Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NYT: Det Offentlige Ejerregister

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Fik lige en mail fra min advokat, hvori der stod noget om "Det Offentlige Ejerregister"

Har I tilmeldt jer det Offentlige Ejerregister endnu og har I ordnet det selv eller fået en advokat til det?

Overgangsordning fra 15. december 2014 til 15. juni 2015

For at sikre den bedst mulige opstart på Ejerregistret indføres en overgangsordning for selskaber, der eksisterer på tidspunktet for Ejerregistrets åbning den 15. december 2014.

Selskaber, der er stiftet den 14. december 2014 eller tidligere får ½ år til at foretage registreringen af deres nuværende ejerforhold sådan som de ser ud pr. 14. december 2014. Ændringer i ejerforhold i disse selskaber, der sker den 15. december 2014 eller senere, skal registreres indenfor 14 dage.

Selskaber, der først er stiftet den 15. december 2014 eller senere, skal registrere deres ejere senest 14 dage efter stiftelsen.

I får lige et link til sitet: http://erhvervsstyrelsen.dk/det-offentlige-ejerregister

Vh.

Michael

Tilmeldt 17. Feb 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Tak for info og omtanke til andre aminoer.

Nu er der gået lidt tid, siden du oprettede denne tråd, men jeg har selv siddet med spørgsmålet; skal jeg selv gøre det eller skal jeg få en advokat til det? - Så jeg ville lige dele mine positive erfaringer. 

Svaret er ingen af delene, jeg har fundet en helt tredje løsning, det er en e-bogs guide til registrering i ejerregisteret: http://ivsstiftelse.dk/produkt/registrering-erhvervsstyrelsens-offentlige-ejerregister/

Det er simpelthen så let, når man ved hvad man skal gøre, og det hele står udførligt beskrevet i guiden.

Jeg ved ikke med dig, men jeg ville være sikker på at det blev gjort rigtig, og så var alternativet altså enten ovenstående bog eller en advokat der tager fra 500 og opefter.

Og jeg kan kun sige at man SAGTENS kan gøre det selv, det tager ikke mere end 5-10 minutter at registrere et par ejere, og alle spørgsmål jeg havde eller detaljer jeg var usikker omkring blev dækket fint af guiden.

Nu ved jeg jo ikke om du allerede har fået det gjort, men håber da jeg nåede at skrive inden du betalte overpris når nu der er sådan en smart løsning ovenfor.

Hans Jensen

Tilmeldt 17. Feb 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Desuden får du på samme tid oprettet din digitale ejerbog, så du slipper for at rode med excel ark eller huske hvor du har lagt din ejerbog hvis det nu er et fysisk stykke papir.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil sige det er helt selvforklarende hvis man bare logger ind - og man kan lave aktieejerbog online samtidigt hvis man vil - men ja altid godt for nogen at læse mere - 

Synes der er god instruks dog ved direkte indlog https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Det_Offentlige_Ejerregister (og forudsætter at folk jo har en ejerbog så de har let overblik over antal anparter)

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
jeg vil sige det er helt selvforklarende hvis man bare logger ind

Det er det for dig og for alle de mennesker, der har lavet reglerne, setuppet og hjemmesiden.

I udgør dog desværre kun en meget lille del af målgruppen.

For mig ser det ikke spor let ud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ok - ja jeg har nu ikke lavet systemet og er ikke mere IT kyndig end snittet - men der er jo en trin for trin - hvad skal man gøre -og derudover en hel fane med vejledning.

Det som måske ikke er let er hvis man ikke ved hvornår ejerne fik anparterne eller antallet - men det skal man jo kunne se i selskabets ejerbog og bare skrive ind -  Er det selv det at klikke dig frem til hvor du skal skrive hvad - eller er det fordi du er i tvivl om ejere - antal og dato - for så kan jeg bedre forstå det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg vil give dig ret I, at et er ligefrem og let at gå til, når man ved hvordan det skal gøres (og ja der står god information på erhvervsstyrelsens side også).

Men når man er lidt i tvivl, syntes jeg bare det er rart at have en vejledning der virkelig tager dig i hånden, så man ikke er I tvivl om noget som helst.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen enig Hans - tror der de fleste finder problem er antal af anparter som de ikke ved - hvilket burde være let at se i deres ejerbog - men af en eller anden grund ved mange ikke hvor mange anparter de har - eller dato for erhvervelse - alt noget som fremgår af ejerbogen i forvejen (hvis den er ført som den skal være)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)