Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino iværksættere bliver ramt af EU Bøf: Kaos på Moms for salg af Digitale Ydelser til udlandet fra 2015

Side 3 ud af 7 (67 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

man kan forvente - at firmaer basseret i Luxemburg vil synes den er endnu mere L**** da de har haft fordel ved kun at skulle lægge 17% på OG den var tilmed 15% inden den nye EU lov - hold op mod danske ydelses sælgere der skulle lægge 25% på - så de havde 10% forskel til DK og dermed havde Luxemborg sælgere en meget klar fordel frem for andre i EU -

Nok ligeså meget irritation for USA sælgere (måske svært at kontrollere men de store har EU landene jo stor interesse i at kontrollere ?) osv - men JA den er besværligere helt klart. onestopshop i det mindste klar fordel

Lad os høre hvad løsninger på det rent praktiske kan være. Der findes regnskabsprogrammer som kan håndtere hvert EU lands moms men integration og??

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Er jeg den eneste, der forstår det sådan, at denne lovgivning vil være en god ting for danske iværksættere i og med at det giver bedre mulighed for at kunne konkurrere på priserne? Der er samme vilkår angående moms nu indenfor EU? 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Loven har til hensigt at moms ikke længere skal være en konkurrenceparameter ved salg af fx elektroniske ydelser til private (B2C) inden for EU.

Hidtil har danske virksomheder måttet pålægge 25 % moms ved salg af elektroniske ydelser, teleydelser mm. til private i alle EU lande.

I fremtiden skal der pålægges den moms, som gælder i det pågældende EU land. Så fx 19 % i Tyskland, hvis momssatsen i Tyskland er 19 %.

Reglen gælder jo så også for virksomheder i andre EU lande, som ikke længere har den fordel, at momssatsen er lavere i deres eget land end i Danmark.

De skal nu pålægge elektroniske ydelser solgt til danske privatkunder den danske momssats på 25 %, hvorved deres ydelser bliver dyrere for de danske forbrugere, end de var før.

Som jeg ser det er "One Stop Moms" en stor fordel for danske virksomheder, der nu ikke længere skal lide under, at momssatsen i Danmark er højere end i de fleste (hvis ikke alle) andre EU-lande. 

Det eneste problem ved "One Stop Moms" er, at fx Dinero endnu ikke har det implementeret det i deres regnskabsprogram. Billy's Billing siger, at det prøver at nå det inden årsskiftet.

/anders

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob Kildetoft Henriksen:

Er jeg den eneste, der forstår det sådan, at denne lovgivning vil være en god ting for danske iværksættere i og med at det giver bedre mulighed for at kunne konkurrere på priserne? Der er samme vilkår angående moms nu indenfor EU? 

Nej det er du ikke den eneste som synes. Jeg kan fuldt ud se idegrundlaget bagved og som ved alt nyt, stritter nogen imod :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jacob Kildetoft Henriksen:

Er jeg den eneste, der forstår det sådan, at denne lovgivning vil være en god ting for danske iværksættere i og med at det giver bedre mulighed for at kunne konkurrere på priserne? Der er samme vilkår angående moms nu indenfor EU? 



Problemet er, at ulempen på administrationen SLET ikke står i forhold til fordelen.

Det er et helt nyt lag af bureakrati der trækkes ned over ørerne på ALLE virksomheder fordi der er nogle forskelle landene imellem.

Bureukraterne og advokaterne og domstolene får travlt i hele verden.

Og hvem skal betale?

Dig og mig.

Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Men mon også det er en hensigt med loven, at alle små hobbyprægede ikke-registrerede "virksomheder" nu ikke længere skal kunne sælge bl.a. elektroniske ydelser til en person i et andet EU land?

Man kan ikke længere sælge en PDF med strikkeopskrifter fra sin hjemmeside til en femmer til en person i Malmø, uden at skulle momsregistreres og betale moms af beløbet i Sverige ...

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

I det dokument du selv henviser til...:
http://ec.europa.eu/taxation_customs/taxation/vat/how_vat_works/telecom/index_en.htm
... står der (som du selv henviser til) halvt nede:


New rules from 2015
From 1 January 2015, telecommunications, broadcasting and electronic services will
always be taxed in the country where the customer belongs*
– regardless of whether the customer is a business or consumer
– regardless of whether the supplier based in the EU or outside
* For a business (taxable person) = either the country where it is registered or the country where it has fixed premises receiving the service.
* For a consumer (non-taxable person) = the country where they are registered, have their permanent address or usually live.
For the definition of ‘electronic services’ see the Explanatory Notes below, in particular under points 1.3; 2.3.3; and 2.4.3.

Dette er overskriften på det nye. Bemærk det, de har skrevet med fed tekst:

always be taxed in the country where the customer belongs*
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Der stod:

always be taxed in the country where the customer belongs*

Ikke:

always be taxed in the country where the customer belongs if customer live in EU.

Det havde ellers været nemt at skrive for at fjerne enhver tvivl.

(Beklager manglende fed formattering herover og endnu et indlæg - skriver fra iPhone og kan ikke rette)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hele artiklen handler om regel for EU private kunder og er lavet for EU og af EU -

Mit link indeholder f.eks. ud over det du tog:

The changes eliminate an existing competitive distortion by obliging non-EU suppliers to charge VAT as EU suppliers when they are providing electronic services to EU non taxable persons, something which EU businesses had been actively seeking for some time.

EU non taxable persons = private kunder i EU

OG netop forklaring om at det sandeligt også gælder SÆLGERE fra uden for EU derved ligestille med EU og igne TIL Non-taxable persons established within the EU  Det står:

From 1st January 2015, Directive 2008/8/EC not only extends these rules for non-EU businesses to broadcasting and telecommunications. It also provides that VAT on telecommunications, broadcastingand electronic services supplied by a supplier established within the EU to non-taxable persons established within the EU will also be charged in the Member State where the customer belongs.

Ikke så let at finde rundt i men jeg kan tælle mange andre steder det står, men , derfor fik du også de andre links som ikke kun var til EU men fra revisor selskab  og måske lettere at finde rundt i - men godt at du nu i alle fald er med - kun mod private kunder i EU - og dermed DK fordel mod Luxemburg som tidl trak den type leverandører til sig med kun 15% moms i 2014 og - mod leverandører fra uden for EU

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette fortæller nok bedst hvorfor jeg er frustreret på alle iværksætteres vegne:

http://www.arcticstartup.com/2014/12/16/eu-vat-changes-can-kill-your-startup

Håber det hjælper på forståelsen.

Mvh.
Christian
Side 3 ud af 7 (67 indlæg)