Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad kender du til surftown

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Nogle som er erfaringer med surftown ?

 

Rasmus

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Surftown kan være fin nok, men det kommer jo an på om man driver en side omkring ens kat eller en webshop man skal leve af.

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin hvad der dine kritik punkter af dem, hvor falder de igennem efter din mening?

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin, hvad mener du med hjemmeside kontra webshop??

 Geeked

 

Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

skovkjer:

 

Nogle som er erfaringer med surftown ?

 

Rasmus

Ja,  jeg blev anbefalet det og flyttede et domæne til dem i oktober 2004.
Det var i første omgang tænkt til at teste cms systener og forum- og galleri software.
Samtidig var det er forsøg på at finde  et alternativ til  b-one.net.

Jeg er og var godt tilfreds med  b-one, det nuværende one.com, men efter devicen om
at man ikke skal lægge alle sine æg i samme kurv, så søgte jeg et andet sted,
som var lige så godt som one.com.

Jeg havde tidligere haft mine sider liggende på meget dyrere webhotel,
men da det var næsten ubrugeligt pga. meget nedetid skiftede jeg til et andet,
Det var meget bedre og under 1 trediedel i pris.

Jeg fik aldrig rigtig fornøjelse af surftown, fordi alt det jeg installerede af Joomla, phprojejt
og  PhpBB og gallerisoftware ikke fungerede.
der var problemer med rettigheder til filer osv...
Når jeg installerede det på one.com webhotel fungerde det bare  Smile
Gæt selv, hvor jeg tester mine ting nu Smile

Jeg havde 2 domæner hos surftown, men da det var så vanskeligt at få til at køre,
flyttede jeg det ene til cliche.dk. Det var endnu billigere, men min tanke var at det kunne umuligt blive dårligere,
så derfor forsøgte jeg efter en anbefaling fra andre, og det kører fint og stabilt.

Hvis man trykker: nulstil filrettigheder i det rigtige billede i kontrolpanelet. så kører tingene.
Der er flere steder man kan trykke, men kun det rigtige sted på den rigtige side,
bliver  rettighederne nulstillet.
I starten brugte jeg en ældre PC med Windovs ME og Linux.
Da virkede Surftown kontrolpanelet ikke, men min filosofi med at bruge den gamle PC var
at de ting jeg lavede på nettet kke skulle kræve noget af brugeren.
Uanset om de har en ældre PC skulle alle kunne se det jeg lavede.
Det er stadig min holdning, og selv om der ikke er så mange gamle PCere tilbage,
så er der PDA og pocketPC, og de kører heller ikke XP, så derfor...Smile

Jeg tror ikke surftown er så dårlig, hvis man bruger det rigtigt, altså til at hoste sine sider,
og ikke til at teste al muligt.
Når tingene kører, så er det meget stabilt uden nedetid :)
mvh
Henning 

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Der skal ikke meget trafik eller forbrug af ressourcer til, før de lukker og slukker for dit site, med en besked om at du er uønsket :-) Supporten svarer som regel indenfor nogle timer. Men bliver det en lille smule teknisk, så får du en besked om at det er sendt videre til en særlig slags support. Og her kan der gå dage før du får noget svar. Ellers er det OK i forhold til prisen og udmærket til personlige sider, og jeg ville også sige ok til visitkort sider hos mindre virksomheder. Men ikke et sted du bør placere en krævende portal.

Og mon ikke Martin er inde på noget af det samme. At det er ok til en side om ens kat men ikke en webshop man skal leve af. Forstået på den måde at man ikke taber Good Will eller penge hvis kattens hjemmeside går ned.

 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg et surftown webhotel, og på det hotel har de præsteret at komme til at midste halvdelen af databasen 2 gange, hvis det var en webshop ville det ikke være fantastisk. Nogen gange kan man også være "heldig" at siden loades vildt langsom. Deri er mine kritik punkter. Når det så er sagt har jeg en side (uden billeder) som har 1000 internationalt besøgende om dagen på et surftown webhotel (det er dog ikke den billige) og det fungere skam udemærket. Så jeg har både været heldig og uheldig. Men jeg syntes bare at hvis man driver en webshop, så skal man have forholdsvis ordenlig hosting med backup på. Det duer ikke at webhotellet er nede i 3 dage (for det har jeg også prøvet hos surftown)

Men hvis siden bare handler om min hund så gjorde det jo ikke noget at den lige var nede 3 dage om året. Men hvis det var min webshop og vi tastede 12 december i kalenderen ville jeg være ved at gå ud af mit gode skid. Deri ligger problematikken.

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint det giver da et billede af hvad man kan forvente.

 

Er der nogen af jer der kender et godt/bedre alternativ til surftown hvor man kan have mange domæner på samme hotel?

 

Jeg tro lige jeg opretter en ny tråd med det spørgsmål.

 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hoster mange domæner på surftown og synes deres adm modul er overtruffent til dette. Jeg har ikke oplevet at sitet har været nede eller data gået tabt. 1 gang er IP adressen dog blevet ændret fordi jeg ikke havde fået betalt for dette.

Ting man skal være opmærksomme på:

1) Der skal betales ekstra for at få statisk IP adresse. Hvis man har domænerne på gratisdns.dk skal man tage højde for dette.

2) Som nævnt kan svartiderne svinge for siden alt efter hvilke andre websites der ligger på samme server og hvad der sker på disse.

Mht. til svartider varer det ikke længe før jeg og HilmiP herindefra kommer med en meget prisfavorabel (fra 30,- ex moms /måned) service hvor webshops kan måle deres oppetid/nedetid. Hvis det har interesse laver vi gerne en gratis benchmark af svartider på websites hos de nævnte webhoteller. Vi skal så blot vide url'en og hvilket webhotel der er tale om.

Mvh Jesper

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:
1) Der skal betales ekstra for at få statisk IP adresse. Hvis man har domænerne på gratisdns.dk skal man tage højde for dette.

Jesper vil du ikke lige forklare det her?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)