Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af andre virksomheders & brands logoer på egen hjemmeside

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er,

Er der en som ved noget om brug af andre virksomheders logoer på egen hjemmeside?

Man ser efterhånden alle steder, at hjemmesider benytter specielt nyhedsmediernes logoer fx "Vist/Set i hos: TV2(logo), Berlingske(Logo)" osv.

Er dette lovligt uden en aftale om brug af denne virksomhedslogo?

Min situation er således; Jeg vil selv benytte et par brands logo'er, da vi udelukket benytter deres varer/komponenter til at bygge babyalarmsystemer.

Så i mit tilfælde kunne teksten blive noget i retning af: "Philips Inside og deres Logo" <- fx.

Skal jeg for at benytte deres logo på min hjemmeside lave en aftale med dem først eller kan jeg blot tilføje det, da jeg handler med dem(dog via 3. part).

(Har også bemærket at de fleste, som benytter en anden virksomhedslogo aldrig linker til denne - hvorfor?)

Vh.

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal ha en aftale for at benytte andre virksomheders registrerede logo. Der er sikkert nogen der gør det uden at blive opdaget - eller f.eks TV2 er ligeglade, men der bestemt også mange der vil reagere og kræve penge af dig, hvis de ikke vil ha det - så få tilladelse af dem  du køber fra f.eks.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det forestillede jeg mig nok - der er bare en kæmpe tendens til at andre virksomheders logo'er bruges i storstil på andre små startup sites og andre sites for den sags skyld.

Kan simpelthen ikke forestille mig, at de alle sammen har fået lov til at benytte disse logoer - specielt når man ser på resten af sitets design.

Men tak for svar - som altid kommer prompte, John :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)