvad der er lokal moms og hvad der er din indtægt uden moms. 

Noget i den stil kan laves sammen med webshop og lette indberetning af en smart - klik kræver tydelig vis download til egen computer, men den er risikofri :)

8863.EU moms private.xlsx

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se det fra et konkurrencemmæssigt synspunkt at det giver mening med at betale moms for det land kunden er fra.

Jeg synes dog det havde været en bedre løsning hvis man havde lavet ens moms for alle lande for digitale ydelser.

Det havde givet samme administration som nu. og måske givet danskere en lavere moms. Og man kunne føle at det ville være en fordel at være medlem af eu.

/Navnet

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian iMARKETING:
Hermed den lovede opfølgning og links.

Hej Alle

Christian: Tak for et godt stykke arbejde. Du har virkelig sparet mig - og sikkert også andre - for rigtig meget tid.

Jeg har fulgt denne tråd, fordi:

Jeg er som nævnt i tråden http://www.amino.dk/forums/t/244251.aspx, inspireret af en anden tråd, godt i gang med i Access at udvikle et "udvidet excel-ark" til at holde styr på fakturaerne og de momsbeløb, som skal angives hos Skat.

Jeg har efter aftale med John Hannover overført hans idé til Access og dér lavet et indtastningsbillede til fakturaernes data. Du indtaster beløb i DKK og får tilsvarende beløb inkl. og ekskl. moms i de andre lande - med forudindtastede momssatser. Den vil også kunne regne 'baglæns' samt kunne håndtere lande med differentieret moms.

Jeg vil holde det meget simpelt, og min ambition er:

1) Et billede til at holde styr på fakturaerne og beregne deres beløb.
2) Levering af excel-fil med relevante regnskabsposteringer, som kan importeres til Dinero, e-conomic, what-ever, blot ved angivelse af relevante kontonumre.
3) Rapport med tallene til indberetning hos Skat.

Hvis nogen vil give lidt respons på Access-siden med tabellen eller i øvrigt er interesseret, vil jeg løbende sende det, og efterfølgende selvfølgelig holde jer orienteret. Man kunne godt forestille sig, at jeg vil udlevere en gratis førstedagskuvert med en version af den første, brugbare side :-)

Det er efter min mening bedre, nogen laver det sammen og får styr på regelværket og den praktiske gennemførelse, fremfor at vi alle sidder med hver vores regneark og venter på, at vores regnskabssystem måske snart kan håndtere det.

Send en besked eller endnu bedre en mail, hvis du er interesseret.

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

"Uuuuuh it's hard to be iværksætter" Lyder dog som om, der er en overkommelig vej ud af det. Kan nu selv sysle videre med salg af mine digetale produkter, uden at give helt op på forhånd :-) Ærgerligt det skal være så besværligt i EU.

Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her er en lille sproglig lækkerbisken fra direktivet. Hvor er det smukt danskStick out tongue:

"Leveringsstedet for elektronisk leverede tjenesteydelser,
navnlig de ydelser, der er omhandlet i bilag II, er, når de
leveres til ikke-afgiftspligtige personer, der er etableret i en
medlemsstat eller har deres bopæl eller sædvanlige opholds-
sted i en medlemsstat, af en afgiftspligtig person, der har
etableret hjemstedet for sin økonomiske virksomhed eller
har et fast forretningssted uden for Fællesskabet, hvorfra
ydelserne leveres, eller i mangel af et sådant hjemsted
eller et sådant forretningssted har sin bopæl eller sit
sædvanlige opholdssted uden for Fællesskabet, det sted,
hvor den ikke-afgiftspligtige person er etableret, eller hvor
han har sin bopæl eller sit sædvanlige opholdssted."
Tilmeldt 18. Aug 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian iMARKETING:

For hvert land du sælger til uden for EU skal du momsregistreres i det pågældende land og afregne med landet direkte.

Og du skal afregne hvert land individuelt uden for EU.

 

Hej Christian, retter du ikke lige dit oprindelige indlæg til, så det afspejler, at det kun drejer sig om handel inden for EU? Ellers gør du bare et nok så forvirrende emne endnu mere forvirrende.

På forhånd tak!

Side 4 ud af 7 (67 indlæg)