Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver ignoreret af kunde jeg har lavet arbejde, hvad er næste skridt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejdede på en hjemmeside for et firma der strak over nogle måneder, hovedsageligt backend udvikling.

Jeg endte i tidspress på grund af de redesigende sitet undervejs og deres frontend udvikler ikke gad implementerer rettelserne direkte på sitet. 
Som vi ellers havde aftalt. Derudover skubbede de min tid med 2 uger fordi samme frontend udvikler ikke gjorde sit arbejde færdigt før han tog på ferie.

Efter jeg så gik ned med stress, hyrede de så en anden til at færdigøre de sidste 10% af arbejdet, som der i min mening var ca. 1 uges arbejde tilbage i.

Vi har en kontrakt hvor de skulle betale i 3 rater, første ved underskrivning, anden ved overlevering til test miljø, og tredje ved idriftsættelser.
2. rate blev så skubbet hele tiden, siden jeg skulle lege mellemmand for deres frontend udvikler,  og jeg har derfor ikke kunne fakturer for den.

Jeg fik mit forskud på ca. 20%, og de har så valgt at ignorer samtlige mine mails siden jeg blev erstattet.

Fik dem så endelig på telefonen her i sidste uge, hvor jeg fik en undskyldning med at hvem end de hyrede skulle have brugt budgettet.
Vi blev så enige om at jeg skulle skrive en mail med hvad jeg syntes tilkom mig som de ville svare på i sidste uge.
Den har jeg stadig ikke fået noget svar på, jeg skrev og påmindede dem om det her idag. 

Så kort fortalt. 

Jeg mener stadig jeg skal betales for det arbejde jeg har udfør, og har det fint med at få mindre siden jeg ikke førte opgaven til ende, men finder det relativt sært at min erstatning skulle have hevet ~80% af budgettet på det der var tilbage, samt at de ignorerer mig med mindre jeg ringer med hemmeligt nummer til dem...

Ville virkelig værdsætte noget input fra nogle kloge amino folk, ift hvad der er smartest at gøre nu.
På forhånd tak for jeres tid!


Ps, håber jeg har fået skrevet i den rigtige section, var ikke helt sikker på hvor jeg skulle skrive henne.
 

 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville høre en advokat Hvad han/hun skal have for at fremsende et brev til dem med dit krav.
mon ikke et brev fra en advokat kan hjælpe det på vej.

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ophavsret på koden ? Hvis du ikke har lavet en specifik kontrakt med dem om at de køber ophavsretten, så har de ikke mulighed for at gå videre med koden uden at få problemer med lovgivningen. Det er i hvert fald sådan jeg umiddelbart tænker, men jeg ville som det første få fat i den bedste it-advokat.

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Koden ligger på deres servere nu, jeg mener jeg har læst om ligende ting før.
Nå første koden ligger på deres serverer er der normalt ikke meget at gøre ift. rettigheder, kan ikke huske argumentationen dog.

Bliver nok nød til at få en advokat til at sende dem et fint brev, selvom jeg meget ville foretrække at holde det civilt.

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Entity51:


Nå første koden ligger på deres serverer er der normalt ikke meget at gøre ift. rettigheder, kan ikke huske argumentationen dog.

Det tvivler jeg på.

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

ecentralen:
Det tvivler jeg på.

Det behøver du ikke at tvivle på. Det kan såmænd nok være at man rent juridisk har ret til noget kode man har udviklet, men det er bare så uendelig svært at bevise at de anvender koden (og vil fortsætte med det), og endnu sværere er det at få noget ud af det i en eventuelt retssag.

Send dem et anbefalet brev med dine krav, så du har dokumentation for at de har modtaget det, og giv dem max 10 dage til at respondere på dette. Vær konkret og kontant, men fair i brevet. Hertil kan du så påføre, at såfremt de ikke kan imødekomme disse krav, så må du gå videre med sagen til advokat.
Du kan endvidere anføre, at de ikke har ret til anvendelse af det du har programmeret, førend dit krav er indfriet.

Forhåbentlig responderer de på det, og i derudfra finder en løsning. Hvis du kommer i dialog med de, så kan du evt. sige at hvis de ikke har likviditeten til at betale, så kan de indgå en afdragsordning med dig. (hvis de først skriftligt accepterer en afdragsordning, så står du ret sikkert i forhold til at få dine penge, da de således vil have accepteret beløbet og dit krav).

Fremsend og vedlæg iøvrigt en faktura på det skyldige beløb, det er nemmest at få indfriet et krav, hvis du har faktureret det først. (hvis du altså har et firma at fakturere fra).

Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Et anbefalet brev lyder som en god idé.
Tak for tippet! 
 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget nyt? Er ret interesseret i hvad jeg selv skulle gøre i sådan en situation..

/Nicolaj

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)