Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg B2B via Telefon

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er havnet i en lidt træls twist.

Jeg bliver uopfordret ringet op af et firma som vil oprette mig som forhandler af deres produkter.

Jeg kender firmaet fra tidligere arbejdsgiver men kun for nogle kabler vi har modtaget der fra.

Vi får en snak frem og tilbage omkring en vare og jeg får oplyst nogle priser.

Sælgeren spørger om Dankort info da der skal tilknyttes et betalingskort til min konto.

Han forklarer mig at første ordre er netto kontakt hvilket er ok for mig.

Han siger at man skal bestille 1 kolli af varen fordi de skal pakkes 12 stk.

Jeg tror så jeg bestiller 1 kolli altså 12 stk.

Vi afslutter samtalen og han vil sende mig info på dette.

Jeg modtager en mail Indeholdende en PDF med priser og en PDF med salgs og leveringsbetingelser.

Og en tekst som hvori han skriver at mit firma er oprette som forhandler og han bekræfter ordren vi havde snakket om i telefonen.

Der er ingen priser ud over dem i PDF dokumenter ingen vare numre eller priser på den ordre som jeg skulle have lavet.

Altså jeg ved ikke hvad ordren lyder på kroner og øre.

Jeg regner lidt løsligt på det og besvarer mailen men en annullering af ordren.

Denne annullering bliver ikke godkendt da han ikke mener den er rettidig.

Efterfølgende har han hævet pengene på mit Dankort. Et beløb som er 6 gange stører end det jeg havde regnet med.

Jeg har heller ikke modtaget Faktura på ordren.

Jeg har oplyst ham at jeg nægter at modtage varen da jeg har annulleret ordren og at jeg forventer han tilbagefører mine penge.

Hvor står jeg rent juridisk men dette.

Har jeg ret i min sag?

Fra Risskov
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Jeg har idag et callcenter, og kan muligvis hjælpe dig. 

kan du ringe mig op 40179218

Mvh

Kasper Hedegaard

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Directa:

Hej Kim,

Jeg har idag et callcenter, og kan muligvis hjælpe dig. 

kan du ringe mig op 40179218

Mvh

Kasper Hedegaard

trådstarter mangler nok ikke lige et callcenter lige nu.

--------------------------------------------------------------------------

Når vi snakker handel B2B er der desværre ikke nogle regler. Men du har krav på en faktura som opfylder mindste kravene.

Nu ved jeg ikke om det er privat dankort du har brugt eller om det er virksomhedens. Så der vil jeg ikke komme med nogle råd. da det er ude for mit kompetance område.

Det eneste jeg er 200% sikker på er at du har krav på en faktura, da du skal kunne dokumenterer dine køb overfor SKAT hvis de vil se det en dag.

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra Risskov
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dennis,

trådstarter? og ikke brug for et callcenter?

Jeg tilbyder ham min hjælp da jeg er bekendt med alle regler og lign inden for telemarketing, både B2B og B2C

Så det kunne godt være at han ville have min hjælp.

Mvh

Kasper Hedegaard

Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Jeg har selvfølgelig brugt firma dankort. Men det er heller ikke så meget det at han har trukket penge det er mere beløbets størrelse.

Jeg troede jeg havde bestilt for 4 - 5000 kr men istedet har jeg åbenbart købt for 37000 hvilket der ikke er dækning for på kontoen.

Det var første gang jeg snakkede med ham og jeg havde ikke set deres salgs og leveringsbetingelser før de kom i mailen med den såkaldte ordrebekræftelse.

Jeg aner ikke hvad jeg har betalt for varen så jeg ved ikke og det han har trukket stemmer med de priser vi snakkede om.

Men hvis jeg regner på det passer det ingensteder.

Troede også at man skulle modtage en ordrebekræftelse hvor man kunne se hvilke vare der var bestilt og til hvilken pris.

Har i øvrigt ikke godkendt deres salgs og leveringsbetingelser.

Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Giver dig måske et ring i morgen men mindre det koster mig penge ☺️

Fra Risskov
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var såmænd bare for at hjælpe dig, så det er ganske gratis.

Mvh

Kasper hedegaard

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 14
Indlæg ialt: 1
Fra  Headz-up Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som udgangspunkt er en mundtlig aftale altid bindende. Men det er den part der hævder aftalen er indgået, der har bevisbyrden. 

Hvis jeg var dig, ville jeg sådan set bare hævde jeg troede der var tale om et tilbud og derefter kan du henvise til nedenstående paragraffer.

Først kunne du hive fat i Aftalelovens paragraf 32

 

 § 32. Den, der har afgivet en viljeserklæring, som ved fejlskrift eller anden fejltagelse fra hans side har fået et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er afgivet, indså eller burde indse, at der forelå en fejltagelse.

Man kan godt argumentere for han burde indse der forelå en fejltagelse. Ellers kan du prøve med:

 § 36. En aftale kan ændres eller tilsidesættes helt eller delvis, hvis det vil være urimeligt eller i strid med redelig handlemåde at gøre den gældende. Det samme gælder andre retshandler.

     Stk. 2. Ved afgørelsen efter stk. 1 tages hensyn til forholdene ved aftalens indgåelse, aftalens indhold og senere indtrufne omstændigheder.

Man kan altid argumentere for det ikke er redelig handlemåde at lave overtræk på sin konto. 

Resten af aftaleloven kan du finde her. 

https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=82218

Det er muligvis et par smuthuller du kan prøve at benytte. Men ellers er aftaleloven ikke nem at slippe udenom, hvis man først har accepteret et tilbud.

Men ellers henvend dig til din lokale retshjælp eller dem her:http://mobilretshjaelp.dk/mrh/

Det er mit bedste bud. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra det du skriver mener jeg faktisk ikke du har afgivet en ordre. - Men, da det hele er foregået mundtligt, er det jo svært at gengive.

Hvis du ikke mener du har bestilt det ordren er på, så bed sælger bevise at det har du. - Det går jeg ret kraftigt ud fra at han kan.

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, en aftale er bindene - men sælger her jo fejl-informeret.

Sådan som jeg forstår det, og det køber har godkendt er anden end hvad køber har endt med at betale for.

Forstår jeg forkert

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)